Pierwsza jazda Maserati Grecale: czy warto czekać jeszcze pół roku?

Maserati Grecale to nowy SUV, który ma szansę namieszać w segmencie premium i zapewnić Włochom wielki sukces. Jest tylko jeden haczyk: debiut nastąpi dopiero za pół roku z powodu światowego braku półprzewodników potrzebnych do produkcji auta.

Grecale to pierwszy w historii tej marki model, który będzie rywalizował w lukratywnej, ale konkurencyjnej klasie SUV-ów premium średniej wielkości. Wycelowany jest wprost w takie hity jak Porsche Macan, BMW X4 i Jaguar F-Pace. Sukces Grecale jest Włochom bardzo potrzebny i to w dużej mierze od niego zależą przyszłe losy Maserati.

Okazuje się, że będą one jeszcze bardziej przyszłe, niż zakładano. Z powodu kryzysu na rynku półprzewodników firma została zmuszona przełożyć produkcję Grecale do czasu zabezpieczenia odpowiedniej liczby elementów potrzebnych do montażu samochodu. Włosi szacują, że nastąpi to na wiosnę przyszłego roku.

Pierwsza jazda: Maserati Grecale – zamaskowane spotkanie z najważniejszym modelem w historii marki

Maserati zasługuje na to, by wejść na sam szczyt segmentu aut luksusowych, ale Włosi ciągle napotykają jakieś problemy. Teraz powinienem pokazywać…

Finalnie Grecale poznamy więc dopiero za około pół roku. Czy warto wstrzymać się z zamówieniem jednego z konkurentów i postawić na model Maserati? Na to pytanie odpowiadam w powyższym filmie. Zobaczycie, jak wyglądał mój pierwszy kontakt z jeszcze zamaskowanym egzemplarzem tego wyczekiwanego modelu.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes Klasy V po liftingu chce być Klasą S. Na długie trasy trudno o wygodniejsze auto Toyota Prius FL Prestige - 7 ekoprzykazań [test autokult.pl] BYD e6 – nowe pojęcie chińszczyzny [pierwsza jazda autokult.pl] Toyota RAV4 D-4D 125 Premium Tech - nowa twarz [test autokult.pl] Test: Porsche 911 GTS - 911 greatest hits Volkswagen Golf R Variant - (nie)zwykłe kombi Testy samochodów Autokult.pl w 2014: podsumowanie Offroad Marcina: Jeep Gladiator - cabrio z 3-litrowym dieslem za ponad 300 tys. zł Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń Pierwsza jazda Volkswagenem e-Crafterem: elektryk stworzony z myślą o kurierach Citroën DS3 Racing - pigułka szczęścia [test autokult.pl] Jaguar XF (2015) 2.0 GTDi Prestige - test, opinia, spalanie, cena

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mazda CX-60 – ponad 3 litry pod maską. Tym razem nic nie tracimy! Test: Lexus ES300h F Sport Edition - sportowy z nazwy, relaksujący na co dzień Pierwsza jazda: BMW iX M60 – jeszcze szybciej, jeszcze wygodniej Test: BMW iX3 LCI pokazało mi, jak dużo może się zmienić. Niekoniecznie w aucie Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Test: Renault Megane E-Tech na trasie, czyli jak naprawdę podróżuje się elektrykiem Test: Nissan Townstar Tekna - pojawił się w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie Test: Peugeot e-2008, czyli duże "nie chcę, ale muszę" Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Porównanie: BMW M5 CS vs Audi RS e-tron GT. Wielkie starcie V8 i elektryczności na torze Test: Nissan Qashqai – uczył się przez 14 lat Test: Skoda Octavia vs Skoda Octavia – ile warta jest instalacja elektryczna?