Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje

Jeśli w planach macie zakup kompaktowego kombi, to do wyboru jest naprawdę sporo modeli. Jest Golf kombi, Octavia kombi, Kia Ceed, Leon, Corolla, Focus. Naprawdę jest w czym wybierać. Niestety, przy takiej liczbie tego samego rodzaju samochodów bardzo łatwo można zgubić się w tłumie. Jest jednak jeden model, który teraz na pewno wam na to nie pozwoli. Nowy Peugeot 308 SW.

Peugeot 308 SW — test wideo

To, jaki Peugeot zrobił niesamowity krok naprzód z tym modelem, może wam udowodnić tylko porównanie z jego poprzednią generacją. Jeśli chodzi o różnice w wyglądzie, to nawet nie próbuję wam wymieniać, co się zmieniło. Powiem krótko. Wszystko!

Nie wiem, czy jest choć jedna rzecz, która została przeniesiona z drugiej do trzeciej generacji. Nie wiem, czy oglądaliście mój test nowego 308 w wersji hatchback, ale tam dość mocno podkreśliłem, że 308 drugiej generacji był cichociemnym rynku hatchbacków. Jego zaletą było to, że po prostu był. Teraz to już zupełnie inna bajka. Spójrzcie na trzecią generację. W hatchbacku wyglądała wręcz genialnie, ale kombi to — moim zdaniem — jeszcze stopień wyżej. Oczywiście wygląd z zewnątrz to nie są jedyne różnice.

We wnętrzu częścią wspólną jest tylko charakterystyczna dla Peugeota malutka kierownica. Tyle. Próżno tutaj szukać innych podobieństw. Zrezygnowano z minimalistycznej deski rozdzielczej pozbawionej przycisków i postanowiono na dużo ciekawszy design z normalnymi fizycznymi przyciskami oraz cudownym panelem, na który możecie wyciągnąć to, co was najbardziej interesuje. Nie wiem, jak długo będę podziwiał model Peugeota za to rozwiązanie, ale jak widać, nie zanosi się, że szybko mi przejdzie.

Niestety, jest jeszcze kwestia ceny nowego Peugeota 308 SW. Cztery miesiące temu, kiedy testowałem odmianę hatchback, zwróciłem uwagę na wysoką cenę. Ona — niestety — nie zmalała, a wręcz odwrotnie. Czasy, w których żyjemy, wywróciły wszystko do góry nogami. Zapraszam was na test wideo.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Range Rover Sport P400e - 400 zielonych koni Test: 911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty Porsche 718 Cayman GTS: sportowe auto bez pozerki. Tylko czysta przyjemność z jazdy Test: Mercedes-AMG G63 - kłuje w oczy, spełnia marzenia i jest jak obuwie Nowy Peugeot 508 SW 2,0 HDI A6 (AM3) Active - pierwsza jazda Lancia Voyager V6 3,6 Gold - siła przyzwyczajenia [test autokult.pl] BMW 218d Active Tourer Luxury Line - test Pierwsza jazda: Maserati Ghibli Hybrid pokazuje, że można zjeść ciastko i mieć ciastko Pierwsza jazda Maserati MC20: za kierownicą superauta, które ma pomścić Ferrari Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC: przestarzały czy dojrzały? BMW i3S: aktualizacja pomiędzy generacjami Volkswagen Tiguan 1.4 TSI manual Sport & Style R-Line - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Pierwsza jazda: Peugeot 308 SW Hybrid 225 - kombi przyszłości według Peugeota Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Volkswagen T6.1 California Ocean – rozmiar idealny Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Toyota Corolla została odświeżona. Mniejsza hybryda to teraz poważny gracz Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali