Volkswagen XL1 wyjedzie na ulice!


Jak wynika z najnowszych informacji Volkswagen podjął decyzję o rozpoczęciu produkcji modelu XL1. Krótka seria nietypowego auta będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych.
Volkswagen XL1 rozpoczął swoje życie w roku 2009 gdzie podczas targów we Frankfurcie pod nazwą L1 został zaprezentowany jako koncept dwuosobowego ekologicznego auta. Od tego czasu minęło już ponad 4 lata ale samochód w końcu doczekał się wersji produkcyjnej. Konstrukcja uległa wprawdzie kilku znacznym zmianom od czasów L1 jednak charakterystyczny kształt nadwozia został zachowany.

Po ponad 100 latach dominacji silników spalinowych pod maskami samochodów koncerny powoli wprowadzają nas w erę jednostek elektrycznych. Przy okazji pikniku rodzinnego zorganizowanego przez Athlon Car Lease mogłem porównać całą gamę gniazdkowozów – poczynając od małego mieszczucha, a kończąc na luksusowej Tesli Model S. Czy słusznie bronimy się przed autami elektrycznymi?
Pomimo, że w ostatnich miesiącach zainteresowanie samochodem wyraźnie spadło producent zdecydował się na wprowadzenie XL1 do sprzedaży. Wszystkie auta z limitowanej do 200 sztuk serii będą wykonywane ręcznie a w ich produkcji w większości będą wykorzystywane kompozyty. Podobnie jak wersja koncepcyjna auto będzie napędzane układem złożonym z silnika TDI o pojemności 0,9 litra oraz jednostki elektrycznej. Ten duet ma zapewniać sprint do pierwszej setki trwający rozsądne 12,7 sekundy oraz prędkość maksymalną 162 km/h (ograniczona elektronicznie). Po zdjęciu kagańca auto może jechać z prędkością nawet 209 km/h.
Potwierdzają się niestety plotki dotyczące ceny auta — tak jak przewidywano została ona ustalona na 110 tysięcy euro. Moim zdaniem jest to kwota absurdalna i choć zdaję sobie sprawę z kosztów wytwarzania auta to nie jestem w stanie wyobrazić sobie grupy docelowej dla XL1. Z pewnością jednak sporo chętnych znajdzie się na odmianę sportową małego Volkswagena, która powstanie we współpracy z Ducati. Niemiecki producent oficjalnie potwierdził, że zdecydował się na budowę mocnej wersji XL1 jednak podobnie jak w przypadku bazowej wersji nie podał terminu premiery auta.
Źródło: WCF
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze