Test: Mercedes-AMG G63 - kłuje w oczy, spełnia marzenia i jest jak obuwie

Klasa G jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych modeli na rynku. Kiedyś był to samochód użytkowy o nieprzeciętnych zdolnościach terenowych. Dzisiaj to model, który przez swój luksusowy wymiar może stanowić wyznacznik statusu społecznego. O tym, co może się podobać lub nie w modelu G63 będzie w tym filmie.

Mercedes-AMG G63 — test wideo

Ten model od dekad zachowuje swój stylistyczny charakter, lecz w wyniku wielu kosmetycznych zmian trochę stracił swój pierwotny, surowy wygląd. Ostatnie wcielenie Klasy G jest wizualnie delikatniejsze względem poprzednika i nawet w najbardziej drapieżnej wersji, jaką jest G 63, może u niektórych budzić skojarzenia z samochodem bulwarowym.

Tak oczywiście nie jest i ten model to nadal symbol dominacji na drodze a jego właściwości terenowe sprawiają, że jest bezkonkurencyjny na tle innych, seryjnych samochodów, jednak przez swój luksusowy charakter offroad do tego auta po prostu nie pasuje.

Klasa G to marzenie wielu fanów motoryzacji, zwłaszcza w najmocniejszej wersji silnikowej, w której układ wydechowy został nieco wyciszony, ale nadal sprawia, że serce kierowcy bije szybciej. Czy funkcjonowanie z takim samochodem na co dzień to festiwal kompromisów? Tego dowiecie się w tym filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 118i (F20) Sport Line M/T - mieszane uczucia [test autokult.pl] Porsche Cayman PDK 2013 - droga zabawka na co dzień [test autokult.pl] Seat Leon Cupra R [test autokult.pl] Test Nissana Micry: po liftingu i z automatem jeszcze przyjemniejszy Test: Mercedes-Benz 240 TD (S123) – świat zwolnił na blisko pół miliona kilometrów Test: Citroën C5 Aircross 1.2 PureTech 131 KM - świetna propozycja dla rodziny, ale nie z tym silnikiem Nowe Audi Q2 1.4 TFSI S tronic (2016) - na współczesne potrzeby i zachcianki Test: Fiat Panda Cross 4x4 po liftingu - daleko mu do doskonałości, ale i tak go pokochasz Ferie pod znakiem M: BMW M550i xDrive na najlepszych drogach Tatr Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości Volkswagen T-Roc R przejmuje pozycję lidera, ale nie zaskakuje przy pierwszym kontakcie Nowy Mini Clubman Cooper S jako pełnoprawny kompakt?

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Porównanie: BMW M5 CS vs Audi RS e-tron GT. Wielkie starcie V8 i elektryczności na torze Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat Test: Skoda Octavia vs Skoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?