Test: Puma ST vs Puma 1.0 - naukowcy znowu to zrobili

Dział performance w Fordzie to nic innego jak grupa szalonych naukowców umieszczonych w tajnej bazie, gdzie w białych kitlach, z rozburzonymi włosami zajadając się żelkami i mrucząc pod nosem, dokonują niebezpiecznych eksperymentów. Pytanie tylko jak wiele doświadczeń przeprowadzono na zwykłej Pumie, aby otrzymać tego hot-crossovera?

Ford Puma ST vs Ford Puma 1.0 — test wideo

Wersja ST wyróżnia się oczywiście sportową stylistyką, która objawia się innym przednim zderzakiem z zupełnie innym grillem, który ma wzór plastra miodu i widoczny emblemat ST. Do tego auto zostało pozbawione wszelkich chromów, nadkola i progi pomalowane są w kolorze nadwozia, a dach na kolor czarny. Z tyłu również pojawił się inny nieco bardziej sportowy zderzak i lotka na tylnej klapie oraz znów logo ST.

Wersja ST line, to przede wszystkim sportowy wygląd. Marki coraz częściej pozwalają swoim klientom personalizować stylistykę swojego samochodu, bo jeśli ktoś chce mieć tylko fajnie wyglądający samochód, ale nie koniecznie zależy mu na silniku, to dlaczego mu tego nie umożliwić? Skutek tego jest taki, że odmiana ST line jest prawie taka sama jak ST. Różnią się tylko detalami.

Najważniejsze są jednak inne zmiany. Odmiana ST, to nie tylko większy silnik czy moc. W odróżnieniu od zwykłej odmiany dział performance wprowadził tutaj wiele technicznych ulepszeń. Jeśli bliżej się temu przyjrzeć, to tak naprawdę zupełnie inny samochód, stworzony przez dział, który ma w nosie pierwotne założenia i który chce tworzyć samochody, które mają jedno zadanie. Wzbudzać niesamowite emocje i dostarczać doskonałe wrażenia z jazdy.

Czy im się to udało i jakie dokładnie zmiany wprowadzono w odmianie ST? Zapraszam na film.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mini John Cooper Works Steptronic - test, opinia, spalanie, cena Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4MATIC - test, opinia, spalanie, cena Mercedes-Benz CLA 250 4Matic z pakietem AMG - test BMW M240i xDrive: idealne dla amatora BMW X6 M50d - test Test Audi Q7 e-tron: do zakupu nawet ponad 80 tysięcy zł w prezencie Renault Master laweta - zobacz, ile można oszczędzić! Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury - pierwsza jazda Test Mazdy CX-30 Skyactiv-X: dla singla czy dla rodziny? Test: Alpine A110S – jedna z niewielu sytuacji, kiedy wolałbym "tę zwykłą" Test Opla Corsy 1.2 Turbo 130 KM: pięć powodów, dlaczego jest lepsza od bliźniaczego Peugeota 208 Wrażenia po jeździe Mitsubishi Eclipse Crossem. Nowości na plus

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Pierwsza jazda: Maserati Grecale – zamaskowane spotkanie z najważniejszym modelem w historii marki Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test: BMW X5 M50i - żegnamy najlepszego diesla Test: Range Rover Evoque D200 – dla tych, którzy są znudzeni niemiecką dominacją w segmencie Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać Test: Porsche 911 Turbo S – sprawdziłem go na drogach Małopolski Test: Škoda Enyaq IV 80 to elektryk bezwysiłkowy. Po prostu wsiadasz i jedziesz Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Golf Alltrack 2.0 TDI - samochód (prawie) kompletny z jedną poważną wadą Pierwsza jazda: nowe BMW Serii 2 Coupe – miało wrócić do korzeni, a zapatrzyło się w większego brata Test: BMW M440i xDrive Cabrio – sposób na relaks w słońcu