Test: Puma ST vs Puma 1.0 - naukowcy znowu to zrobili

Dział performance w Fordzie to nic innego jak grupa szalonych naukowców umieszczonych w tajnej bazie, gdzie w białych kitlach, z rozburzonymi włosami zajadając się żelkami i mrucząc pod nosem, dokonują niebezpiecznych eksperymentów. Pytanie tylko jak wiele doświadczeń przeprowadzono na zwykłej Pumie, aby otrzymać tego hot-crossovera?

Ford Puma ST vs Ford Puma 1.0 — test wideo

Wersja ST wyróżnia się oczywiście sportową stylistyką, która objawia się innym przednim zderzakiem z zupełnie innym grillem, który ma wzór plastra miodu i widoczny emblemat ST. Do tego auto zostało pozbawione wszelkich chromów, nadkola i progi pomalowane są w kolorze nadwozia, a dach na kolor czarny. Z tyłu również pojawił się inny nieco bardziej sportowy zderzak i lotka na tylnej klapie oraz znów logo ST.

Wersja ST line, to przede wszystkim sportowy wygląd. Marki coraz częściej pozwalają swoim klientom personalizować stylistykę swojego samochodu, bo jeśli ktoś chce mieć tylko fajnie wyglądający samochód, ale nie koniecznie zależy mu na silniku, to dlaczego mu tego nie umożliwić? Skutek tego jest taki, że odmiana ST line jest prawie taka sama jak ST. Różnią się tylko detalami.

Najważniejsze są jednak inne zmiany. Odmiana ST, to nie tylko większy silnik czy moc. W odróżnieniu od zwykłej odmiany dział performance wprowadził tutaj wiele technicznych ulepszeń. Jeśli bliżej się temu przyjrzeć, to tak naprawdę zupełnie inny samochód, stworzony przez dział, który ma w nosie pierwotne założenia i który chce tworzyć samochody, które mają jedno zadanie. Wzbudzać niesamowite emocje i dostarczać doskonałe wrażenia z jazdy.

Czy im się to udało i jakie dokładnie zmiany wprowadzono w odmianie ST? Zapraszam na film.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Volkswagen Tiguan 1.4 TSI manual Sport & Style R-Line - test, opinia, spalanie, cena Hyundai i20 w wersji Launch: skrojony pod polski rynek Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Peugeot 5008 - van na sterydach Renault Zoe – pierwsze wrażenie [relacja autokult.pl] Test Mitsubishi Outlandera PHEV: nie wszystko poszło w dobrym kierunku Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG – odmłodzony bestseller tak, ale nie z dieslem Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI kontra Peugeot 308 SW 1.2 THP - porównanie kompaktowych kombi Porsche 911 Carrera 4S (2016) - test, opinia, cena, spalanie Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test Toyoty RAV4 Hybrid: jej napęd sprawia, że diesel nie ma sensu Land Rover Discovery 5 TD6 First Edition - terenowe gran turismo

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test długodystansowy: Czy Volkswagen ID.3 sprawdzi się jako ten pierwszy elektryk? Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia