Mustang Mach-E GT. Najszybszy elektryczny Ford w Europie!

Parterem treści jest Ford

Topowa wersja Forda Mustanga Mach-E GT jest już dostępna w Polsce. Sprawdź najważniejsze informacje o aucie, które w styczniu było najlepiej sprzedającym się elektrykiem w naszym kraju.

Co kilka tygodni na polskim rynku pojawia się nowy model samochodu elektrycznego, nie zawsze jednak jego premiera jest tak spektakularna – ot, kolejne auto, podobne do dziesiątek innych modeli prezentowanych w ostatnich latach.

Są jednak wyjątki, wśród nich z pewnością najnowsza premiera Forda. Tak zrodził się Ford Mustang Mach-E, czyli ekscytujący model z mocnym napędem, który w Polsce okazał się jednym z największych hitów sprzedażowych. W styczniu 2022 roku był on liderem sprzedaży aut elektrycznych; w tym miesiącu na Forda zdecydowało się 93 kierowców, a to ponad dwa razy więcej nabywców niż w przypadku modelu zajmującego drugie miejsce.

Czym Mustang Mach-E wyróżnia się na rynku? Sprawdźmy.

Sprzedaż elektrycznego Mustanga w Polsce co miesiąc przekracza wszelkie prognozy. Widać, że model ten przypadł do gustu klientom – już w maju zeszłego roku wyprzedano całą pulę modeli na tamten rok, a patrząc na wyniki ze stycznia 2022 można wnioskować, że w najbliższych miesiącach sytuacja ta się powtórzy.

Czy podobny sukces osiągnie Mach-E w wersji GT? Co do tego nie ma wątpliwości, samochód można zamawiać w Polsce od jesieni, a pierwsze egzemplarze trafiły do kierowców jeszcze w grudniu zeszłego roku.

Mustang Mach-E GT ma dwa silniki elektryczne. Każdy z nich napędza koła jednej z osi. Łącznie wytwarzają 487 KM i 860 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tym samym GT dysponuje napędem na cztery koła, pozwala na błyskawiczny start z miejsca i osiągnięcie prędkości 100 km/h już po 3,7 sekundy od startu. To wynik godny najszybszych samochodów sportowych!

Wśród wielu cech, które sprawiają, że elektryczny Mustang góruje nad spalinowymi i innymi elektrycznymi autami, warto zwrócić uwagę między innymi na przyspieszenie – silniki elektryczne przekazują całą siłę napędową od startu, więc kierowca nie czeka na osiągnięcie odpowiednich obrotów, bo najwyższe osiągi są dostępne natychmiast.

Przyjemność i komfort prowadzenia zapewnia rozmieszczenie akumulatorów litowo-jonowych płasko w podłodze. Dzięki temu Ford Mustang Mach-E GT ma nisko umieszczony środek ciężkości. Dodatkowo specjalnie przygotowane i zestrojone przez legendarny zespół Ford Performance zawieszenie powoduje, że w zakrętach pierwszy w pełni elektryczny SUV Forda prowadzi się precyzyjnie i skutecznie.

Ford Mustang Mach-E GT jest samochodem rewolucyjnym i piekielnie szybkim. Wynosi markę na całkiem nowy poziom. Warto też wspomnieć, że w Polsce niemal ¾ kierowców kupujących ten model to klienci, którzy dotąd nie jeździli modelami Forda, ale chcieli mieć elektrycznego Mustanga.

Dodatkowo, według ankiety przeprowadzonej przez Forda w USA, 87% właścicieli Forda Mustanga Mach-E kupiłaby go ponownie. W podstawowym wyposażeniu znajdziemy już wszystko, co najlepsze, w tym kubełkowe fotele Ford Performance czy duży ekran dotykowy do obsługi większości funkcji pokładowych. Na liście opcji jest tylko panoramiczne okno dachowe. Reszta jest już w cenie.

Mustang ma długą maskę, kabinę nieco cofniętą optycznie, a także masywny tył z mocno opadającą linią dachu. Oczywiście ważne są też detale typowe dla Mustangów, czyli groźnie "przymrużone" reflektory, tylne lampy w klasycznym dla modelu kształcie i legendarne już logotypy.

Mimo że Mach-E GT jest samochodem usportowionym, to ma też cechy typowe dla SUV-a – przestronne wnętrze, dużo miejsca dla pasażerów, pakowny bagażnik i wysoki komfort jazdy.To sprawia, że stanowi on dziś jedną z najbardziej udanych konstrukcji łączących sportowe emocje i komfortowy sposób podróżowania.

Wnętrze nowego Mustanga Mach-E GT to w zasadzie najbardziej futurystyczna strona tego auta – kokpit jest minimalistyczny, a jego charakterystycznymi elementami są ekrany i sportowa kierownica z logotypem Mustanga.

Dzięki temu, jeżdżąc Mustangiem na co dzień, można samochód ładować np. raz w tygodniu.
Auto można podłączyć do zwykłego gniazdka, można skorzystać z wallboxa ładującego prądem zmiennym o mocy 11 kW (idealne rozwiązanie do nocnego ładowania auta w domu), a także użyć funkcji szybkiego ładowania (DC).

Dzięki możliwości korzystania z ładowarek o mocy nawet 150 kW, akumulator naładujemy od 10 do 80% już w 45 minut, a 10-minutowa przerwa w trasie wystarczy na zwiększenie zasięgu o kolejnych 100 km! Na każdym kroku Mustang Mach-E GT potwierdza, że jest idealnym połączeniem sportowego charakteru, komfortu, ekologii i funkcjonalności niezbędnej do codziennego użytkowania.

Parterem treści jest Ford

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Badź jak Kubica - kup sobie bolid! BBR Mazda3 2.2 MZ-CD Stage II (2013) Mercedes Klasy G. Niemcy na rok 2022 przygotowali nową wersję Mercedes klasy G Wolf to restomod, którego przetransportujesz helikopterem Ermini 686 Seiottosei Roadster - projekt lekkiego sportowca Prawdziwe oblicze historii | Top Gear USA S1E5 General Motors chce odkupić udziały w Isuzu Lotos Baltic Cup już w ten weekend! SsangYong Tivoli – już z oficjalną nazwą Škoda Scala odsłania wnętrze. Wiemy, jak będzie wyglądał kokpit Frankfurt 2009: Mercedes SLS AMG - premiera Ferrari z rekordem sprzedaży w 2021 roku. I to bez SUV-a (jeszcze)

Popularne w tym tygodniu:

Grupa Speed zatrzymała pirata na hulajnodze. Mandat: 400 zł Lech Wałęsa złapał gumę w Connecticut. Policjant był mocno zaskoczony Kolejny przeleciał nad rondem. To powoli nasz sport narodowy Ford Super Duty prawie pokonał straż miejską. Udało się dopiero za trzecim razem Cztery osoby zmiażdżone pomiędzy ciężarówkami. Z forda nic nie zostało Sprawa Wojewódzkiego trafiła do sądu. Chodzi o jazdę z prędkością 250 km/h Polacy jeżdżą coraz starszymi autami. Średnia wieku najwyższa w historii Dziś polecą mandaty. Policja prowadzi wielką akcję. Zapłacisz do 2000 zł BMW Serii 3 przeszło udany lifting - jak chcą, to potrafią Autobus pełen dzieci ominął zamknięte zapory. Niedługo potem przejechał pociąg Brabus to już nie tylko Mercedes. Niemcy wzięli na warsztat dwie nowe marki i rozbili bank 1400 KM, 1000 kg i napęd na cztery koła. Ken Block pojedzie tym porsche do chmur