Pierwsza jazda Maserati Grecale: czy warto czekać jeszcze pół roku?

Maserati Grecale to nowy SUV, który ma szansę namieszać w segmencie premium i zapewnić Włochom wielki sukces. Jest tylko jeden haczyk: debiut nastąpi dopiero za pół roku z powodu światowego braku półprzewodników potrzebnych do produkcji auta.

Grecale to pierwszy w historii tej marki model, który będzie rywalizował w lukratywnej, ale konkurencyjnej klasie SUV-ów premium średniej wielkości. Wycelowany jest wprost w takie hity jak Porsche Macan, BMW X4 i Jaguar F-Pace. Sukces Grecale jest Włochom bardzo potrzebny i to w dużej mierze od niego zależą przyszłe losy Maserati.

Okazuje się, że będą one jeszcze bardziej przyszłe, niż zakładano. Z powodu kryzysu na rynku półprzewodników firma została zmuszona przełożyć produkcję Grecale do czasu zabezpieczenia odpowiedniej liczby elementów potrzebnych do montażu samochodu. Włosi szacują, że nastąpi to na wiosnę przyszłego roku.

Pierwsza jazda: Maserati Grecale – zamaskowane spotkanie z najważniejszym modelem w historii marki

Maserati zasługuje na to, by wejść na sam szczyt segmentu aut luksusowych, ale Włosi ciągle napotykają jakieś problemy. Teraz powinienem pokazywać…

Finalnie Grecale poznamy więc dopiero za około pół roku. Czy warto wstrzymać się z zamówieniem jednego z konkurentów i postawić na model Maserati? Na to pytanie odpowiadam w powyższym filmie. Zobaczycie, jak wyglądał mój pierwszy kontakt z jeszcze zamaskowanym egzemplarzem tego wyczekiwanego modelu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Volvo C40 P8 Recharge, czyli tym razem Szwedzi odłożyli rozsądek na bok Test Mitsubishi Eclipse Crossa: manual to sposób na zmniejszenie zużycia paliwa o 1,5 l/100 km Dacia Lodgy 1,5 dCi Prestige - tanio, taniej, najtaniej [test autokult.pl] Renault Mégane 5d 1,2 TCe 115 KM BOSE Edition2 - kompaktowy zawrót głowy [test autokult.pl] Nissan Micra 1.5 dCi: oszczędna propozycja dla wymagających Pierwsza jazda: Opel Mokka e – już ładniej, ale teraz to bym chciał coś większego Volkswagen CC 3,6 V6 4Motion DSG - (nie) dla ludu? [test autokult.pl] Kalifornia wychodzi z mody: za kierownicą nowego Ferrari Portofino Test: Škoda Karoq Style 2.0 TDI - ma niemal wszystko, czego potrzebujesz, oprócz dobrej ceny Test: Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X 2.0 - 5 opinii, z którymi się nie zgadzam Test: Ferrari 296 i SF90 pokazują, jak wygląda przyszłość legendy. Włosi chcą robić najlepsze auta na prąd Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut