FolienCenter-NRW C 63 T AMG (2013)

FolienCenter-NRW C 63 T AMG (2013)

FolienCenter-NRW C 63 T AMG (2013)
Olgierd Lachowski
28.10.2013 21:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:31

Nazwa folii, którą oklejono nadwozie, nie ma oczywiście nic wspólnego z Jamesem Bondem, a samo słowo „bond” ma jeszcze co najmniej kilka znaczeń, ale skoro już zacząłem o agencie 007, to zastanówmy się, czy faktycznie James Bond musi jeździć Astonami Martinami.

Mercedes-Benz C 63 T AMG jest wyposażony w co najmniej tak samo dobry silnik jak brytyjskie supersamochody. To 8-cylindrowy motor z widlastym układem cylindrów, które mają objętość skokową 6,2 l. Normalna wersja jednostki napędowej osiąga moc 457 KM, ale FolienCenter-NRW w swoim złotym wozie podkręciło silnik.

Obraz

Wolnossący agregat po tuningu nadal nie ma doładowania, ale otrzymał sportowy „wydech”. Dostarczyła go specjalizująca się w tego typu konstrukcjach firma Milltek. Układ wylotowy składa się z rur, tłumików i „katalizatorów” o ograniczonych oporach wewnętrznych. Razem z filtrami powietrza BMC i nową elektroniką silnika „wydech” podnosi moc motoru do 540 KM. Moment obrotowy wynosi teraz 665 Nm.

Obraz

C 63 T AMG ma zamontowane sportowe regulowane zawieszenie Bilstein B16 PSS 10, w którym można regulować między innymi wysokość samochodu. Są też nowe 19-calowe aluminiowe obręcze BBS CH-R. Z przodu mają one szerokość 8,5”, a z tyłu 9,5”. Opony Continental mają rozmiary 235/35 R 19 (przód) i 265/30 R 19 (tył).

Głównym kierunkiem działalności FolienCenter-NRW jest przygotowywanie i naklejanie folii na różne obiekty i pojazdy, w tym na samochody osobowe. Według tunera okleina w złotym kolorze i o nazwie „Matt Bond Gold Metallic” to hit przyszłego sezonu tuningowego. Czy tak będzie, dowiemy się pewnie wkrótce.

Obraz

Ten Mercedes chyba nie nadaje się dla Bonda. Ale na pewno nadaje się do szybkiej jazdy. Szkoda tylko, że FolienCenter-NRW nie podało żadnych osiągów kombi ze Stuttgartu.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,99 KM/l (seryjny – 78,48 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 665 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19” BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19” BBS
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,23 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)