Legendy Autokultu: McLaren. Za kierownicą GT i 720S sprawdzam, na czym polega fenomen tej marki

McLaren przebojem wdarł się do ścisłej czołówki producentów supersamochodów. Nadal jest to jednak marka nierozumiana nawet przez fanów motoryzacji. Mam dwa dni z najdroższym i najtańszym jej modelem, by przekonać się, czym właściwie jest ta firma.

Prezentowany materiał to pierwszy film z cyklu "Legendy Autokultu", w którym będę skupiał się na najbardziej szanowanych markach, modelach i innych dokonaniach związanych z motoryzacją. Będę to robił w przekrojowy sposób poprzez odsłanianie kulisów i nieznanych faktów z historii wielkich firm oraz sprawdzanie ich najważniejszych dzieł.

W pierwszym filmie prezentuję wam McLaren Automotive. Choć swoje pierwsze auto drogowe zbudowała nie dalej jak w 2010 roku, dziś ma już na koncie ponad 20 tys. sprzedanych aut i tytuł jednego z liderów segmentu supersamochodów. Jak do tego doszło? Czym wyróżniają się modele tej marki? I jak je odróżnić od siebie? O tym wszystkim jest powyższy film — zapraszam!

Przeczytaj moje testy aut McLarena:

Test: McLaren 720S Spider na polskich drogach udowadnia, że superauta wciąż mają sens

Supersamochody zawsze były grą pozorów. Teraz jednak jak nigdy wcześniej motoryzacja mówi: sprawdzam. Już nie są potrzebne drzwi otwierane do góry,…

Test: McLaren 675 LT z 2015 roku dla swoich twórców już jest klasykiem. Tyle że z karbonu i tytanu

Brytyjski producent supersamochodów McLaren rozwija się w tak kosmicznym tempie, że produkowane ledwie 6 lat temu auto jego twórcy uważają już za…

Test: Porsche 911 Turbo S kontra McLaren GT: superauto zamiast odrzutowca

Rok 2020 przyniósł nam wiele wyzwań. Jednym z nich była związana z utrudnieniami w ruchu lotniczymi konieczność znalezienia bardziej przyziemnej…

Test: McLaren 765LT w akcji. Tak brzmi i wygląda 765 KM w akcji na deszczu

McLaren 765LT to najbardziej ekstremalny i najszybszy model w obecnej gamie tego niezwykłego producenta z Wielkiej Brytanii. 765 koni mechanicznych…

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nowe BMW serii 5 (F10) 528i xDrive Luxury - test Jeep Wrangler JK 2.8 CRD Rubicon: ostatni test legendy Nowa Toyota Yaris z polską hybrydą to auto tak dobre, że może zagrozić Corolli Škoda Fabia Combi Scout 1,2 TSI vs Volkswagen Cross Polo 1,2 TSI - inne [test autokult.pl] Seat Leon Cupra 300: taki jak trzeba Jeździłem nowym BMW M2 CS. To już nie tylko "ten mocniejszy". On jest po prostu opętany Test Porsche Taycana Turbo: bardzo udany elektryk, ale znacznie lepsze porsche Volkswagen up! GTI: jest genialny, bo stawia prostotę ponad wszystko BMW 520d GT - ostatnia z miotu [test autokult.pl] Kia Venga 1,4 DOHC CVVT L - budżetowa sympatia [test autokult.pl] Test: Fiat 500 Hybrid - upływ czasu go omija, a nowy silnik to duża zaleta Test: Toyota Corolla Trek – hybrydowe kombi na szczudłach, które kupisz z kalkulatorem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Pierwsza jazda: Maserati Grecale – zamaskowane spotkanie z najważniejszym modelem w historii marki Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać Test: Porsche 911 Turbo S – sprawdziłem go na drogach Małopolski Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - samochód (prawie) kompletny z jedną poważną wadą Pierwsza jazda: nowe BMW Serii 2 Coupe – miało wrócić do korzeni, a zapatrzyło się w większego brata Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu