Legendy Autokultu: Ruf, czyli najlepsze Porsche 911 na świecie. Odwiedzam fabrykę i jadę Yellowbirdem!

W 1987 roku najlepsze supersamochody spotkały się w jednym miejscu, by wybrać najszybsze z nich. Ferrari, Porsche i Lamborghini musiały uznać wyższość pewnego sympatycznego Niemca, który sam przyjechał swoim dziełem. 35 lat później nadal buduje swoje auta i właśnie go odwiedziłem.

342 km/h. Tyle w 1987 roku pomknął po niemieckim owalu Ehra-Lessien dogłębnie zmodyfikowany egzemplarz Porsche 911. Wyczyn ten zapewnił światową sławę zarówno samemu autu, które zyskało przydomek Yellowbird (ang. żółty ptak), jak i jego twórcy. Alois Ruf stał się legendą.

W pełni na to zresztą zasługiwał. Wychowany w fascynacji do słynnego wozu sportowego z Zuffenhausen utalentowany mechanik poświęcił na jego poprawianie całe swoje życie. W wyniku tego na przestrzeni ostatnich 40 lat stworzył kilkadziesiąt niesamowitych, limitowanych supersamochodów.

Test: Ruf CTR Anniversary to nowe superauto jak z lat 80. Kultowy Yellowbird powrócił!

Ruf CTR był jedną z ikon supersamochodów lat 80. Wymieniany był jednym tchem z Porsche 959, Ferrari F40 i Lamborghini Countachem, nawet jeśli… był od…

By się przekonać, na czym polega legenda aut Rufa, udałem się do miejsca, gdzie one powstają: centrali firmy w Pfaffenhausen pod Monachium. Tam czekały na mnie kluczyki popularnego modelu SCR oraz najnowszej, flagowej pozycji w aktualnej ofercie: CTR Anniversary.

Legendy Autokultu to cykl, w którym poznaję i przedstawiam najbardziej szanowane marki, postaci i innowacje techniczne w historii motoryzacji. Zobacz poprzednie odcinki:

Legendy Autokultu: McLaren. Za kierownicą GT i 720S sprawdzam, na czym polega fenomen tej marki

McLaren przebojem wdarł się do ścisłej czołówki producentów supersamochodów. Nadal jest to jednak marka nierozumiana nawet przez fanów motoryzacji….

Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa

Dziś Toyota kojarzy się głównie ze statecznymi hybrydami, ale to właśnie ta marka jako pierwsza z Japonii podbiła Rajdowe Mistrzostwa Świata….

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Testy samochodów Autokult.pl w 2014: podsumowanie Prototypowa Mazda MX-30: oni nawet elektryki robią po swojemu Volkswagen Tiguan R-Line 2,0 TDI 4Motion DSG - w przebraniu [test autokult.pl] Ferie pod znakiem M: BMW M550i xDrive na najlepszych drogach Tatr Hyundai Santa Fe Executive 4WD 2,2 CRDi - przepis na wyższy procent [pierwsza jazda autokult.pl] Kamper Renault Master Ebacamp - jedna wada, brak zalet Peugeot 5008 - van na sterydach Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Renault Captur 1,2 TCe AT Intens [test] Czy Kia Stinger to prawdziwe GT? Sprawdzamy to na trasie wyścigu górskiego w Siennej Infiniti Q60S 3.0 t: gdy liczy się tylko wygląd i moc Porsche Cayenne S. Możesz go nie lubić, ale i tak zasługuje na uznanie

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył