Mustang Mach-E GT. Najszybszy elektryczny Ford w Europie!

Mustang Mach-E GT. Najszybszy elektryczny Ford w Europie!

Julian Grabowski
17 marca 2022

Topowa wersja Forda Mustanga Mach-E GT jest już dostępna w Polsce. Sprawdź najważniejsze informacje o aucie, które w styczniu było najlepiej sprzedającym się elektrykiem w naszym kraju.

Co kilka tygodni na polskim rynku pojawia się nowy model samochodu elektrycznego, nie zawsze jednak jego premiera jest tak spektakularna – ot, kolejne auto, podobne do dziesiątek innych modeli prezentowanych w ostatnich latach.

Są jednak wyjątki, wśród nich z pewnością najnowsza premiera Forda. Tak zrodził się Ford Mustang Mach-E, czyli ekscytujący model z mocnym napędem, który w Polsce okazał się jednym z największych hitów sprzedażowych. W styczniu 2022 roku był on liderem sprzedaży aut elektrycznych; w tym miesiącu na Forda zdecydowało się 93 kierowców, a to ponad dwa razy więcej nabywców niż w przypadku modelu zajmującego drugie miejsce.

Czym Mustang Mach-E wyróżnia się na rynku? Sprawdźmy.

Sprzedaż elektrycznego Mustanga w Polsce co miesiąc przekracza wszelkie prognozy. Widać, że model ten przypadł do gustu klientom – już w maju zeszłego roku wyprzedano całą pulę modeli na tamten rok, a patrząc na wyniki ze stycznia 2022 można wnioskować, że w najbliższych miesiącach sytuacja ta się powtórzy.

Czy podobny sukces osiągnie Mach-E w wersji GT? Co do tego nie ma wątpliwości, samochód można zamawiać w Polsce od jesieni, a pierwsze egzemplarze trafiły do kierowców jeszcze w grudniu zeszłego roku.

Mustang Mach-E GT ma dwa silniki elektryczne. Każdy z nich napędza koła jednej z osi. Łącznie wytwarzają 487 KM i 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tym samym GT dysponuje napędem na cztery koła, pozwala na błyskawiczny start z miejsca i osiągnięcie prędkości 100 km/h już po 3,7 sekundy od startu. To wynik godny najszybszych samochodów sportowych!

Wśród wielu cech, które sprawiają, że elektryczny Mustang góruje nad spalinowymi i innymi elektrycznymi autami, warto zwrócić uwagę między innymi na przyspieszenie – silniki elektryczne przekazują całą siłę napędową od startu, więc kierowca nie czeka na osiągnięcie odpowiednich obrotów, bo najwyższe osiągi są dostępne natychmiast.

Przyjemność i komfort prowadzenia zapewnia rozmieszczenie akumulatorów litowo-jonowych płasko w podłodze. Dzięki temu Ford Mustang Mach-E GT ma nisko umieszczony środek ciężkości. Dodatkowo specjalnie przygotowane i zestrojone przez legendarny zespół Ford Performance zawieszenie powoduje, że w zakrętach pierwszy w pełni elektryczny SUV Forda prowadzi się precyzyjnie i skutecznie.

Ford Mustang Mach-E GT jest samochodem rewolucyjnym i piekielnie szybkim. Wynosi markę na całkiem nowy poziom. Warto też wspomnieć, że w Polsce niemal 3/4 kierowców kupujących ten model to klienci, którzy dotąd nie jeździli modelami Forda, ale chcieli mieć elektrycznego Mustanga.

Dodatkowo, według ankiety przeprowadzonej przez Forda w USA, 87% właścicieli Forda Mustanga Mach-E kupiłaby go ponownie. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy już wszystko, co najlepsze, w tym kubełkowe fotele Ford Performance czy duży ekran dotykowy do obsługi większości funkcji pokładowych. Na liście opcji jest tylko panoramiczne okno dachowe. Reszta jest już w cenie.

Mustang ma długą maskę, kabinę nieco cofniętą optycznie, a także masywny tył z mocno opadającą linią dachu. Oczywiście ważne są też detale typowe dla Mustangów, czyli groźnie "przymrużone" reflektory, tylne lampy w klasycznym dla modelu kształcie i legendarne już logotypy.

Mimo że Mach-E GT jest samochodem usportowionym, to ma też cechy typowe dla SUV-a – przestronne wnętrze, dużo miejsca dla pasażerów, pakowny bagażnik i wysoki komfort jazdy.To sprawia, że stanowi on dziś jedną z najbardziej udanych konstrukcji łączących sportowe emocje i komfortowy sposób podróżowania.

Wnętrze nowego Mustanga Mach-E GT to w zasadzie najbardziej futurystyczna strona tego auta – kokpit jest minimalistyczny, a jego charakterystycznymi elementami są ekrany i sportowa kierownica z logotypem Mustanga.

Dzięki temu, jeżdżąc Mustangiem na co dzień, można samochód ładować np. raz w tygodniu.

Auto można podłączyć do zwykłego gniazdka, można skorzystać z wallboxa ładującego prądem zmiennym o mocy 11 kW (idealne rozwiązanie do nocnego ładowania auta w domu), a także użyć funkcji szybkiego ładowania (DC).

Dzięki możliwości korzystania z ładowarek o mocy nawet 150 kW, akumulator naładujemy od 10 do 80% już w 45 minut, a 10-minutowa przerwa w trasie wystarczy na zwiększenie zasięgu o kolejnych 100 km! Na każdym kroku Mustang Mach-E GT potwierdza, że jest idealnym połączeniem sportowego charakteru, komfortu, ekologii i funkcjonalności niezbędnej do codziennego użytkowania.