Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Audi RS 3 Limousine – nowy król hot hatchy

Audi RS 3 to już nie hot hatch. To mega hatch. Ma atomowe przyspieszenie, 400 KM i napęd na cztery koła, który pozwala driftować. No tak, ale znamy to też z mercedesa. Jak zatem audi zostało królem segmentu?

Audi RS3 Limousine – test wideo

To Audi z RS3 stworzyło segment mega hatchy – super mocnych hatchbacków z napędem na cztery koła z atomowym przyspieszeniem na prostej. Każde RS3 miało jednak pewien problem – dość wyraźną podsterowność.

Każda nowa generacja i facelifting próbowały ją zwalczyć. Dość dobrym pomysłem było zastosowanie szerszych opon na przedniej osi niż na tylnej, ale to nie wystarczyło. To wszystko dlatego, że w RS3 na przedniej osi spoczywa bardzo mocny, ale i duży, jak na ten segment, silnik. To 5-cylindrowe R5 o pojemności 2,5 litra i mocy 400 KM, które osiąga 500 Nm.

W nowym RS3 pozwala przyspieszać do 100 km/h w 3,7 s i osiągnąć nawet 280 km/h! Pojawił się też nowy pomysł na ograniczenie podsterowności i wydaje się, że całkiem skuteczny. To nowy tylny dyferencjał, który przyczynił się do tego, że RS3 pokonało Nürburgring w 7 minut i 40 sekund.

Czy to więc nowy król hot hatchy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test wideo: Mercedes E300 Coupe - dodaje stylu. Wszystkiemu? Pierwszy polski test Volvo S60. U Szwedów bez większych zmian... i bardzo dobrze! Test: Volvo P1800 - przykład zwycięstwa głosu serca nad rozsądkiem Pierwszy kontakt: Mazda CX-60 - jeśli robić po swojemu, to dokładnie w ten sposób Nowa Toyota Avensis Touring Sports (2015) 1,6 D-4D & 2,0 D-4D - test, opinia, spalanie, cena Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Nowe Suzuki Swift Sport to kiepski hot hatch, ale za to świetne GTi Test: Toyota Camry jest sensacyjnie oszczędna. Poza tym poprawna Test: Audi e-tron S to auto, którego nie potrzebujesz, ale pewnie i tak chcesz Test: BMW M Coupe i M Roadster - odrobina ekstrawagancji w (prawie) bawarskim wykonaniu Test: Alfa Romeo Stelvio Veloce - uwielbiam, tylko nie z dieslem Test: Mitsubishi ASX Insport - pierwszy "lifting", który naprawdę zmienił to auto

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki Test: BMW 223i Active Tourer – na zlocie fanów BMW M usłyszałem, jaki sens ma to auto Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego