Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce?

Istnieje wiele przedmiotów, które na danym rynku odnoszą niesamowity sukces, ale totalnie nie mają sensu w innych miejscach na świecie. Przykładowo puchowa kurtka, raczej nie będzie hitem sprzedaży w Afryce, ale na Antarktydzie to rzecz obowiązkowa. Oto Volkswagen Nivus, który u nas nosi nazwę Taigo i który został przywieziony do nas z Brazylii, gdzie odniósł niesamowity sukces. Czy u nas będzie tak samo, czy raczej będzie to puchowa kurtka w Afryce. Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.

Volkswagen Taigo — test wideo

Na początku musimy wypozycjonować Taigo w gamie Volkswagena. No więc tak. Klienci lubią małe crossovery, więc jest T-cross. Warto również mieć w gamie większego crossovera, więc jest Tiguan. Nie można jednak robić aż tak dużego przeskoku, zatem należy mieć pomost między tymi dwoma modelami, dlatego jest T-roc. Idąc tym tokiem rozumowania T-roc ma nieco bardziej sportową sylwetkę i wygląda ciekawiej, ale znowu jest większy od T-crossa, więc? Tak! Tutaj mamy miejsce dla Taigo. Małego crossovera w stylu coupe. Boję się jednak, że podążając tym tropem, za chwilę gama modelowa Volkswagena będzie całkiem niezłą lekturą.

Z przodu widać spore nawiązanie do T-crossa, ale Taigo optycznie jest nieco lżejsze i mniej toporne, co akurat dla mnie jest plusem. Oczywiście pojawiła się listwa świetlna przez cały grill, ale od T-crossa Taigo również wyróżniają światła do jazdy dziennej w technologi LED, które obejmują prawie całe reflektory, a nie jak w T-crossie tylko dolną część.

Z tyłu też widać sporo powiązań z T-crossem, jak cały ten panel z tylnymi lampami, bo chyba tak to można nazwać. I tutaj jest podobna różnica jak z przodu, ale totalnie na odwrót — Taigo wygląda dużo toporniej niż T-cross. Dla mnie te światła są po prostu za duże do tego samochodu. Choć W T-crossie też, ale to już inna sprawa.

Czy Taigo ma szanse powodzenia na naszym rynku? Czy podoba się ludziom? Jakie ma wady, a jakie zalety? To wszystko sprawdziłem dla was w teście. Zapraszam na film!

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowy Citroën C4 Picasso 1,6 e-HDI 115 KM Exclusive [pierwsza jazda autokult.pl] Test: BMW X1 – tego już nie odzobaczysz. Psia kostka! Pierwsza jazda McLarenem 765LT na torze Silverstone: konfrontacja z finałowym bossem Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle - test, opinia, spalanie, cena Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Mitsubishi Space Star po (kolejnym) liftingu - ma sens tylko w najtańszych wersjach Renault Captur: druga generacja jest większa, ładniejsza i po prostu lepsza Škoda Octavia RS TDI - w poszukiwaniu sportu [test autokult.pl] Volkswagen CrossTouran 2.0 TDI DSG - test Toyota Corolla wróciła. Dwie hybrydy zamiast diesla Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Opel Grandland X Hybrid4 ma aż 300 KM. Wybrałbym słabszy egzemplarz, albo... francuskiego bliźniaka

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"