Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii

Gdy już się wydawało, że czasy silników spalinowych się kończą, Ferrari zaprezentowało najlepszą jednostkę benzynową w dziejach: o potężnej pojemności 6,5 litra, królewskiej konfiguracji V12, nieskrępowanym brzmieniu i wielkiej mocy 830 KM osiąganej przy 9250 obr./min.

Jak to możliwe, że Włochom udało się przepchnąć taki silnik w 2021 roku pod czujnym okiem Unii Europejskiej i spółki? Mieli na to swoje sposoby… które zdradzili mi podczas nieoficjalnych rozmów w swoim domu, Maranello. Dopiero tam mogłem naprawdę poznać i zrozumieć ten model, który bez przesady określam jako najlepszy wóz sportowy w historii motoryzacji.

Do takich wniosków doszedłem nie podczas oglądania kolejnych slajdów prezentacji czy porównywania cyferek danych technicznych. Zrozumiałem to podczas rozmów z twórcami tego modelu w siedzibie tej kultowej marki, ale i knajpie, w której spotykają się po godzinach. Odwiedziłem linię produkcyjną, a w końcu zabrałem ukończone auto na słynny tor Pista di Fiorano, gdzie, tuż pod domem Enzo Ferrariego, Włosi rozwijają kolejne modele drogowe i bolidy Formuły 1.

Odpowiedź na nurtujące pytanie brzmi: by stworzyć taki silnik mistrzowie z Maranello potrzebowali zarówno przywiązania do swojej przebogatej tradycji, jak i dostępu do najnowocześniejszych innowacji technicznych. Z takiego połączenia powstał wysokoobrotowy, wolnossący silnik o parametrach i charyzmie, o jakich tylko mogą pomarzyć konkurenci na prąd. Co więcej, skutkiem tej filozofii jest również zjawiskowe nadwozie, niezwykle złożony system czterech skrętnych kół (inny niż się spodziewacie) i układ napędowy, przez który prawie oszalałem. Zobaczcie sami.

Jeszcze więcej informacji na temat Ferrari 812 Competizione możecie uzyskać z poniższych tekstów, których nie dostaniecie nigdzie indziej w polskim internecie:

Test: Ferrari 812 Competizione — koncert na wolnossące V12 i 830 KM na tylną oś

Oto nowy flagowy model Ferrari. Szybsza wersja supersamochodu, który już sam nazywał się "superszybki". Napędza go ostateczne rozwinięcie silnika,…

830 KM z wolnossącego V12 w 2021 roku. Twórca silnika Ferrari 812 Competizione zdradza swoje triki

Najnowszy limitowany model ze stajni Ferrari jest wyjątkowy pod wieloma względami, ale w kwestii silnika ma wręcz epokowe znaczenie. Wolnossące V12 o…

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Ford Fiesta ST po liftingu – wciąż jest genialna, ale spodziewałem się innych zmian Test: Volkswagen T-Roc R - najbliżej klasycznego GTI, jak się da Škoda Superb Combi 1,8 TSI DSG Elegance - test Citroën C-Elysée 1,6 VTi More Life - test, opinia, cena, spalanie Volkswagen e-up! - test, opinia, zasięg, cena 3 dni na serpentynach. Dzień trzeci: Lexus LC500h W poszukiwaniu przestrzeni, komfortu i stylu: porównanie dwóch francuskich minivanów Test Audi TT RS - oglądając konkurencję we wstecznym lusterku Test wideo: BMW i4 M50 – 544 KM i 3,9s do "setki". Oto pierwsze elektryczne M! BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu Pierwsza jazda: BMW Serii 4 Gran Coupe – kompromisy nie są łatwe, ale Bawarczykom (prawie) się udało Samochód nowej generacji czy gadżet? Tesla Model X na polskich drogach

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: BMW 223i Active Tourer – na zlocie fanów BMW M usłyszałem, jaki sens ma to auto Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake eHybrid potrafi spalić mniej niż 2 l/100 km. Ma też inne zalety Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki