Test wideo: Hyundai Kona N – kto robi tak agresywne crossovery?!

Hyundai ma dobrą passę, jeśli chodzi o linię N. Każdy kolejny samochód oznaczony tą literą zdobywa rzesze fanów, przede wszystkim za ich sportowe walory. Tylko, gdzie są granice? Jak bardzo sportowy powinien być crossover, nawet jeśli występuje w szybszej wersji? W przypadku Kony N pewne granice mogły zostać przekroczone.

Hyundai Kona N – test wideo

Hyundai Kona N to najnowszy model, który do łącza do sportowych wariantów Hyundaia. Po świetnym i30 N i nie gorszym i20 N, oczekiwania wobec Kony N były spore, a potencjalnie sporo mogło tu pójść nie tak – w końcu to crossover, co już z definicji jest mniej sportowe, niż hot hatch.

W Hyundaiu jednak wiedzą, co robią i stworzyli samochód, który wcale nie odstaje od swoich braci. Ma 280 KM, szperę i… charakter tak agresywny, że aż ciężko uwierzyć, że Kona N w tej formie trafiła do produkcji.

Moje główne uwagi wędrują w okolice zawieszenia – Kona N świetnie się prowadzi, ale jak się okazuje, za jej kierownicą odkryjesz, że drogi, które wydawały ci się dobre, w praktyce mają sporo niedoskonałości i wybojów. Czy taki samochód ma sens? Czy warto do niego dopłacać względem i30 N? O tym opowiadam w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: BMW E9 3.0 CSi - zjawiskowe coupe, które ugruntowało najlepsze cechy bawarskiej marki Land Rover Discovery 5 TD6 First Edition - terenowe gran turismo Mio MiVue 568 Touch - test wideorejestratora Test: Peugeot Rifter - gdy kierujesz się zdrowym rozsądkiem Renault Clio Grandtour 0,9 TCe Intens [test] Ford Tourneo Connect 1,6 TDCi Titanium - test Volvo XC60 D5 AWD Summum - test Test: BMW M850i Cabrio - sztos absolutny Citroën C1 1,0 5d Vitamin - test VW Arteon R-Line Edition - na bogato! No prawie... Renault Twizy: samochód, którym można wjechać do magazynu Porsche Panamera Turbo Sport Turismo: tu wcale nie chodzi o rodzinę

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem