Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Kia Niro PHEV – auto bez wstecznego biegu

Kia Niro należy do najpopularniejszego segmentu samochodów w Polsce, czyli do tzw. C-SUV. W ciągu pierwszych pięciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano u nas 38 tysięcy egzemplarzy takich aut, co oznacza, że stanowią one blisko 22 proc. ogólnej sprzedaży. Najnowsze wcielenie tego modelu ma więc ciężkie zadanie.

Kia Niro — test wideo

Najnowsze wcielenie Kii Niro zostało zaprojektowane od podstaw, co oznacza, że raczej próżno szukać w nim nawiązań do swojego poprzednika. Auto z wyglądu zmieniło się całkowicie i choć widać w nim ciekawe rozwiązania stylistyczne, to trzeba przyznać, że jest to samochód z grupy tych bezkompromisowych. Nowe Niro albo się komuś spodoba, albo nie.

Wnętrze to już coś zupełnie innego, bo tutaj bez problemu możemy znaleźć nawiązania do innych modeli tej marki. Można powiedzieć wprost, że wnętrze wydaje się znajome. Oczywiście nie obyło się bez dbania o naszą planetę, bo wnętrze najnowszego Niro w dużej części zostało wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.

Bardzo ważną kwestią są również same napędy, bo najnowsze Niro będzie oferowało tylko odmianę HEV, PHEV i całkowicie elektryczną wersję. Nie znajdziecie w ofercie tego modelu czysto spalinowych jednostek. Takie czasy! Jest jednak parę ciekawostek w tym samochodzie, o których warto wspomnieć, i które naprawdę mogą robić wrażenie. Zapraszam na test wideo, w którym dowiecie się dużo więcej o najnowszym modelu Kii.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mini Cooper SD po liftingu. Z dieslem pod maską spełni bardzo specyficzne potrzeby Audi A3 Sportback 2,0 TDI - skazane na sukces [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Hyundai Kona Hybrid – hybryda dla osób, które nie chcą się wyróżniać Mercedes-AMG C63 S po liftingu: muscle car nowej ery Jeździłem Citroënem Ami. To genialny w swojej prostocie maluch, którego pokochasz lub znienawidzisz Test: Volkswagen 6.1 California Ocean – sprawdziłem, jak mieszka się w nim w 4 dorosłe osoby Ford Mustang Bullitt: za sterami legendy z dzieciństwa BMW serii 2 Active Tourer 225i - pierwsza jazda Audi A3 Limousine 1,8 TFSI S-tronic Ambiente - test Audi A8 po liftingu to auto dla Bonda, nie Transportera. Pojechałem nim na drogę z "No Time to Die" Infiniti Q50 S: tani sposób na mocnego i ładnego sedana Chevrolet Cruze 2,0 VCDi LS – diabeł tkwi w szczegółach [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny