Zawsze tam, gdzie Ty... Sieć warsztatów to oszczędność i wygoda

Zawsze tam, gdzie Ty... Sieć warsztatów to oszczędność i wygoda

Zawsze tam, gdzie Ty... Sieć warsztatów to oszczędność i wygoda
Źródło zdjęć: © Materiał Partnera
08.12.2021 12:30, aktualizacja: 14.03.2023 14:06

Pojawienie się sieci niezależnych warsztatów znacząco odmieniło polski rynek motoryzacyjny. - Kierowcy przekonali się, że serwisowanie aut u mechaników działających pod szyldem międzynarodowej marki, to po prostu więcej korzyści. I to nie tylko dotyczących zawartości portfela - mówi Andrzej Guzek, network manager sieci EuroWarsztat, która działa w naszym kraju już od ponad 20 lat.

Rusza budowa Trasy Siekierkowskiej w Warszawie, kończy się produkcja kultowego Fiata 126p, wprowadzane są nowe tablice rejestracyjne, a o tytuł mistrza Polski w rajdach zaciekle walczą Janusz Kulig i Leszek Kuzaj - rok 2000 w polskiej motoryzacji był bogaty w ważne wydarzenia, chociaż mamy prawo tego nie pamiętać, bo czas upływa nieubłaganie.

Dlaczego to przypominamy? Ponieważ taka retrospekcja najlepiej pokazuje, jak długą drogę przebył EuroWarsztat należący do Groupauto International. Firma, która weszła na polski rynek właśnie w 2000 r. przyjmując do zrzeszenia pierwsze warsztaty, obecnie jest jedną z największych sieci w kraju. Dziś, wchodząc na https://eurowarsztat.pl, kierowcy mają dostęp już do około 200 punktów serwisowych w całym kraju.

Wysoki poziom w niższej cenie

Na polskim rynku z roku na rok przybywa warsztatów, które łączą się w grupy lub dopisują się do już istniejących sieci. Powody są oczywiste - to m.in. lepsze warunki współpracy z renomowanymi dostawcami, możliwość uzyskania nowoczesnego wyposażenia oraz szerokie wsparcie ekspertów.

  • Nasza sieć dostarcza gotowe już rozwiązania, wdraża wyższe standardy, ale to nie wszystko. Wsparcie warsztatów obejmuje też pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie tych dotychczasowych poprzez szerokie działania marketingowe zwiększające rozpoznawalność serwisów. Warsztat działający w pojedynkę ma tutaj znacznie mniejsze możliwości. To wszystko przekłada się oczywiście na konkretne korzyści z punktu widzenia kierowców. Dotyczą one zarówno niższych kosztów, jak i lepszego modelu współpracy - mówi Andrzej Guzek, network manager sieci EuroWarsztat.

Zacznijmy od finansów. Warsztat należący do ogólnopolskiej sieci ma łatwiejszy i szerszy dostęp do części zamiennych od najlepszych producentów. W przypadku EuroWarsztatu są to najczęściej podzespoły OEQ (Original Equipment Quality), czyli zamienniki o porównywalnej jakości do swoich oryginalnych odpowiedników (OEM). Właściciel serwisu nabywa te renomowane części w atrakcyjnej cenie, dzięki czemu także klient końcowy może później zapłacić mniej za usługę.

Części OEQ, które zapewnia sieć, dają też kierowcom kolejną przewagę: właściciele nowych samochodów nie muszą w każdej sytuacji serwisować ich w autoryzowanych stacjach obsługi, gdzie ceny i marże są znacznie wyższe. Przeglądy okresowe i inne tzw. naprawy eksploatacyjne można zlecić warsztatowi sieciowemu bez ryzyka utraty gwarancji producenta pojazdu. ASO nie może po prostu zakwestionować naprawy, jeżeli wykorzystano przy niej części odpowiadające jakością OEM oraz wykonano je zgodnie z zaleceniami i zakresem czynności przewidzianymi przez producenta.

Obraz
© Materiał Partnera

Szybkie i proste wyszukiwanie

Kolejną korzyścią z perspektywy kierowców jest łatwy dostęp do EuroWarsztatów, co wynika z bardzo szerokiego zasięgu sieci. Aktualnie do struktur należy łącznie około 200 serwisów, które funkcjonują w każdym województwie. „Własny” EuroWarsztat można mieć więc zarówno blisko miejsca zamieszkania, jak i na drugim końcu Polski, kiedy samochód nieoczekiwanie odmówi posłuszeństwa podczas podróży.

Eurowarsztat.pl jest więc jednocześnie narzędziem, które umożliwia szybkie znalezienie mechanika w danej lokalizacji. Korzystanie z wyszukiwarki jest bardzo proste. Wystarczy jedynie wpisać rodzaj usługi, miejscowość lub nazwę zakładu, aby znaleźć fachowca i poznać szczegółowe informacje na jego temat: pełne dane kontaktowe oraz dokładną listę specjalizacji.

Co ważne, za pośrednictwem strony można też wysłać pytanie do warsztatu lub od razu umówić się na wizytę (wystarczy tylko krótko opisać usterkę w formularzu). Kolejnym atutem jest też oczywiście to, że sieć skupia warsztaty zapewniające wszystkie rodzaje usług. Diagnostyka komputerowa, naprawy zawieszenia, elektromechanika, serwis klimatyzacji, wulkanizacja, blacharstwo i lakiernictwo, wymiana płynów eksploatacyjnych, okresowe przeglądy - to tylko niektóre specjalizacje, jakie można znaleźć w EW.

Mechanicy, którzy trzymają rękę na pulsie

Sieć niezależnych warsztatów to także jednolity, wysoki standard obsługi. Do struktur przyjmowane są tylko te warsztaty, które spełniają określone kryteria weryfikowane przez koordynatorów. Dodatkowo, mechanicy mają też możliwość regularnego rozwijania kompetencji, co ma kluczowe znaczenie w kontekście coraz nowocześniejszych układów wykorzystywanych w produkowanych autach.

Andrzej Guzek z sieci EuroWarsztat: - Kładziemy duży nacisk na szkolenia zarówno z zakresu standardów technicznych, jak i obsługi klienta. Każdego roku organizujemy kursy dla około 1000 osób. Podczas szkoleń technicznych poruszane są zagadnienia dotyczące m.in. budowy, diagnostyki i obsługi poszczególnych układów. Z kolei podczas szkoleń dla doradców serwisowych pogłębiamy ich wiedzę m.in z zakresu standardów i nowoczesnych trendów obsługi klienta. Wszystko po to, aby kierowcy byli obsługiwani sprawnie i kompetentnie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)