Test: Renault Arkana - atak na premium

Do niedawna chcąc kupić SUV-a coupe trzeba było przygotować sporo gotówki, bo spotkać można je było tylko w salonach BMW, Audi, czy Mercedesa. Ktoś, kto nie mógł sobie pozwolić na markę premium, musiał obejść się smakiem. Czyżby Renault wprowadzając na rynek Arkanę znalazło na to lekarstwo?

Renault Arkana — test wideo

Samochód początkowo wyprodukowany był na rynek rosyjski, ale oczywiście ciężko stwierdzić, że Arkana przyjechała do nas bezpośrednio z Rosji, bo poza ogólnym wyglądem zewnętrznym niemal wszystko zostało zmienione. W Europie mamy inne silniki, inne wnętrze i w ogóle inną płytę podłogową, bo "nasza" odmiana została zbudowana na płycie CMF-B.

I tutaj ciekawostka. Myślicie, że przy długości ponad 4,5 m, szerokości 1,8 m i wysokości prawie 1,6 m ten samochód jest spokrewniony z Kadjarem? Nic bardziej mylnego, bo Arkana dzieli płytę podłogową z najnowszym Clio i Capturem, tak więc technicznie rzecz ujmując mamy tutaj nadmuchane Clio. Nadmuchane do tego stopnia, że mamy tutaj rozstaw osi wynoszący 2720 mm, czyli 20 cm większy niż w Clio.

Rodzi się więc pytanie jak dużo oferuje ten samochód i czy w ogóle da się w nim poczuć jak w aucie premium? O tym moim teście.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test długodystansowy Nissana Leafa: sprawdziłem, jaki jest jego realny zasięg Dzień z BMW i3s, czyli czy auto elektryczne ma sens, jeśli mieszka się w bloku? Fiat Bravo 1,6 Multijet Emotion - dla młodych z rozsądkiem [test autokult.pl] Fiat Freemont Urban 4x2 2,0 MultiJet - pod innym nazwiskiem [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Tesla Model Y to brakujące ogniwo Muska. Skrzydła rozwija w podróży Test: Toyota Proace City Verso - współpraca z Francuzami wyszła Japończykom na dobre Infiniti Q60S 3.0 t: gdy liczy się tylko wygląd i moc Ford Edge po liftingu. Stracił nieco charakteru, ale dalej robi wrażenie Test: Volkswagen Golf R – znalazłem w nim emocje, ale nie w trybie drift Czy kosmetyki samochodowe W5 Carcare są skuteczne? [konkurs i test autokult.pl] Vlog: Sprawdzam, co kryje się za drzwiami Rolls-Royce'a Ghost EWB za blisko 3 mln zł Pierwsza jazda Porsche 911 GT3: krok poza kres możliwości

Popularne w tym tygodniu:

Audi S8 z 2006 i 2021 roku. Sprawdzam, jak zmieniła się superlimuzyna z silnikiem z lambo Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu Legendy Autokultu: napęd Toyota GT-Four. Przeganiam po torze rajdową Celicę i GR Yarisa Test długodystansowy: VW ID.3 – chce być gadżetem na kołach, ale jeszcze się tego uczy Offroad Marcina: Mercedes EQC w terenie. Tak, ten elektryczny Test wideo Ferrari 812 Competizione na torze Fiorano. Takie auto zdarza się raz w historii Test: Porsche 911 Targa 4S - ma wyglądać, a nie jeździć Test: Fiat 500 - napęd elektryczny zmienia mniej, niż myślisz Ineos Grenadier z prawego fotela na torze off-roadowym. Taki powinien być nowy Defender! Offroad Marcina: Volkswagen Touareg w terenie - zobacz, co to potrafi Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach-E GT to elektryk all in one. Jak spisał się w trasie przez pół Polski? Test: Audi Q4 e-tron 40 przypomina, że nie zawsze trzeba się wychylać