Wyjaśniamy: jak skręca 2,2-tonowe Porsche Cayenne GTS?

Czy ciężkie porsche to nadal porsche? Oczywiście, przecież po to kupujemy samochód tej marki, żeby prowadził się sportowo–nawet, jeśli mówimy o wielkim cayenne. Zobaczcie, jak musieli się napracować inżynierowie, żeby zmieścić je w każdy zakręt.

Porsche Cayenne Coupe GTS – test wideo

Porsche Cayenne GTS ma 4-litrowy silnik V8, który osiąga 460 KM i pozwala mu osiągnąć 100 km/h w zaledwie 4,5 s. Jednak nie to robi tutaj największe wrażenie.

Ten duży SUV waży aż 2,2 tony, ale w zakrętach zdaje się ten fakt zupełnie ignorować. Prowadzi się świetnie i daje kierowcy przyjemność z prowadzenia, a nie poczucie walki z gigantyczną masą zmuszaną do sportowej jazdy.

Porsche Cayenne GTS to jeżdżący komputer

To wszystko jednak zasługa inżynierów Porsche, którzy za pomocą systemów i komputerów przeliczających mnóstwo danych wciskają Cayenne tam, gdzie wydawałoby się, że się nie zmieści.

Jak to robią? O tym w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Za kierownicą Noble'a M600 – ostatniego analogowego superauta Test wideo: Mercedes E300 Coupe - dodaje stylu. Wszystkiemu? Test: Audi e-tron GT 60 quattro - poczuj się jak Tony Stark Pierwsza jazda: Audi Q5 po liftingu - drobne poprawki udanego projektu Mazda 6 2,2 MZR-CD Exclusive Plus - liftback dla rozsądnych [test autokult.pl] Test: Dacia Logan pokazuje, że za ok. 50 tys. zł można kupić nowe, sensowne auto Suzuki Vitara po liftingu: koniec z silnikami wolnossącymi Mini Countryman S E ALL4 chce być dobry we wszystkim, ale właśnie przez to zostaje w tyle Test: Lamborghini Sián FKP 37 z klocków lego: 50 odcieni zielonego SsangYong Korando Quartz 4WD - come back [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Seat Leon czwartej generacji - jeszcze więcej (zbędnej) elektroniki Mini John Cooper Works Rally: jak prowadzi się najnowszy wóz Rajdu Dakar?

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące