Test: Volkswagen Arteon – sernik z czekoladą czy z kiełbasą?

Zwykle wprowadza się liftingi, aby odświeżyć dany model, albo dlatego, że choć z wyglądu samochód jest nadal świeży, to technologicznie już odstaje od nowszej konkurencji. Mam wrażenie, że lifting Arteona dotyczy właśnie tej drugiej sytuacji i niestety to sprawia, że pojawia się pewne ryzyko.

Volkswagen Arteon – test

Kiedy mamy do czynienia z samochodem, który – pomimo pięciu lat na karku – wygląda cały czas bardzo dobrze, to mówiąc wprost, producent ma problem. Otóż jedna mała zmiana może spowodować, że odbiór tego samochodu będzie zupełnie inny i niekoniecznie pozytywny.

Arteon nadal robi ogromne wrażenie na drodze, szczególnie z pakietem R-line i w tym nowym czerwonym lakierze King, który w słońcu prezentuje się wręcz genialnie, ale który niestety wymaga dopłaty na poziomie 4000 zł. Najważniejsze jest jednak to, że w tym modelu zmiany zaszły nie tylko w miejscach, gdzie widać je od razu, ale także pod maską. Arteon otrzymał hybrydowy napęd typu plug-in, który oferuje 218 KM i tak się składa, że akurat mój egzemplarz jest wyposażony w tę jednostkę.

Oczywiście ten silnik ma swoje wady i zalety, o których mówię podczas wrażeń z jazdy, ale warto również tutaj wspomnieć, że wyższa masa, inne wyważenie oraz "gdzie zmieścić baterię" to podstawowe problemy z samochodami, które pojawiają się od początku. Arteon nie uniknął zwiększonej wagi i zmniejszonego bagażnika. Samochód przytył o dodatkowe 75 kg, a do tego wersja czysto spalinowa ma olbrzymi kufer o pojemności grubo ponad 550 litrów. Tutaj – według danych producenta – wrzucimy około 425 litrów. Spora strata, choć i tak nie jest źle.

Zapraszam na test wideo!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Lexus GS450h F-Sport - hybrydowy Transformer [test autokult.pl] BMW M135i sDrive - test Jeździłem Fiatem 500 Hybrid. Żeby poczuć różnicę, musiałbym zmienić nawyki BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu Test: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé - lot w kosmos Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Pierwsza jazda: Audi Q4 e-tron - twój kolejny (elektryczny) SUV Dacia Lodgy 1,5 dCi Prestige - tanio, taniej, najtaniej [test autokult.pl] Test: Porsche Panamera 4S Sport Turismo - jeśli miałbyś mieć jedno auto do końca życia... Hot B War - preludium [test] BMW M8 Competition: trzeba było czekać 30 lat

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy