Test: Volkswagen Polo – chcesz miejski samochodzik? Spóźniłeś się!

Volkswagen Polo został wyprodukowany w liczbie 18 mln egzemplarzy, co sprawia, że ten model znajduje się w światowej czołówce miejskich kompaktów. Od 1975 roku powstało sześć generacji, które przechodziły różne liftingi. Kiedyś ten model miał naprawdę kompaktowe wymiary, a dzisiaj?

Volkswagen Polo — test wideo

No cóż, dzisiaj można powiedzieć, że mu się nieźle przytyło, bo najnowsze Polo jest zaledwie o 7 cm krótsze od Golfa IV. Od Golfa jest nawet szersze i wyższe. Trzeba powiedzieć wprost. To już wcale nie jest takie małe i wcale nie takie ubogie auto jak kiedyś.

Patrząc na piątą i szóstą generację z zewnątrz, nie można nie dostrzec różnic, ale także od razu da się zauważyć pokrewieństwo. To doskonały przykład konsekwencji stylistyki Volkswagena. Jest nowocześniej, jest inaczej, ale nada stonowanie i po niemiecku. Z drugiej strony jest bardzo duża grupa osób, która ceni sobie anonimowość i niemieckie podejście do jakości. Właśnie dla nich jest ten samochód.

Do tego nowe Polo sporo urosło i nie jest to już tak kompaktowy samochód jak kiedyś. Różnica w długości tych samochodów jest nieznaczna i wynosi dokładnie 1 cm, ale jeśli chodzi o szerokość, no to tutaj różnica jest już spora, bo wynosi aż 7 cm. Jeśli chodzi o wysokość, to tutaj różnicy nie ma. Rodzi się więc pytanie. Czy te różnice w wielkości mają wpływ na ilość miejsca w środku? Odpowiedź w teście. Zapraszam na film.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-Benz klasy B 180 CDI - drugie podejście [test autokult.pl] Audi TT Coupé 2,0 TFSI quattro S tronic - test Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Toyota RAV4 2,0 Multidrive S Sol - SUV z doświadczeniem [test autokult.pl] Peugeot 207 1,6 THP - 156 dyskretnych koni [test autokult.pl] Opel Insignia Sports Tourer 2,0 CDTi – wybór z rozsądku? [test autokult.pl] Test: Seat Tarraco FR e-Hybrid - inne hybrydy mogłyby się od niego uczyć Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT - test, opinia, spalanie, cena BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test Test wideo: Ford Mustang Mach-E - to nie fair! Škoda Rapid Spaceback 1,6 TDI Elegance [pierwsza jazda autokult.pl] Škoda Fabia 1,2 TSI DSG Elegance Plus [test]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył