Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce?

Istnieje wiele przedmiotów, które na danym rynku odnoszą niesamowity sukces, ale totalnie nie mają sensu w innych miejscach na świecie. Przykładowo puchowa kurtka, raczej nie będzie hitem sprzedaży w Afryce, ale na Antarktydzie to rzecz obowiązkowa. Oto Volkswagen Nivus, który u nas nosi nazwę Taigo i który został przywieziony do nas z Brazylii, gdzie odniósł niesamowity sukces. Czy u nas będzie tak samo, czy raczej będzie to puchowa kurtka w Afryce. Postarajmy się odpowiedzieć na to pytanie.

Volkswagen Taigo — test wideo

Na początku musimy wypozycjonować Taigo w gamie Volkswagena. No więc tak. Klienci lubią małe crossovery, więc jest T-cross. Warto również mieć w gamie większego crossovera, więc jest Tiguan. Nie można jednak robić aż tak dużego przeskoku, zatem należy mieć pomost między tymi dwoma modelami, dlatego jest T-roc. Idąc tym tokiem rozumowania T-roc ma nieco bardziej sportową sylwetkę i wygląda ciekawiej, ale znowu jest większy od T-crossa, więc? Tak! Tutaj mamy miejsce dla Taigo. Małego crossovera w stylu coupe. Boję się jednak, że podążając tym tropem, za chwilę gama modelowa Volkswagena będzie całkiem niezłą lekturą.

Z przodu widać spore nawiązanie do T-crossa, ale Taigo optycznie jest nieco lżejsze i mniej toporne, co akurat dla mnie jest plusem. Oczywiście pojawiła się listwa świetlna przez cały grill, ale od T-crossa Taigo również wyróżniają światła do jazdy dziennej w technologi LED, które obejmują prawie całe reflektory, a nie jak w T-crossie tylko dolną część.

Z tyłu też widać sporo powiązań z T-crossem, jak cały ten panel z tylnymi lampami, bo chyba tak to można nazwać. I tutaj jest podobna różnica jak z przodu, ale totalnie na odwrót — Taigo wygląda dużo toporniej niż T-cross. Dla mnie te światła są po prostu za duże do tego samochodu. Choć W T-crossie też, ale to już inna sprawa.

Czy Taigo ma szanse powodzenia na naszym rynku? Czy podoba się ludziom? Jakie ma wady, a jakie zalety? To wszystko sprawdziłem dla was w teście. Zapraszam na film!

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot e-208 to najciekawsze zelektryfikowane auto Francuzów, ale hybrydy też są warte uwagi Renault Kadjar dCi 130 4x4 BOSE - test, opinia, spalanie, cena Test: Peugeot e-2008 – średnia cena, średni zasięg, ale nadal sporo do lubienia Ekstremalna Toyota Yaris GRMN na torze. Model limitowany w naszych rękach Bez Passata w nazwie - prezentacja Volkswagena CC [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Audi RS e-tron GT w ośrodku Driveland. Jak zwinne może być auto ważące 2,5 tony? Volkswagen up! high up! vs Peugeot 107 Active - nasza klasa [test autokult.pl] Test vlog: Bentley Bentayga - odkryłem niespodziewane zakamarki w SUV-ie za milion Pierwsza jazda: Škoda Fabia IV na polskich drogach. Czy jest warta swojej ceny? BMW i3s - miejski elektryk, którym da się driftować Test: BMW 530e (G30) xDrive po liftingu - warte polecenia, ale nie z tym napędem Škoda Kodiaq 2.0 TSI DSG 4x4 - test pierwszego dużego SUV-a czeskiej marki

Popularne w tym tygodniu:

Test: Peugeot 308 BlueHDI – cofnąłem się w czasie, by pojeździć dieslem. Ma wielką zaletę i nie chodzi o zasięg Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test: Renault Master piwoplan firmy Plandex - bo widelcem nie da się jeść zupy Pierwsza jazda: Kia EV6 GT. Sprawdzam najtańsze 500+ na rynku Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Volkswagen Taigo - logiczna alternatywa dla Polo, kiedy chcesz wydać 100 tys. zł Test: Mazda MX-5 z systemem KPC na przełęczy Salmopolskiej Test: "Duży Range Rover" - złoty i nieskromny