Aston Martin Lagonda jako submarka?

Aston Martin Lagonda jako submarka?

2009 Aston Martin Lagonda Concept
2009 Aston Martin Lagonda Concept
Bartosz Pokrzywiński
16.10.2013 12:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:47

Umowa o partnerstwo podpisana z AMG zapewniająca niemiecką technologię dała Aston Martinowi odrobinę spokoju i możliwości pokombinowania z rozwojem marki. Efektem tego są informacje na temat rozważania stworzenia submarki o nazwie Lagonda.

Umowa o partnerstwo podpisana z AMG zapewniająca niemiecką technologię dała Aston Martinowi odrobinę spokoju i możliwości pokombinowania z rozwojem marki. Efektem tego są informacje na temat rozważania stworzenia submarki o nazwie Lagonda.

Na targach w Genewie w 2009 roku Aston Martin zaprezentował koncept SUV-a o nazwie Lagonda Concept. Pojazd bazował technologicznie na Mercedesie GL, a więc był absolutnie pełnowymiarowym SUV-em. Oczywiście niemal każdy producent pokazywał już tego typu koncepty.

Jak się jednak okazuje, w przypadku Aston Martina, który przecież zdecydował się dołączyć do oferty model Cygnet, powstanie takiego auta może dojść do skutku. Bentley, Maserati czy Rolls-Royce, oni wszyscy pracują lub poważnie rozważają zaoferowanie swoim klientom SUV-a. Wszystko podyktowane jest oczywiście kwestią finansową.

2009 Aston Martin Lagonda Concept
2009 Aston Martin Lagonda Concept

Aston Martin rozważa stworzenie submarki o nazwie Lagonda (nawiązanie do dawnej luksusowej marki Lagonda kupionej w 1947 roku przez Aston Martina). W ramach tej działalności miałby oczywiście powstać SUV, czyli po prostu wersja produkcyjna konceptu z Genewy. Jednak zdaniem Ulricha Beza, w grę wchodziłaby także duża limuzyna oraz średniej wielkości sedan.

Wszystko to, co pojawi w ofercie brytyjskiej marki plasowałoby się poniżej modelu V8 Vantage. Jeśli submarka powstanie, pierwszy w kolejce będzie na pewno SUV, a nie jest wykluczone, że będzie on bazował właśnie na technologii Mercedesa GL.

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)