Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał

Peugeot zaprezentował swój najnowszy model, który wejdzie do sprzedaży w 2023 roku. Tego, co zaprezentowano w Paryżu, nikt się nie spodziewał. Peugeot 408 to połączenie co najmniej dwóch segmentów.

Peugeot 408 — test wideo

Peugeot 408 wyróżnia się przede wszystkim swoją nietuzinkową sylwetką, która łączy w sobie za równo crossovera, fastbacka i coupe. Mieliśmy już do czynienia chociażby z sedanami o terenowym zacięciu jak Volvo S60 Cross Country, ale liftbacka w takim wydaniu jeszcze nie było.

Najnowszy Peugeot 408 ma 4,69 m długości, a rozstaw osi wynosi 2,79 m. To sprawia, że ten model nie należy do najmniejszych samochodów. Najciekawsze jest jednak to, że gdy się na niego spojrzy, to wcale tych wymiarów nie widać, bo auto sprawia wrażenie bardzo kompaktowego.

Warto również wspomnieć o paru elementach charakterystycznych tylko dla tego modelu. Po pierwsze grill w najnowszym 408 jest w kolorze nadwozia, do tego nie da się nie zauważyć plastikowych elementów opasających cały samochód i nadających terenowego charakteru. Niestety tylko charakteru, bo 408 nie będzie można doposażyć w napęd na wszystkie koła. Szkoda!

Kolejnym elementem, którego nie da się pominąć, są alufelgi, a raczej ich wzór. Mamy tutaj do czynienia z bardzo odważnym projektem, który, mam wrażenie, będzie budził skrajne emocje. Ostatnią rzeczą są tak zwane "kocie uszy" znajdujące się w tylnej części dachu, które tworzą optymalny aerodynamiczny korytarz w kierunku spojlera pokrywy bagażnika, ale nie tylko.

Jak wygląda wnętrze? Ile jest miejsca na tylnej kanapie? Co ciekawego skrywa jeszcze ten model i jaka będzie gama silnikowa? O tym w filmie powyżej. Zapraszam na seans!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo. Zabierz ją na wycieczkę Pierwsza jazda: Jeep Compass z układem e-Hybrid - w końcu! Opel Astra i Insignia z nowymi silnikami. Bardziej cieszy mnie nowy system multimedialny Test: BMW 118i kontra Audi A3 35 TDI - kompakty się biją, korzysta klient SsangYong Actyon Sports Quartz - bez uprzedzeń [test autokult.pl] Skoda Superb Combi 1,8 TSI Ambition - dużo i jeszcze więcej [test autokult.pl] Test: Volkswagen e-up! - elektryczny maluch pełen niespodzianek BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Hyundai Genesis 3,8 V6 - test Nowy Mini Clubman Cooper S jako pełnoprawny kompakt? Test: Ford Fiesta ST po liftingu – wciąż jest genialna, ale spodziewałem się innych zmian Mercedes-Benz AMG CLS 53 4matic+ - znowu robi zamieszanie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny