Test wideo: Mercedes AMG GT R - nigdy się tak nie czułem

Mercedes AMG GT R należy do samochodów, które rozpalają nie tylko wyobraźnię, ale także dostarczają masę niezapomnianych wspomnień. Dlatego, nawet jeśli mielibyście zaplanowany cały tydzień w najdrobniejszych szczegółach, to po telefonie od Mercedesa z ofertą testu tego auta wszystko zrzucilibyście na drugi plan. Uwierzcie mi!

Mercedes AMG GT R — test wideo

Ja właśnie otrzymałem taką ofertę i pomimo tego, że ten samochód był już rok temu u nas w redakcji, no to bądźmy szczerzy. Takim propozycjom po prostu się nie odmawia. Postanowiłem w tym filmie parę razy cofnąć się nieco w czasie do momentu kiedy testowałem głównego konkurenta AMG, czyli Porsche 911 GT3.

Choć te samochody doskonale konkurują ze sobą na torze i walczą o tysięczne sekund na torze Nurburgring, to czy tak samo walczą w użytkowaniu na co dzień. Postanowiłem właśnie to sprawdzić w tym filmie, ale także poruszyć jedną ważną kwestię.

W takich samochodach ogromne znaczenie ma aerodynamika, bo jak brzmi znane przysłowie, "wyścigów nie wygrywa się na prostych, a w zakrętach". Mercedes AMG GT R może poszczycić się bardzo zaawansowanymi i efektownymi rozwiązaniami związanymi z dociskiem, ale wiele osób myśli jednak, że jest on wytwarzany tylko od góry samochodu, głównie dzięki spoilerowi i kształtom nadwozia. No nie do końca…

Zapraszam na film!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot Expert Tepee 2,0 HDi Active L2 - van uniwersalny? [test autokult.pl] Volvo V40 T4 (2016) - test kompaktu premium w szwedzkim wydaniu Test: Suzuki Across PHEV – lifting twarzy za 30 tys. zł Sprawdzamy system launch control w Skodzie Superb Laurin & Klement 280 KM Volkswagen California 6.1 - konkurent od Forda sporo namieszał Test: Mercedes-Benz CLA 200 Shooting Brake – rodzinny hipster, który balansuje na granicy dobrego smaku Volvo V60 Cross Country: na przełaj z fasonem Renault Clio RS vs. Clio Sport F1 Team R27 [test] Test: Hyundai i20 1.0 z miękką hybrydą – koreańska fabia wersja 2.0 Seat Leon ST 2.0 TDI FR 4Drive: najlepsza specyfikacja hiszpańskiego kompaktu Mercedes-AMG C63 S po liftingu: muscle car nowej ery Nowy Ford Focus ST-Line: jeździ tak dobrze, że... nie musisz go prowadzić

Popularne w tym tygodniu:

Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto Pierwsza jazda: Fiat 500X i Tipo Hybrid – krok naprzód, który odczujesz niekoniecznie podczas jazdy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem