Test wideo: Mercedes-AMG CLA 45S – jak działa 4MATIC+ z trybem driftu?

Chociaż w hot hatchach zawsze chodziło o dobrą zabawę, do poważnych samochodów sportowych było im trochę daleko. W ostatnich latach sporo się jednak zmieniło, a te kompaktowe samochody potrafią coraz więcej. Nauczyły się już przyspieszać w niesamowitym tempie, a teraz mają nową sztuczkę – tryb driftu. Co to jest i jak działa?

Mercedes-AMG CLA 45S – test wideo

Chociaż odwieczny wróg wielu hot hatchy — podsterowność — latami wygrywał, ostatnio sporo się zmienia. Nowy Mercedes-AMG CLA 45S 4MATIC+, jest jednym z przedstawicieli topowych hot hatchy najnowszej generacji, którego napęd może być całkiem skutecznym narzędziem do walki o wyjątkowo sportowe prowadzenie.

Sekretem nowych AMG z serii 45 jest napęd 4MATIC+ z tylnym dyferencjałem z modułem Torque Vectoring. Przenosi moment pomiędzy kołami tylnej osi w taki sposób, by zapewnić więcej przyczepności, większą rotację, albo… jeszcze większą rotację, zwaną driftem.

W porównaniu do poprzedniego modelu to znacząco zmienia prowadzenie i to, co można zrobić z Mercedesem CLA na torze. W tym filmie opowiadam, jak działa 4MATIC+, czy drift mode jest prosty w "obsłudze" i dlaczego hot hatche to najlepsze samochody na świecie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Ferie pod znakiem M: BMW M550i xDrive na najlepszych drogach Tatr Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle Alfa Romeo Giulietta 1,4 TB MultiAir [wideotest autokult.pl cz. 2] Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Mercedes-AMG GT R: jak zbliżyliśmy się do 100% możliwości nowego władcy torów wyścigowych Range Rover Evoque drugiej generacji: być jak Victoria Beckham Audi A1 Sportback (2015) 1,4 TFSI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI S-Tronic Ambition - test Test: Seat Ateca FR Black Edition – miał chwytać za serce, przemawia do rozumu Test Audi TT RS - oglądając konkurencję we wstecznym lusterku Test: Škoda Enyaq iV Sportline 80x - elektryczny warm-SUV, który zaburzył porządek świata Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100 KM Titanium [test]

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Alpina B3 Touring to nieznany bliźniak BMW M3 Touring, który jest z nami od 30 lat. Sprawdziłem go na torze Pierwsza jazda: Peugeot 308 SW Hybrid 225 - kombi przyszłości według Peugeota Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Toyota Corolla została odświeżona. Mniejsza hybryda to teraz poważny gracz Test: Volkswagen T6.1 California Ocean – rozmiar idealny Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali Test: Renault Arkana R.S. Line TCe 160 - bez sportowego pierwiastka, ale z dużym potencjałem na sukces