BMW M3 Touring już bez tajemnic. To rodzinne kombi z rekordem Nürburgringu

BMW M3 Touring już bez tajemnic. To rodzinne kombi z rekordem Nürburgringu

M3 w końcu będzie dostępne z nadwoziem kombi
M3 w końcu będzie dostępne z nadwoziem kombi
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Aleksander Ruciński
22.06.2022 07:31, aktualizacja: 13.03.2023 16:52

W końcu się doczekaliśmy. Jedno z najgorętszych BMW ostatnich lat w końcu ujrzało światło dzienne. To pierwsze produkcyjne kombi w historii modelu M3 i gratka dla wszystkich, którzy pragną połączyć praktyczność z ponadprzeciętnymi osiągami.

Właściwości dynamiczne zostały potwierdzone jeszcze przed premierą - zakamuflowany egzemplarz M3 Touring pokonał północną pętlę Nürburgringu w rekordowym czasie 7:35.060. To najlepszy wynik w kategorii aut z nadwoziem kombi i świetny dowód, że mamy do czynienia z naprawdę szybkim samochodem.

Trudno się dziwić, gdyż pod maską drzemie podwójnie doładowana, trzylitrowa sześciocylindrówka znana z M3 Competition. Oznacza to 510 KM mocy i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego przekazywanego na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Taki zestaw katapultuje Touringa do setki w zaledwie 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 280 km/h.

Na pokładzie znajdziemy także aktywne zawieszenie o ostrych nastawach, dyferencjał o ograniczonym uślizgu czy lekkie, kute felgi dostępne w rozmiarach 19 lub 20 cali. Opcjonalnie mogą skrywać węglowo-ceramiczne hamulce, które z pewnością będą przydatnym dodatkiem na torze.

BMW M3 Touring
BMW M3 Touring© mat. prasowe / BMW

A wszystko to opakowane w agresywnie wyglądające, choć wciąż praktyczne nadwozie. Ogromna atrapa chłodnicy i ostry pakiet aerodynamiczny nie pozostawiają wątpliwości, że to sportowe BMW. Odczujemy to także we wnętrzu, gdzie znajdziemy karbonowe fotele pokryte pomarańczową skórą. Z wyścigowymi akcentami kontrastują możliwości przewozowe - po złożeniu kanapy zmieścimy nawet 1510 litrów.

Całą resztę, z nowymi, 14,9 calowymi multimediami na czele znamy już z M3 oraz Serii 3. Na szczegółową specyfikację musimy jednak jeszcze poczekać. Jak nietrudno się domyślać, głównym rynkiem zbytu Touringa będzie Europa. Produkcja ma ruszyć w listopadzie 2022 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/61]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)