G-Power M6 Gran Coupé G6M Bi-Turbo(2013)

G‑Power M6 Gran Coupé G6M Bi‑Turbo(2013)

G-Power M6 Gran Coupé G6M Bi-Turbo(2013)
Olgierd Lachowski
22.10.2013 09:00, aktualizacja: 13.10.2022 14:08

Obchodzące 30-lecie G-Power przygotowało cały pakiet zestawów podnoszących osiągi silników różnych modeli BMW. Przy okazji pokazano 710-konne M6 Gran Coupé.

Mimo, że nazwa sugeruje inaczej M6 Gran Coupé nie ma nadwozia typu coupé. To po prostu zwykły, ładny sedan. Firmy jednak coraz częściej jako broni marketingowej używają wyrazu „coupé” do nazywania samochodów o karoserii, która coupé nie jest.

Chyba najbardziej znanym „coupé” jest Mercedes-Benz klasy CLS. Co prawda w jego nazwie ten magiczny wyraz się nie pojawia, ale wystarczy wejść na stronę internetową producenta, w zakładkę CLS-a, by mieć do wyboru „coupé” i „shooting brake”. Podobnie jest w wypadku BMW, które swoje 4-drzwiowe auto ochrzciło nazwą „coupé”.

Obraz

Zastosowana w Gran Coupé technika jest dokładnie taka sama jak w M6 z prawdziwym nadwoziem coupé. Gwoździem programu jest oczywiście silnik. Minęły już czasy wolnossącego 10-cylindrowego 5-litrowca. Jednostka użyta w nowym M6 ma „tylko” osiem cylindrów i „tylko” 4,4 l objętości skokowej.

Utrata 2 cylindrów i 0,6 l objętości skokowej jest rekompensowana przez bezpośredni wtrysk paliwa i przede wszystkim dwie turbosprężarki zainstalowane w układzie równoległym. Osiągi V-ósemki są też lepsze niż starszego silnika.

Obraz

Fabryczna konstrukcja ma moc 560 KM przy 6000-7000 obr./min. Moment obrotowy ma wartość 680 Nm i jest uzyskiwany przy 1500-5750 obr./min. M6 Gran Coupé jest dostępne wyłącznie z napędem na tylne koła oraz z dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynią biegów. Taki układ gwarantuje, że BMW do 100 km/h rozpędza się w 4,20 s i osiąga elektronicznie ograniczone 305 km/h.

Zastosowany przez G-Power zestaw Bi-Tronik III V2 zwiększa osiągi motoru. W ramach tuningu Niemcy montują dodatkowe ECU oraz sportowy układ wydechowy, w którym każda z czterech tytanowych końcówek rur wylotowych może mieć 100 mm średnicy, a natężeniem dźwięku steruje zawór regulacyjny.

Obraz

Silnik po przeróbkach odznacza się mocą aż 710 KM przy 6900 obr./min oraz momentem obrotowym 890 Nm dostępnym przy 4800 obr./min.

W ramach świętowania 30-lecia istnienia G-Power przestawia ogranicznik prędkości maksymalnej tak, żeby wóz osiągał 330 km/h. Czasy przyspieszeń do setki i 200 km/h są na razie nieznane.

Aby zapewnić najwyższe bezpieczeństwo podróżnych, firma z Aresing zaopatrzyła M6 Gran Coupé w 420-milimetrowe tarcze hamulcowe ze spieków ceramicznych, które są zatrzymywane wielotłoczkowymi zaciskami. Taki zestaw znajduje się na przedniej osi. Z tyłu pozostawiono seryjne hamulce.

Obraz

Miejsce fabrycznych 20-calowych felg zajęły obręcze Hurricane, które są większe o 1”. Z przodu zastosowano opony 265/30 R 21, natomiast z tyłu założone są gumy 305/25 R 21. Chwilowo nie ma żadnych informacji o jakichkolwiek zmianach w zawieszeniu.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki twin-scroll
  • Moc maksymalna: 710 KM przy 6900 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 161,55 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 890 Nm przy 4800 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 420 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 21″ Hurricane
  • Koła tylne: 21″ Hurricane
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1950 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,75 kg/KM (seryjny – 3,48 kg/KM)
  • Długość: 5011 mm
  • Szerokość: 1899 mm
  • Wysokość: 1393 mm
  • Rozstaw osi: 2964 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 330 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: G-Power

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)