Test: Puma ST vs Puma 1.0 - naukowcy znowu to zrobili

Dział performance w Fordzie to nic innego jak grupa szalonych naukowców umieszczonych w tajnej bazie, gdzie w białych kitlach, z rozburzonymi włosami zajadając się żelkami i mrucząc pod nosem, dokonują niebezpiecznych eksperymentów. Pytanie tylko jak wiele doświadczeń przeprowadzono na zwykłej Pumie, aby otrzymać tego hot-crossovera?

Ford Puma ST vs Ford Puma 1.0 — test wideo

Wersja ST wyróżnia się oczywiście sportową stylistyką, która objawia się innym przednim zderzakiem z zupełnie innym grillem, który ma wzór plastra miodu i widoczny emblemat ST. Do tego auto zostało pozbawione wszelkich chromów, nadkola i progi pomalowane są w kolorze nadwozia, a dach na kolor czarny. Z tyłu również pojawił się inny nieco bardziej sportowy zderzak i lotka na tylnej klapie oraz znów logo ST.

Wersja ST line, to przede wszystkim sportowy wygląd. Marki coraz częściej pozwalają swoim klientom personalizować stylistykę swojego samochodu, bo jeśli ktoś chce mieć tylko fajnie wyglądający samochód, ale nie koniecznie zależy mu na silniku, to dlaczego mu tego nie umożliwić? Skutek tego jest taki, że odmiana ST line jest prawie taka sama jak ST. Różnią się tylko detalami.

Najważniejsze są jednak inne zmiany. Odmiana ST, to nie tylko większy silnik czy moc. W odróżnieniu od zwykłej odmiany dział performance wprowadził tutaj wiele technicznych ulepszeń. Jeśli bliżej się temu przyjrzeć, to tak naprawdę zupełnie inny samochód, stworzony przez dział, który ma w nosie pierwotne założenia i który chce tworzyć samochody, które mają jedno zadanie. Wzbudzać niesamowite emocje i dostarczać doskonałe wrażenia z jazdy.

Czy im się to udało i jakie dokładnie zmiany wprowadzono w odmianie ST? Zapraszam na film.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes-Benz CLA200 - w ofensywie [test autokult.pl] VW Passat GTE w długim dystansie: sprawdzamy zasięg i spalanie w mieście Pierwsza jazda Škodą Kodiaq RS: więcej wszystkiego... poza sportem Test: Porsche Taycan GTS Sport Turismo nawet na trasie czuje się jak ryba w wodzie. Choć nie obyło się bez wpadki Grandland X - serwujemy SUV-owi Opla próby w wersji "grand" Ford Fiesta ST-Line i Seat Ibiza FR: porównujemy hatchbacki na ciepło Test Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé. Gdy musisz mieć wszystko Pierwsza jazda: BMW Serii 2 Active Tourer – w środku jak elektryk BMW X1 (2016) xDrive25i - test, opinia, spalanie, cena Test: Peugeot 508 PSE - chuligan z trzema paskami Test wideo: Suzuki Swift Sport - oddajcie mi moje konie! Test Peugeota 208 PureTech 100. Mały francuz, w którym można się zakochać

Popularne w tym tygodniu:

Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Ford Mustang Mach-E w Europie, czyli 5 tys. km na prądzie i 5 mitów, w których jest trochę prawdy