Bugatti wchodzi do Polski! Takiej kolekcji marek jak dealer z Katowic nie ma nikt w Europie

Bugatti wchodzi do Polski! Takiej kolekcji marek jak dealer z Katowic nie ma nikt w Europie

Bugatti Chiron Super Sport w Polsce
Bugatti Chiron Super Sport w Polsce
Źródło zdjęć: © fot. La Squadra
Mateusz Żuchowski
12.07.2022 09:29, aktualizacja: 13.03.2023 16:38

Słynna marka hipersamochodów Bugatti oficjalnie debiutuje na polskim rynku. W naszym kraju pojawi się ona w salonie La Squadra w Katowicach prowadzonym przez Grupę Pietrzak, który właśnie awansował do wąskiej, światowej czołówki punktów sprzedaży aut luksusowych.

W miejscu tym już do tej pory polscy klienci mogli wybierać spośród najnowszych modeli takich marek jak Ferrari, Maserati, a nawet Pagani i Koenigsegg. Dołączenie do tej listy Bugatti jest kolejnym ogromnym sukcesem Grupy Pietrzak, która 25 lat temu zaczynała od salonu marki Renault.

Dziś katowicki obiekt to wyjątkowe miejsce na mapie nie tylko w skali tej części Europy, ale bez przesady można powiedzieć, że i całego motoryzacyjnego świata. W końcu takiej kolekcji marek pod jednym dachem jak w La Squadrze nie ma w całej Europie. Centrala marki ulokowana w historycznej posiadłości Bugattich Château St. Jean w Molsheim przy wyborze obiektu w Polsce zwróciła uwagę nie tylko na relację katowickiego dealera z klientami, ale nawet na takie kwestie, jak obecność w jego budynku ekskluzywnej restauracji i spa dla samochodów.

Jakub Pietrzak i Bugatti Chiron przed Château St. Jean
Jakub Pietrzak i Bugatti Chiron przed Château St. Jean© fot. La Squadra

Bugatti w Polsce: historia dużo bogatsza niż można się spodziewać

Założona w 1909 roku przez Ettore Bugattiego marka szybko zyskała sławę jednego z absolutnie najlepszych producentów samochodów na świecie. Jego przedwojenne kreacje pokroju modeli Typ 41 Royale czy Typ 57SC Atlantic są zapamiętane jako prawdziwe dzieła sztuki na kołach, a każdy egzemplarz z tamtego okresu jest dziś wart majątek.

Co ciekawe, w tamtych czasach samochody tej marki były sprzedawane również w Polsce. Począwszy od lat 20. polska elita w postaci Maurycego Potockiego, Wacława Kaszy czy Stanisława Szwarcsztajna wykorzystywali takie modele Bugatti jak Typ 35, 43 czy 44 do startu w słynnych próbach sportowych pokroju Wyścigu Tatrzańskiego czy Grand Prix Lwowa.

Bugatti Chiron Super Sport w Polsce
Bugatti Chiron Super Sport w Polsce© fot. La Squadra

W ciągu ostatnich kilkunastu lat do Polski trafiły pojedyncze egzemplarze modelu Veyron i Chiron. Teraz jednak szanse na zwiększenie tej populacji znacznie wzrosły, mimo że cennik tej marki w Polsce prawdopodobnie będzie zaczynał się od astronomicznej kwoty w okolicach 15 milionów złotych.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)