Offroad Marcina: Daihatsu Terios, czyli terenówka do 10 tys. zł

Jeśli szukasz taniej terenówki, którą mógłbyś faktycznie pojeździć po bezdrożach, wybór jest mocno okrojony. Nie każdy jednak bierze pod uwagę Daihatsu Teriosa, który pomimo braku reduktora radzi sobie całkiem nieźle. Zresztą sami zobaczcie to na powyższym wideo.

Daihatsu Terios — test w terenie

Niezwykle popularne auto na brytyjskich prowincjach nie zrobiło wielkiej furory na innych rynkach europejskich, ale dzięki swojej budowie i właściwościom dziś w Polsce jest traktowane jak jedna z najtańszych terenówek na rynku. Co prawda nie ma pełnoprawnej ramy i nie ma też reduktora, ale ma kilka innych atutów.

Konstrukcja jest mocno zbliżona do ramowej. Tu ramę wbudowano w nadwozie, więc jest ono solidne, choć mało odporne na korozję. Z tyłu pracuje sztywny most na sprężynach, a napęd 4×4 jest stały i ma blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Do ideału brakuje reduktora, ale właściciel tego konkretnego egzemplarza jakoś nie czuje jego braku. Dlaczego? Sprawdźcie to na wideo.

Offroad Marcina: Fiat Panda Cross — w terenie dwa cylindry to za mało

Odświeżony Fiat Panda Cross z napędem na cztery koła ma teraz pod maską dwucylindrowy silnik, niewiele większy niż w kultowym "maluchu". Oczywiście o…

Obserwuj nas na Google News:

Zobacz więcej artykułów z serii: Offroad Marcina

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Fiat Panda vs. Hyundai i10 vs. Volkswagen up! - test Volkswagen Scirocco R DSG [test] Volkswagen Scirocco 2,0 TSI Perfectline R-Style – pierwsza jazda Pierwsza jazda: Toyota GR86 – ciężko się przy niej nie uśmiechać Test: BMW X5 M Competition - SUV z 625-konnym silnikiem. Komu to potrzebne? Test wideo: Citroën ë-C4 - wreszcie jest bez sensu! Test: 911 czy 911? Wybór wcale nie jest oczywisty Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Infiniti Q50 2.0 Turbo Sport AT - test Renault Fluence 2,0 Sport Way - wyścig kanapą [test autokult.pl] Test: Seat Leon - Poznaj jego wady i zalety Odważny krok naprzód. Jeździłem nowym BMW M5 z napędem na cztery koła

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale" McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył