Test: Dodge Challenger SRT Hellcat - całą pensję wydasz na paliwo

Są takie samochody, które zostawiają po sobie wspomnienia na długo, które wybijają się ponad to, co spotykamy na co dzień na naszych drogach. O jednym z takich samochód będzie ten film. Przed wami Dodge Challenger SRT Hellcat.

Dodge Challenger — test wideo

Muscle car - to określenie od zawsze przyprawiało fanów motoryzacji o gęsią skórkę. Na europejskich drogach takie samochody zawsze były raczej zjawiskiem egzotycznym. Na szczęście najwięksi fani bulgotu widlastych, ośmiocylindrowych jednostek zadbali, aby prócz "kartonów z mlekiem" na ulicy pojawiły się "słuszne pojemności".

Dodge Challenger w odmianie Hellcat dzięki silnikowi Hemi o pojemności 6,2 litra może zaoferować swojemu kierowcy 707 KM. Prezentowany egzemplarz, po modyfikacjach może pochwalić się mocą o ponad 100 koni większą. To wartość, która w połączeniu z napędem na tylną oś tworzy zestaw ciężki do opanowania przez niedoświadczonego kierowcę, zwłaszcza, że elektronika odpowiedzialna za stabilizację toru jazdy wkracza do akcji dość późno.

Prowadzenie tego samochodu to wspaniałe doświadczenie ale również wyzwanie. Nie chodzi tylko o trudność w opanowaniu tego kocura, ale też o umiejętność opanowania uzależnienia od dźwięku silnika, które pojawia się po pierwszych kilometrach pokonanych tym samochodem. Dlaczego to może być niebezpieczne? Po pierwsze można bardzo szybko przekroczyć dozwoloną prędkość a po drugie wir w baku może zrujnować nasz domowy budżet.

Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Odświeżone Renault Trafic i Master – jeszcze lepiej dostosowane do potrzeb Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test Nissana Micry: po liftingu i z automatem jeszcze przyjemniejszy Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić Test: Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI: solidny występ, który już mało kogo interesuje Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT - test, opinia, spalanie, cena Nowy Fiat Tipo (2016) 1.4 16V - test, opinia, spalanie, cena Toyota Land Cruiser 150 3,0 D-4D Arctic Trucks AT35 i Toyota Hilux 3,0 D-4D Arctic Truck AT35 - test Nowe Fordy Grand C-Max i S-Max - test, opinia, spalanie, cena Nissan Juke: druga generacja to subtelny skok na segment kompaktowych crossoverów Podsumowanie testów Autokult 2013 Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen Taigo – puchowa kurtka w Afryce? Pierwsza jazda: Ford Tourneo Connect – gdzieś już to grali McLaren Artura wygląda jak wszystkie przed nim, ale jest przełomowy. Tak jeździ hybryda z 680 KM na tył