Test: F-150 vs. Ranger - spodziewałem się większych różnic

Model Raptor u mieszkańca Stanów Zjednoczonych budzi inne skojarzenia niż w przypadku Europejczyka. To dlatego, że pierwszemu przed oczami pojawia się Ford F-150, natomiast drugiemu — Ranger.

F-150 Raptor vs. Ranger Raptor — test wideo

Wielkość tych modeli może sugerować, że samochody będą znacznie różnić się między sobą masą własną oraz maksymalną ładownością. Byłem zaskoczony, gdy odkryłem, że model F-150 ma mniejsze zdolności ładunkowe od Rangera i waży prawie tyle samo.

W kwestii jednostek napędowych różnice oczywiście są bardziej zauważalne, ale wbrew powszechnemu przekonaniu pod maską Forda F-150 nie ma bulgoczącej V8. Została ona wyparta jakiś czas temu przez silnik V6 biturbo. Europejski Raptor też niedawno został pozbawiony silnika o większej pojemności.

Sporo różnic widać, kiedy porównamy wnętrza tych modeli. Ford F-150 oferuje dużo przestrzeni i widać, że został zaprojektowany na inny rynek. Ranger Raptor przy tym porównaniu wydaje się troszkę klaustrofobiczny, ale to oczywiście wynika z gabarytów samochodu, które na tle amerykańskiego kuzyna stanowią mocną kartę przetargową, kiedy chcielibyśmy tego auta używać na co dzień w mieście.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test Volvo V60 Polestar Engineered: duch szybkich kombi nie zaginął Pierwsza jazda: nowe oblicze Toyoty Hilux, a co z charakterem? Bez Passata w nazwie - prezentacja Volkswagena CC [pierwsza jazda autokult.pl] Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - samochód (prawie) kompletny z jedną poważną wadą BMW M8 Competition: trzeba było czekać 30 lat Pierwsza jazda: Škoda Enyaq coupe RS iV - "więcej" nie znaczy "lepiej" Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Test Porsche Macana S po liftingu: prowadzeniem wyznacza standardy w klasie Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Hyundai Santa Fe Executive 4WD 2,2 CRDi AT [test autokult.pl] Test: BMW X5 xDrive25d - ile kosztuje teleport? Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"