Pierwsza jazda: Opel Astra – niemiecka tam, gdzie trzeba

Tworzenie takich samych samochodów pod różnymi markami to w dzisiaj nic nadzwyczajnego. Opel Astra jest doskonałym tego przykładem, bo ten samochód jest bratem bliźniakiem najnowszego Peugeota 308. Czym więc może zaskoczyć? Zapraszam na film.

Opel Astra – pierwsza jazda

Nie ulega wątpliwości, że Astra i Mokka definiują nową epokę Opla. Epokę samochodów, które bez wątpienia mają swój indywidualny charakter. Epokę samochodów, które wyróżniają się swoją nowoczesną prostotą. Astra, choć nie ma żadnych zbędnych ozdób i udziwnionych ozdób, przyciąga wzrok. I ja to naprawdę kupuję!

Wnętrze również konsekwentnie kontynuuje język stylistyczny Opel Vizor. Tu też jest prosto, ale przy tym nowocześnie. Na pierwszy plan wysuwają się dwa ekrany. Dalej mamy wirtualny kokpit, który na dobre zastąpił w tym modelu analogowe zegary oraz ekran centralny z nowym systemem HMI.

Nowa Astra została zbudowana na platformie EMP2, która umożliwia stosowanie różnego rodzaju napędu. Dzięki temu w gamie silnikowego znalazły się jednostki benzynowe, wysokoprężne oraz hybryda typu plug-in. Ostatecznie do oferty ma trafić Astra-e z napędem wyłącznie elektrycznym. Trzeba przyznać, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Czym jednak wyróżnia się Astra na tle swojego rodowitego francuskiego brata? Jak bardzo odczuwa się w tym samochodzie francuskie podejście do motoryzacji? Czy jest coś, co tworzy przewagę Astry nad 308? Na te i inne pytania odpowiedziałem w filmie. Zapraszam.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Ssangyong Tivoli Grand - walczy ze stereotypami i idzie mu całkiem nieźle Test: Renault Kangoo van 1.5 dCi 95 - ma sezam, ale bez skarbu Nowa Škoda Fabia (2015) 1,2 TSI 90 KM - pierwsza jazda Volvo XC60 T8 Polestar Engineered kontra Tatry: górski test plug-ina po fabrycznym tuningu BMW M850i xDrive: test gran turismo przyszłości Hyundai i40 Wagon (2015) 1.7 CRDI 7-DCT – test, opinia, spalanie, cena Nowa Toyota Corolla XI 1,4 D4D na Majorce [pierwsza jazda autokult.pl] Vlog test: Volvo XC40 T5 plug-in - ile zużywa paliwa naprawdę i czy to się opłaca? Test Mercedesa C180 Estate [wideo] Test Porsche Panamera GTS: trudna sztuka konfiguracji Test: BMW 128ti - myśląc o nim jak o członku rodziny "M", można się srogo rozczarować Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył