Ford Focus – testuję auto widmo

Czasem za ogromny sukces odpowiada konkretny ruch wykonany w dobrym momencie. W 1998 roku Ford podjął właśnie chyba jedną z najważniejszych i najlepszych swoich decyzji ostatniego półwiecza. Wprowadził na rynek Focusa.

Ford Focus – test wideo

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych Ford doszedł do wniosku, że już nieco przestarzały Escort, nie do końca porywa klientów i pasuje coś z tym zrobić. Tym samym zaraz przed nowym tysiącleciem na targach w Genewie pokazano jego następcę. Model zaprojektowany według nowej filozofii New Edge o ciekawej nazwie Focus, co oczywiście oznaczało "Co się gapisz na inne? Skup się!". Tak na poważnie, to w tamtych czasach ten samochód wzbudzał bardzo duże zainteresowanie nie tylko jego nowoczesną stylistyką, ale także innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Tak, w 1998 roku rozpoczęła się historia modelu, który przez pewien czas był najchętniej nabywanym samochodem na świecie.

Dziś na rynku mamy już czwartą generację tego modelu i przyszła pora na kurację odmładzającą. Zmian jak na nową generację jest za mało, ale jak na lifting jest ich całkiem sporo, bo zauważcie, że mamy tutaj zupełnie inny przód. Ford tak naprawdę jest konsekwentny w tym, co robi, bo lifting każdej generacji Focusa wygląda tak samo. Zmieniamy przód, tył zostawiamy.

Oczywiście zmiany w wyglądzie to nie wszystko, bo najwięcej ich jest w miejscach, których nie widać na pierwszy rzut oka. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Audi RS Q3 - test BMW serii 5 (F10) 525d xDrive - apartament z lokajem? [test autokult.pl] Test nowego Mitsubishi Outlandera 2.0 4WD CVT po 100 zmianach Test BMW M2 Competition. Takiego auta dawno nie było i długo, długo nie będzie Hyundai Genesis Coupé Lambda 3.8 V6 MT Executive [test autokult.pl] SsangYong Korando Quartz 4WD - come back [test autokult.pl] Volkswagen Tiguan 1.4 TSI manual Sport & Style R-Line - test, opinia, spalanie, cena Pierwsza jazda: Audi Q5 po face liftingu – przewidywalny film o przewidywalnym aucie BMW 225xe Active Tourer: hybryda lepsza od benzyny i diesla Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi: świetne kombi, ale czy tak samo dobre jak hatchback? Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Nowy Nissan X-Trail 1.6 dCi 130 4x4 - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"