Škoda Rapid na Nürburgringu! Jak sobie radzi czeski liftback? [wideo]

Škoda Rapid na Nürburgringu! Jak sobie radzi czeski liftback? [wideo]

fot. autoforum.cz
fot. autoforum.cz
Piotr Wereszczyński
29.10.2013 21:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:31

Na nietypowy test zdecydowali się dziennikarze czeskiego portalu Autoforum.cz. Postanowili oni zabrać testowy egzemplarz Škody Rapid na legendarną Pętlę Północną i sprawdzić jego możliwości na torze. Wyniki okazały się rewelacyjne.

Na nietypowy test zdecydowali się dziennikarze czeskiego portalu Autoforum.cz. Postanowili oni zabrać testowy egzemplarz Škody Rapid na legendarną Pętlę Północną i sprawdzić jego możliwości na torze. Wyniki okazały się rewelacyjne.

Na torze Nürburgring przeprowadzane są przedprodukcyjne testy najszybszych aut świata, a czasy na nim osiągane traktowane są przez opinię publiczną i producentów jako ważny punkt odniesienia przy porównywaniu różnych konstrukcji. Bardzo często zdarza się, że podczas szybkich kółek można napotkać na drodze rodzinne vany czy tuningowane BMW E36 testowane przez swoich właścicieli do granic wytrzymałości.

fot. autoforum.cz
fot. autoforum.cz

Najprawdopodobniej to ta druga grupa zainspirowała redakcję portalu Autoforum.cz do przeprowadzenia nietypowego testu. Dziennikarze zdecydowali się na przejechanie kilku szybkich okrążeń rodzinną Škodą Rapid. Auto napędzane silnikiem 1,2 TSI o mocy 105 KM i momencie obrotowym wynoszącym 175 Nm zgodnie z katalogiem osiąga pierwszą setkę w 10,4 s i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 195 km/h.

Samochód z doświadczonym kierowcą, pomimo sporego ruchu i kilku żółtych flag, zdołał wykręcić czas 9 min 17 s. To naprawdę imponujący wynik. Dziennikarze Autoforum.cz twierdzą, że w idealnych warunkach dałoby się go poprawić o kolejne 7 s. Co zdecydowało o tak świetnym wyniku? Prawdopodobnie częściowo jest to zasługa osiągów silnika, które okazały się nieco lepsze, niż deklaruje producent. Motor pracujący pod maską egzemplarza testowego na hamowni legitymował się mocą 114 KM i momentem obrotowym wynoszącym 195 Nm.

fot. autoforum.cz
fot. autoforum.cz

Jak auto wypadło na tle konstrukcji innych producentów? Okazuje się, że wynik Škody jest niewiele gorszy od niemal dwa razy mocniejszej tylnonapędowej Toyoty GT86 czy Fiata Grande Punto Abarth Esseesse. Do wyniku obu tych aut Rapidowi zabrakło zaledwie 8 s.

Skoda Rapid 1,2 TSI - full Nordschleife lap - 9:18 BTG in traffic

Skoda Rapid 1,2 TSI - full Nordschleife lap - 9:17 BTG with two accidents

Źródło: autoforum.cz

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)