Test: Renault Arkana - atak na premium

Do niedawna chcąc kupić SUV-a coupe trzeba było przygotować sporo gotówki, bo spotkać można je było tylko w salonach BMW, Audi, czy Mercedesa. Ktoś, kto nie mógł sobie pozwolić na markę premium, musiał obejść się smakiem. Czyżby Renault wprowadzając na rynek Arkanę znalazło na to lekarstwo?

Renault Arkana — test wideo

Samochód początkowo wyprodukowany był na rynek rosyjski, ale oczywiście ciężko stwierdzić, że Arkana przyjechała do nas bezpośrednio z Rosji, bo poza ogólnym wyglądem zewnętrznym niemal wszystko zostało zmienione. W Europie mamy inne silniki, inne wnętrze i w ogóle inną płytę podłogową, bo "nasza" odmiana została zbudowana na płycie CMF-B.

I tutaj ciekawostka. Myślicie, że przy długości ponad 4,5 m, szerokości 1,8 m i wysokości prawie 1,6 m ten samochód jest spokrewniony z Kadjarem? Nic bardziej mylnego, bo Arkana dzieli płytę podłogową z najnowszym Clio i Capturem, tak więc technicznie rzecz ujmując mamy tutaj nadmuchane Clio. Nadmuchane do tego stopnia, że mamy tutaj rozstaw osi wynoszący 2720 mm, czyli 20 cm większy niż w Clio.

Rodzi się więc pytanie jak dużo oferuje ten samochód i czy w ogóle da się w nim poczuć jak w aucie premium? O tym moim teście.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Vlog: Kia EV6 AWD – Koreańczycy mogą sporo namieszać Toyota Auris Prestige + Navi Hybrid - dwie twarze małego ekologa [test autokult.pl] SsangYong XLV goni światową czołówkę i kusi nie tylko ceną Renault Laguna Coupé 2,0 dCi 4Control - test Audi RS7 Sportback - test Porsche Cayenne S (2017) - żegnamy giganta Mazda z silnikiem Skyactiv-X. Jednostka benzynowa działa jak diesel Mini Clubman Cooper S - test, opinia, spalanie, cena Kamper Renault Master Ebacamp - jedna wada, brak zalet Test: Škoda Kodiaq RS — usunęli bociana spod maski Super Drag Race – sportowe maszyny i długa prosta? Nie tylko za granicą… Test: Dacia Duster T2 – idealna rajdówka dla początkujących z niskim budżetem

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Dacia Jogger z LPG — trudno o rozsądniejszą propozycję dla rodziny. I to mimo skromnej mocy Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale"