Magnum MK5 oficjalnie zaprezentowany

Magnum MK5 oficjalnie zaprezentowany

Magnum MK5 oficjalnie zaprezentowany
Piotr Ślusarczyk
30.10.2013 11:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:50

Zgodnie z zapowiedzią w pełnej okazałości debiutuje dziś Magnum MK5 - kanadyjska maszyna torowa z homologacją drogową.

Zgodnie z zapowiedzią w pełnej okazałości debiutuje dziś Magnum MK5 - kanadyjska maszyna torowa z homologacją drogową.

Konkurent takich aut jak Ariel Atom, KTM X-BOW, VUHL 05 czy BAC Mono mierzy 3914 mm długości, 1884 mm szerokości oraz 1069 mm wysokości. Źródłem napędu dwumiejscowego Magnum MK5 jest 4-cylindrowy silnik generujący 253 KM, które trafiają na asfalt za pośrednictwem kół tylnej osi. Auto wyposażono w 6-biegową skrzynię sekwencyjną oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Silnik MK5 można rozkręcić aż do 11 000 obr./min. Osiągi ważącego tylko 545 kg samochodu to 3,2 s do 100 km/h oraz 240 km/h prędkości maksymalnej.

Magnuma MK5 wyposażono w zawieszenie PushRod/popychaczowe oraz regulowane stabilizatory. Postawiono go na 18-calowych obręczach, na które naciągnięto wyczynowe opony w rozmiarze 225/40 R18 z przodu oraz 265/35 R18 z tyłu. Za felgami kryją się wentylowane tarcze hamulcowe.

Obraz

We wnętrzu Magnuma MK5 uwagę zwracają fotele wykonane z kompozytów węglowych z 6-punktową uprzężą oraz pokryta wodoodpornym zamszem kierownica (310 mm średnicy) ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz funkcją odłączania od kolumny.

Magnum Cars wyceniło swoją konstrukcję na 139 000 dol. (ok. 420 000 zł) bez podatków. Producent planuje sprzedawać jedynie 20 egzemplarzy rocznie. Pierwsze auta powinny zagościć w garażach klientów przed końcem 2014 roku.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)