Porsche Boxster 25 - firma zawdzięcza mu życie

Początek lat 90. był dla Porsche bardzo trudnym ekonomicznie okresem. Spadająca sprzedaż oraz nadmiernie wysokie koszty produkcji czterech technicznie niezależnych produktów firmy, czyli modelu 911, 944, 968 i 928 spowodowały, że ta marka zaczęła mieć poważne problemy. Podjęto jednak ryzyko i to się opłaciło.

Porsche Boxster 25 years — test wideo

Horst Marchart, który wtedy był członkiem zarządu do spraw badań i rozwoju zaproponował pewne rozwiązanie. Plan zakładał stworzenie modelu na podstawie koncepcji i komponentów nowego 911. Miał to być dwumiejscowy samochód z przodem zbliżonym do 911, aby zagwarantować jednoznaczną identyfikację samochodu jako Porsche. Ponadto, nowy samochód miał kosztować około 70 000 marek, co było ceną dużo niższą niż 911 i do tego miał spodobać się także młodszym klientom.

Tym sposobem w 1993 roku na Detroit Motor Show pokazano, jak się później okazało, jednego z najbardziej rozpoznawalnych roadsterów XX i XXI wieku. Model, którego nazwa jest połączeniem słów bokser i roadster, czyli Porsche Boxster! Pierwsza generacja 986 ujrzała światło dzienne w 1996 roku i dzieliła przód, drzwi i wiele innych elementów z generacją 996 911, która została wprowadzona na rynek w 1997 roku, rok po uruchomieniu produkcji Boxstera. Być może gdyby nie właśnie to cięcie kosztów i powiązanie Boxstera z kultową 911, ten model nie byłby aż tak dobry?

W tym roku ten przełomowy dla Porsche model obchodzi swoje 25 urodziny i z racji tego, co ta marka mu zawdzięcza, nie mogło przejść to bez echa. Do sprzedaży trafiła limitowana do zaledwie 1250 egzemplarzy na cały świat edycja specjalna upamiętniająca tę okrągłą rocznicę. Czym wyróżnia się ta wersja, ile kosztuje i co otrzymujecie już w standardzie? Odpowiedź w filmie. Zapraszam!

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Mazda MX-30 to wszystko, co jest nie tak z elektrykami. I ciągle może mieć sens Nowy Hyundai i20 1,2 MPI - test Hyundai i10 1,1 Comfort - wciąż w grze [test autokult.pl] Test: Volkswagen Tiguan eHybrid – czy pogoń za "modą" przyniesie sukces? Jeździłem toyotą 2000GT, AE86 i suprą mk IV. Teraz rozumiem korzenie GR supry Mercedes-Benz CLA200 Shooting Brake - test, opinia, spalanie, cena Opel Mokka 1,7 CDTi 4x4 Cosmo - test Volkswagen Golf R Variant: mocny hothatch odjeżdża na emeryturę Volkswagen Jetta 2.0 TDI BlueMotion Highline - test, opinia, spalanie, cena Volvo S60 T6 AWD Polestar - pokrewieństwo kontrolowane Test: Porsche Panamera 4S Sport Turismo - jeśli miałbyś mieć jedno auto do końca życia... Renault Fluence 2,0 Sport Way - wyścig kanapą [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Test: Hyundai i30 N po liftingu - czy z automatem jest tak samo dobry, jak z ręczną skrzynią? Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: nowy Lexus NX - klienci już rzucili się do salonów Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd