Test: Z Cuprą u Mikołaja - Born i VZ5 na lodzie

Co łączy, poza oczywiście tym samym znaczkiem, Cuprę Born Performance i Formentora VZ5? To topowe odmiany tych modeli. Mocniejszych i bardziej wyczynowych drogowych wersji już nie kupicie. Czy jazda nimi po oblodzonych drogach Finlandii może wzbudzać strach? Musiałem się o tym przekonać, dlatego poleciałem do Rovaniemi, aby to sprawdzić.

Cupra Born i Cupra Formentor VZ5 — test wideo

Czasem są takie prezentacje, które wywołują dużo większe poruszenie niż zwykle. Finlandia, miasto Mikołaja, ogrom śniegu lodowy tor i najmocniejsze odmiany Borna i Formentora. Czy trzeba zachęcać bardziej? Mnie raczej nie!

Wróćmy jednak do samochodów, bo to one są tutaj najważniejsze. Born to czysto elektryczny model Cupry, który w odmianie Performance rozwija 230 KM. Wiele osób może odczuwać pewien dyskomfort na myśl o jeździe elektrykiem na lodzie z momentem obrotowym dostępnym od samego "dołu". Przyznam się szczerze, że sam miałem pewne obawy. Okazało się jednak, że ta obawa przypomina mi pierwsze zejście do piwnicy w okresie dzieciństwa. Wszyscy się tego baliśmy, ale gdy wreszcie nadszedł moment i zeszliśmy na dół, okazało się, że nie ma się czego bać. Dokładnie tak jest z Bornem. Samochód zaskoczył mnie pod wieloma względami. Zarówno pozytywnie, jak i negatywnie.

Najbardziej czekałem jednak na przejażdżkę Formentorem VZ5, który pod maską ma znane z Audi RS Q3 2.5 TFSI rozwijające 390 KM i przekazujące moc na wszystkie cztery koła. To jednak nie wszystko, bo samochód wyposażony jest w tryb driftmode! Możliwość ślizgania się, zamknięty lodowy tor, piękna pogoda i mnóstwo śniegu. Domyślacie się, jak to się skończyło? Zapraszam na film.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Škoda Karoq Style 2.0 TDI - ma niemal wszystko, czego potrzebujesz, oprócz dobrej ceny Ford Mondeo Hybrid Kombi: ekologia nieco przyćmiła jego zalety Porsche 911 (991) Carrera 4S Cabriolet [test] Honda CR-V 1,6 i-DTEC Lifestyle - test, opinia, spalanie, cena Audi Q2 2.0 TDI quattro: mały crossover za 200 tys. zł Audi A1 Sportback (2015) 1,4 TFSI S tronic - test, opinia, spalanie, cena Porsche 718 Boxster GTS: największy problem to nie 4 cylindry Volkswagen ID.4 - imponuje przestrzenią i technologią, ale w kilku kwestiach rozczarowuje Mitsubishi L200 Monster 2,4 AT - gdzie L200 nie może, tam Monstera pośle VW Golf GTE - na co komu wtyczka? Volkswagen Beetle 2.0 TSI DSG - test Test: Škoda Karoq 1,5 150 KM Style - przyjaciel rodziny

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem