Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Alfa Romeo Tonale – tej historii nie zmienisz

Alfa Romeo Tonale kazała na siebie naprawdę długo czekać. Czy było warto? Na pierwszy rzut oka… Ojjj tak! Zapraszam was na krótką prezentację z pierwszych jazd.

Alfa Romeo Tonale — test wideo

Jean-Phillipe Imparato, dyrektor zarządzający Alfą Romeo, nie musi już niczego udowadniać w branży, ale jak sam przyznaje, stanął przed jednym z najważniejszych projektów w swoim życiu. Ma uczynić z Alfy Romeo gracza segmentu premium, który w ciągu najbliższych 3–4 lat ma trzymać wartość jak BMW. Imparato rozpoczął falę nie lada zmian, która była potrzebna od dłuższego czasu. On sam mówi, że nie może pozwolić sobie na spadek jakości na rzecz ilości (bo od tego w Stellantisie są inne marki), ale gdyby Tonale pojawiło się kilka lat temu, zdmuchnęłaby konkurencję. A teraz?

Włosi zawsze słynęli z niesamowicie przyciągającej wzrok stylistyki. Ich samochody, można czasem określić jeżdżącymi dziełami sztuki. Pamiętacie 1750 GT Veloce lub bardziej współczesną 8C Comeptizione? To samochody, które potrafią połączyć w sobie zarówno sportowy charatker jak i piękno klasycznych linii. I moim zdaniem właśnie takie jest Tonale. To samochód, który idealnie łączy nowoczesność z klasyczną szkołą projektowania samochodów. Na tym aucie nie znajdziecie żadnych przesadnych załamań, kątów czy wybrzuszeń rodem z tuningu spod remizy. Proste, a zarazem pewne linie to wizytówka tego samochodu. Dla mnie to jeden z ładniejszych SUVów. Problem jednak w tym, że zanim wszedł do salonów, to już długo mogliśmy się na niego napatrzeć na zdjęciach, co powoduje, że efekt "wow" jest już nieco mniejszy.

Przyjechałem jednak na prezentacje w zupełnie w innym celu. Aby pominąć to, co wszyscy mogą zobaczyć, a zająć się tym, co nie wszyscy będą mogli poczuć. Jak więc jeździ najnowsza Alfa Romeo Tonale? Zapraszam na test wideo!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota RAV4 Hybrid 4x4 (2016) - test, spalanie, cena, dane techniczne Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu Test: Hyundai Kona po liftingu. "Pierwsze wrażenie? Jak nie w hyundaiu" Test: Suzuki Swace - to... skomplikowane Opel Astra Sedan 1,7 CDTi Executive [test autokult.pl] Test Škody Citigo e iV: pierwszy elektryk z Czech jest jednocześnie najtańszym na rynku Pierwsza jazda BMW iX: po dniu z autem stwierdzam – hejterom będzie trudno Środki do czyszczenia W5 Carcare [test autokult.pl] Volkswagen Arteon: usportowiony Passat - podejście trzecie Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny