Porsche Boxster 25 - firma zawdzięcza mu życie

Początek lat 90. był dla Porsche bardzo trudnym ekonomicznie okresem. Spadająca sprzedaż oraz nadmiernie wysokie koszty produkcji czterech technicznie niezależnych produktów firmy, czyli modelu 911, 944, 968 i 928 spowodowały, że ta marka zaczęła mieć poważne problemy. Podjęto jednak ryzyko i to się opłaciło.

Porsche Boxster 25 years — test wideo

Horst Marchart, który wtedy był członkiem zarządu do spraw badań i rozwoju zaproponował pewne rozwiązanie. Plan zakładał stworzenie modelu na podstawie koncepcji i komponentów nowego 911. Miał to być dwumiejscowy samochód z przodem zbliżonym do 911, aby zagwarantować jednoznaczną identyfikację samochodu jako Porsche. Ponadto, nowy samochód miał kosztować około 70 000 marek, co było ceną dużo niższą niż 911 i do tego miał spodobać się także młodszym klientom.

Tym sposobem w 1993 roku na Detroit Motor Show pokazano, jak się później okazało, jednego z najbardziej rozpoznawalnych roadsterów XX i XXI wieku. Model, którego nazwa jest połączeniem słów bokser i roadster, czyli Porsche Boxster! Pierwsza generacja 986 ujrzała światło dzienne w 1996 roku i dzieliła przód, drzwi i wiele innych elementów z generacją 996 911, która została wprowadzona na rynek w 1997 roku, rok po uruchomieniu produkcji Boxstera. Być może gdyby nie właśnie to cięcie kosztów i powiązanie Boxstera z kultową 911, ten model nie byłby aż tak dobry?

W tym roku ten przełomowy dla Porsche model obchodzi swoje 25 urodziny i z racji tego, co ta marka mu zawdzięcza, nie mogło przejść to bez echa. Do sprzedaży trafiła limitowana do zaledwie 1250 egzemplarzy na cały świat edycja specjalna upamiętniająca tę okrągłą rocznicę. Czym wyróżnia się ta wersja, ile kosztuje i co otrzymujecie już w standardzie? Odpowiedź w filmie. Zapraszam!

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Jeździłem Mercedesem Klasy S z przebiegiem 300 tys. km. To wciąż świetny samochód Škoda Rapid Spaceback - władca przestrzeni - wideo cz.3 Mercedes GLC Coupe wygląda atrakcyjnie, w innych aspektach jest zaledwie poprawny ZX Auto Grand Tiger - prawo bytu [test autokult.pl] VW Golf 8 kontra Škoda Octavia IV: bratobójcza walka w pięciu rundach Test Audi A4 Allroad 45 TFSI: odhacza wszystkie punkty, ale nie zapada w pamięć Renault Mégane R.S 275 Trophy - test, opinia, spalanie, cena Abarth 595 Turismo [test] Test: Mazda 6 2.0 Skyactiv-G - oldschool w najlepszym wydaniu Mercedes-Benz C180 T Avantgarde - świadomy wybór [test autokult.pl] Fiat Panda vs. Hyundai i10 vs. Volkswagen up! - test Pierwsza jazda nowym BMW Serii 4. Nie patrz na grill. Jak nigdy wcześniej, tu liczy się "wnętrze"

Popularne w tym tygodniu:

Test: BMW X5 xDrive 30d - z tym dieslem mógłbym jechać i na koniec świata Porównanie: Lamborghini Urus kontra Porsche Cayenne Turbo GT – rodzinne porachunki Test: LEVC TX – londyńska hybrydowa taksówka za niebotyczną cenę Test: Renault Master brygadowy z paką, skrzynią i żurawiem. Brakuje tylko prysznica, sauny i toalety Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test wideo: Volkswagen ID.3 Pure Performance, czyli elektryk w cenie diesla Test: Smart EQ Fortwo Cabrio, czyli nowoczesny sposób na przestarzały pomysł Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia Test: Dacia Sandero z "automatem" - odrobina prestiżu, która stawia ważne pytanie