Test: Hyundai i20 N — wytrzymasz z nim na co dzień?

Obecnie producenci oferują samochody, które mają spełnić szeroki wachlarz oczekiwań potencjalnego klienta. Auta z ukierunkowanym charakterem to zjawisko coraz rzadsze. Czy Hyundai i20 N jest samochodem, który stara się zadowolić wszystkich?

Hyundai i20 N — test wideo

Samochody określane mianem hot hatcha mają coraz mniejszy udział w rynku, ponieważ klienci chcą mieć auta bardziej uniwersalne, które niemal na żądanie będą zmieniać swój charakter w zależności od aktualnych potrzeb. Są jednak samochody, które dzielnie opierają się temu zjawisku. Jednym z nich jest Hyundai i20 N.

W dobie downsizingu czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 i mocy 204 KM stanowi ciekawą alternatywę dla jednostek w konkurencyjnych modelach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 275 Nm, co ma zapewnić przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,2 sekundy. Prędkość maksymalna szacowana jest na 230 km/h. Hyundai i20 N występuje jedynie ze skrzynią manualną.

Kierowca tego samochodu musi być przygotowany, że zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, co znacznie zmniejszy komfort podróżowania na co dzień. Kolejnym sportowym elementem są fotele, które zapewniają przyzwoite trzymanie boczne. Kiedy będziemy korzystać ze sportowego trybu jazdy, układ wydechowy pozwoli delektować się rasowym brzmieniem, które możemy wyciszyć w każdej chwili.

Czy dość precyzyjnie zdefiniowany charakter tego samochodu będzie stanowić duże wyzwanie dla osób, które będą chciały korzystać z niego niekoniecznie tylko od święta? Odpowiedź poznacie w filmie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Opel Corsa-e vs Nissan Leaf - przewaga na papierze nie zawsze daje wygraną Pierwsza jazda: Nissan Ariya na torze Jarama ujawnił swoje zalety. Jedną w nietypowej postaci Range Rover Sport SVR bierze wszystko: test ekstremalnego SUV-a Świetna, ale nie doskonała. Test Mazdy MX-5 RF Jeździłem moim marzeniem z dzieciństwa. Kolejny raz Mustang okazał się ideałem Toyota GR Yaris - pierwsza jazda samochodem zbudowanym przez Tommiego Mäkinena Dacia Logan MCV 1,5 dCi Laureate - test Suzuki Baleno 1.2 DualJet: budżetowy rywal Fiata Tipo? Nowy Suzuki Ignis: crossover, który poprawia nastrój Pierwsza jazda ostatnim Volkswagenem Golfem GTI VII. TCR to najlepsza wersja Mercedes-Benz Vito Furgon 116 CDI 4x4 AT - test Test Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Gdy musisz mieć wszystko

Popularne w tym tygodniu:

Test: Škoda Fabia 1.0 MPI Style za prawie 100 tys. złotych! Pierwsza jazda: Porsche 718 Cayman GT4 RS - zaciera granicę między fascynacją a szaleństwem Test: Ford Mustang Mach 1 vs. Mustang Mach 1 428 Cobra Jet - definicja prędkości nabrała nowego znaczenia Test: BMW 545e to rzędowa szóstka pod przykrywką. Tak plug-iny mogą uratować duże silniki Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Test Audi e-tron S Sportback: 500 niemych koni Test wideo: Ferrari 296 GTB to odwrotność tego, co wiedziałem o hybrydach. 830 KM i tylny napęd Offroad Marcina: Suzuki Vitara Hybrid 4WD - czy dorównuje swojemu dziadkowi? Test: Lexus NX450h+ to pierwsza próba w hybrydach plug-in. Wyjątkowo udana Offroad Marcina: Suzuki Ignis 4WD w terenie zaskoczyło mnie jak żadne inne auto