Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz

Peugeota 308 jak i jego poprzednie wcielenie 307 śmiało mogę nazwać cichociemnymi hatchbacków. Auta, które już w momencie premiery wyglądały staro. Teraz Peugeot wprowadził najnowszą generację tego modelu, która pasuje do swoich poprzedników jak punk do zlotu konserwatywnych seniorów.

Peugeot 308 — test wideo

Zwykle staram się nie poruszać tej kwestii, bo o gustach się nie dyskutuje, ale spójrzcie, jak wygląda ten samochód. Postawcie go koło Golfa i będziecie wam się wydawać, jakby Volkswagena projektował stary niemiec bez poczucia humoru, który ze swoją wyobraźnią zatrzymał się w przedwojennych czasach, kiedy tutaj Peugeot wpuścił z kredkami do sali gromadę najbardziej uzdolnionych dzieci, po czym zebrał wszystkie pomysły i połączył w całość. Jedno jest pewne. Przeskok w porównaniu do poprzedniej generacji jest tak ogromy, że graniczy z zanikiem pamięci.

Już na pierwszy rzut oka można zauważyć, że Peugeot z tym modelem chce trafić do młodszej grupy odbiorców niż do tej pory. Nie jest to jednak takie proste, bo młodsi ludzie też mają pewne wymagania.

Kiedy jesteście na starcie swojego ustatkowanego życia, od samochodu będzie oczekiwać nie tylko nowoczesnego wyglądu, ale także praktyczności, nowych technologii, dobrego prowadzenia, ekonomii i niezłej kalkulacji cenowej. Czy Peugeot 308 potrafi sprostać wszystkim tym wymaganiom? Odpowiedź w filmie powyżej. Zapraszam do obejrzenia!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Pierwsza jazda Porsche 911 992 (jako pasażer). Poznajemy nową generację ikony Maserati Levante - sprawdzamy, co włoski SUV potrafi na ośnieżonych drogach Test: Audi S3 Sportback jest jak żółte okulary. Wybierasz po to, by to inni ciebie widzieli Nowy Volkswagen Caddy czy Touran – kombivan czy minivan? Test: Dacia Lodgy Stepway 1.3 TCe - krótka historia niezłego silnika Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC - test, opinia, spalanie, cena Kalifornia wychodzi z mody: za kierownicą nowego Ferrari Portofino Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde – do zakochania jeden krok [test autokult.pl] Audi RS5 - agresja pod kontrolą [test autokult.pl] Volkswagen Golf VII GTI Performance [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Volkswagen T-Roc R - najbliżej klasycznego GTI, jak się da Nowy Ford Focus ST-Line: jeździ tak dobrze, że... nie musisz go prowadzić

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia Test długodystansowy: Czy Volkswagen ID.3 sprawdzi się jako ten pierwszy elektryk?