Rosja. Nie mogą wyrobić nowych kart do tachografów. Jeżdżą "na podpis"

Rosja. Nie mogą wyrobić nowych kart do tachografów. Jeżdżą "na podpis"

Nowe przepisy może sprawdzą się w Rosji, ale inne kraje mogą podchodzić z rezerwą do takich pomysłów
Nowe przepisy może sprawdzą się w Rosji, ale inne kraje mogą podchodzić z rezerwą do takich pomysłów
Źródło zdjęć: © Alexander Sayganov/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Mateusz Lubczański
10.08.2022 07:55, aktualizacja: 13.03.2023 16:16

Trudno sobie wyobrazić, jak wiele aspektów życia dotykają sankcję nałożone na Rosję. Okazuje się, że skończyły się karty do tachografów dla rosyjskich kierowców zawodowych. Muszą więc oni jeździć "na podpis".

Linie lotnicze rozkładają stare samoloty na części, brakuje elementów do ciągników siodłowych, a układy scalone do produkcji kart kierowców po prostu się skończyły – donosi serwis 40ton.net. W ostatnich miesiącach wykorzystywano jeszcze stare zapasy, ale i ich one się wyczerpały.

Rosyjskie Ministerstwo Transportu musiało przygotować tymczasowe przepisy, które zawiesiły obowiązek korzystania z karty do tachografu.

Rosyjscy kierowcy jeżdżący pojazdem z cyfrowym tachografem, którzy nie mogą wyrobić nowej karty, mogą teraz pracować pod warunkiem dokumentowania każdego okresu pracy na wydrukach z danymi kierującego oraz jego odręcznym podpisem.

Jest tylko jeden mały problem – takie zasady mogą "przejść" w Rosji, lecz nie sprawdzą się w przewozach międzynarodowych, gdyż musiałyby się na to zgodzić władze innych krajów.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)