Pierwsza jazda: odświeżony Citroën C3 Aircross - tylko kosmetyczne zmiany

Określenie "lifting" w przypadku Citroëna C3 Aircross jest nieco na wyrost – modyfikacje są niewielkie, choć nowy pas przedni poznacie od razu. Francuski SUV-ik pozostaje konkurencyjną propozycją, zwłaszcza jeśli lubicie wyróżniać się kolorami.

Można odnieść wrażenie, że nowy pas przedni nie do końca pasuje do "delikatnego" Citroëna.

Można odnieść wrażenie, że nowy pas przedni nie do końca pasuje do "delikatnego" Citroëna. (fot. Mateusz Lubczański)

Citroën C3 Aircross po liftingu — zmiany, ceny

C3 Aircross radzi sobie dobrze, choć nie rewelacyjnie. Od momentu wprowadzenia go na rynek w 2017 roku do klientów trafiło 330 tys. egzemplarzy tego modelu. Zgodnie ze zdrowym rozsądkiem stwierdzono, że tak jak w przypadku "zwykłego" C3, lifting powinien być kosmetyczny.

Nowy Citroën C3 Aircross

O ile C3 dostał zaledwie nieco dłuższe "łezki", tak Aircross stał się o wiele bardziej groźny wizualnie i przypomina teraz buldoga. Producent chwali się, że auto otrzymało też nowe wzory felg oraz niespotykane wcześniej lakiery. Daje to ok. 70 bardzo kolorowych konfiguracji tego modelu.

W środku warto zwrócić uwagę na fotele "zaawansowanego komfortu" – jak lubi określać je producent (dostępne od wersji feel pack). Tak naprawdę są one wypełnione większą ilością pianki, dzięki czemu od razu po zajęciu miejsca można się w nie zapaść. Fotele nie gwarantują jednak trzymania bocznego, ale nie ma co ukrywać, że nie jest to auto przemyślane do ostrego pokonywania zakrętów.

Nowy Citroën C3 Aircross - fotele

Zmiany dotknęły również ekranu multimediów, który teraz ma 9 cali (i ma spore ramki). Nie poprawiono za to dyskusyjnej jakości kamery cofania czy widoku z góry. Pod względem wygody można przyczepić się też do dziwnego kształtu główki drążka zmiany biegów.

C3 Aircross może jednak kupić potencjalnych klientów wrażeniem przestrzeni. Podszybie jest ogromne (co wymusza szerokie słupki A), kanapę z tyłu możemy przesuwać, bagażnik ma 410 l (choć odnoszę wrażenie, że jest to liczone z wnęką koła zapasowego), a pudełkowaty kształt nadwozia daje nam możliwość przewiezienia naprawdę sporo.

Nowy Citroën C3 Aircross - wnętrze

"Lifting" nie zmienił praktycznie nic w kwestii układów napędowych. Nie ma tu hybryd, są za to małe, trzycylindrowe jednostki benzynowe mające 1,2 l pojemności. Margines sprzedaży dalej będą stanowić motory Diesla o pojemności 1,5 l.

Zobacz również: ŠKODA ENYAQ IV

110-konna jednostka benzynowa z manualną przekładnią sprawdzi się całkiem nieźle, jeśli jeździcie sami lub tylko w dwie osoby. Nie poraża dynamiką, ale da się wyczuć, że skupiono się na (mówiąc w skrócie) dostarczeniu mocy przy niskich i średnich obrotach. Sama przekładnia ma spory skok pomiędzy kolejnymi przełożeniami, które są stosunkowo krótkie. Byłem negatywnie zaskoczony zużyciem paliwa w mieście – przez długi czas nie mogłem "zejść" poniżej 9 l/100 km, ostatecznie udało się osiągnąć wynik ok. 8 l/100 km.

Nowy Citroën C3 Aircross - przestrzeń z tyłu

Jeśli chcesz coś mocniejszego, wybór jest ograniczony – zostaje 130-konna jednostka benzynowa łączona tylko z automatyczną przekładnią. Co gorsza, jest ona dostępna tylko w wysokiej wersji wyposażenia Shine za 90 950 zł! Tak, to nie literówka, a w cenniku są jeszcze droższe egzemplarze. On sam zaczyna się od 72 850 zł za auto bez przesuwnej kanapy, ale za to na stalowych kołach, z manualną klimatyzacją i w białym kolorze.

Mateusz Lubczański

Moja opinia o Citroënie C3 Aircross

Lifting, czy też zmiany na kolejny rok modelowy nie wpłyną znacząco na pozycję C3 Aircrossa na rynku. To samochód poprawny, ale nie wymienia się go jednym tchem obok ciekawych pozycji tego segmentu – Forda Pumy (za prowadzenie) czy Nissana Juke’a (za wygląd). Francuzi ostrożnie podchodzą do gwałtownych zmian i jest to strategia, która już nie raz się opłaciła.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Mercedes-AMG A 45 S (2020) kontra Audi R8 4.2 (2007) – wojna pokoleń Audi odkrywa karty - sprawdzamy co potrafi nowa generacja A6 Seat Leon ST Style 2,0 TDI DSG - test Nowa Mazda 3 zagląda do klasy premium nie tylko ceną Volkswagen Golf VI Cabrio 1,4 TSI 160 KM DSG [test] Lancia Delta 1,9 TwinTurbo Multijet – wojna żeńsko-męska [test autokult.pl] Test: Hyundai Kona FL - po liftingu wyposażenie potrafi zaskoczyć Test: Mercedes-Benz S 500 dowodzi, że czasy mogą się zmieniać, ale król jest tylko jeden Test długodystansowy: sprawdzamy systemy bezpieczeństwa Škody Scali Nowy Mini Clubman Cooper S jako pełnoprawny kompakt? Mercedes-Benz A200 BlueEFFICIENCY DCT - zerwanie z przeszłością [test autokult.pl] Fiat Doblò Work-Up Maxi 2,0 MultiJet [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd