Opony całoroczne kontra sezonowe - które powinieneś wybrać?

Opony całoroczne to jeden z tych tematów, które rozpalają emocje kierowców. Ich popularność stale rośnie, ale wielu uważa, że do niczego się nie nadają. Podpowiadam, dla kogo są dobrym wyborem, a kto powinien ich unikać. Rozwiewam też kilka mitów.

Opony całoroczne od kilku lat stają się hitem, ale nie dlatego, że ktoś uwierzył w opony dobre na każde warunki, tylko dlatego, że zimy są łagodne, a kierowcy nie mają czasu i chęci dwa razy w roku jeździć do warsztatu.

5 rzeczy, których pewnie nikt wam nie mówił o oponach

Jak działa bieżnik, czym są indeksy, jaki mają wpływ na zachowanie auta i jak wybrać lepsze opony niż te, które macie? Na takie i wiele innych pytań…

W tym materiale wyjaśniam, czym są w praktyce opony całoroczne i dla kogo będą najlepsze. Wyjaśniam też kilka nieporozumień, jakie wokół nich narosły.

Jednym z nich jest punkt odniesienia, czyli najczęściej popełniany błąd logiczny podczas podejmowania decyzji o zakupie opon. Opony całoroczne nie zastępują zimowych.

Innym mitem jest sposób eksploatacji samochodu. Wyjaśniam, dlaczego całoroczne to nie są najlepsze opony dla osób, które jeżdżą tylko po mieście i dlaczego są dobrym wyborem na autostrady.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Prędkość minimalna na autostradzie - w przepisach jej nie ma, ale są wymagania Do czego służą włoski na nowych oponach? To nie przypadek, że się na nich znajdują White Eagle Racing - projektowanie ramy bolidu Formuły Student Masz taki plastik na desce? Nie znalazł się tam przypadkiem. Zobacz, do czego służy Podział typów nadwozi samochodów - cz. 1: co jest dwubryłowym hatchbackiem, a co nie? Jak dobierać olej do automatycznych skrzyń biegów - poradnik Volkswagen Arteon - poradnik kupującego w pigułce Jak zadbać o higienę miękkiego dachu w cabrio? Umowa sprzedaży samochodu przygotowana przez prawnika. Z korzyścią dla kupującego Nie czas na opony letnie. Poczekaj jeszcze przynajmniej dwa miesiące Pasy bezpieczeństwa a ciąża, czyli przepisy a zdrowy rozsądek Dlaczego silnik dymi i co oznacza kolor spalin?

Popularne w tym tygodniu:

Używaj z głową i pamiętaj: światło przeciwmgłowe wypala oczy "Można wracać na kołach" - z nielegalnymi tablicami i niedopuszczeniem do ruchu Jak przygotować auto do zimy? Płyn do spryskiwaczy i opony to za mało Płacenie za przejazd autostradami A2 i A4. Wszystko, co musisz wiedzieć Czujnik położenia wału – przez ten drobiazg auto nie chce odpalać Przystanki wiedeńskie - czy wiesz jak z nich korzystać? Zaparowane szyby to problem, który łatwo rozwiązać. Zobacz jak Jak zainstalować aplikację e-toll? Od 1 grudnia zapłacisz nią za autostrady Od przyszłego roku mandat 1500 zł za kolizję. Ale zawsze można się dogadać Długodystansowy test wideorejestratorów za 500-650 zł. Wytrzymały oba, a który lepszy? Uważaj na czarny lód - niebezpieczeństwo, którego nie widać System e-TOLL już jest obowiązkowy. Oto wszystko, co musisz wiedzieć