Test: Škoda Octavia vs Škoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?

Drugi po wyborze modelu największy dylemat przy zakupie nowego samochodu to podjęcie decyzji, na który silnik się zdecydować. Kiedyś wybór był tylko między silnikami benzynowymi lub diesla. Dziś doszły silniki hybrydowe, w pełni elektryczne, czy układy miękkiej hybrydy. No właśnie, co to takiego jest ta miękka hybryda i jak realnie wpływa na naszą jazdę?

Skoda Octavia — test wideo

Tak się składa, że do testów mam dwie Škody Octavie, dwie z silnikiem 1.5 TSI i dwie z przebiegam około 12 000 km. Do tego egzemplarz z silnikiem MHEV (czyli miękką hybrydą) wyposażony jest w automatyczną skrzynię DSG, a zwykłe 1.5 TSI w manualną przekładnię.

To skłoniło mnie do pewnego przemyślenia. Jak wszyscy dobrze wiemy skrzynia automatyczna zwykle generuje wyższe spalanie. Zaczynacie powoli rozumieć o co mi chodzi? Postanowiłem odpowiedzieć na pytanie. Czy miękka hybryda potrafi zniwelować wyższe spalanie automatu? Który z tych samochodów jest tak naprawdę bardziej oszczędny? Czy miękka hybryda wyciągnie asa z rękawa w mieście? Jak te samochody poradzą sobie na autostradzie?

Pytań jest wiele, a odpowiedź mogę uzyskać tylko w jeden sposób. Sprawdzając to w bezpośrednim porównaniu. Zapraszam na test!

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid: pierwsza jazda hybrydowym superSUV-em SsangYong Actyon Sports Quartz - bez uprzedzeń [test autokult.pl] Test wideo: Cupra Ateca - drogi seat czy unikatowy samochód? Isuzu D-Max DC LSX MT [test] Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego Renault Laguna Coupe GT 2,0 dCi - magia czterech kół [test autokult.pl] Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 300 KM - szybko zapomnisz o (pozornie) mocnym napędzie Mercedes-Benz Vito Furgon 116 CDI 4x4 AT - test Plug-in w wydaniu BMW. Test hybrydowej Serii 5 Nowe BMW Z4 sDrive 30i: ma wszystko czego wymagasz od rasowego roadstera Pierwsza jazda: Volkswagen T-Roc po liftingu - milion egzemplarzy później Jaguar XF (2015) 2.0 GTDi Prestige - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył