Skoda ENYAQ iV – prawdziwie elektryczny, prawdziwy SUV

Partnerem jest Škoda

Zaskakujące, jak wiele zmian na lepsze kryje się we wnętrzu. Skoda ENYAQ iV to SUV, który jest naprawdę taki, jakiego chcesz. To nowa definicja praktyczności, osiągów i komfortu połączona w nadwoziu elektrycznego SUV-a.

Czy potrzebowaliśmy SUV-a stworzonego na nowo? Patrząc na Skodę ENYAQ iV, można nabrać pewności, że tak! Przyszłość, która jest dziś, a której wyrazem jest bezemisyjny napęd elektryczny, połączony z dobrze znanymi cechami Skody, to właśnie model ENYAQ iV w skrócie. Zaskakuje on przede wszystkim zupełnie nowym poziomem przestrzeni i komfortu w kabinie, świetną jakością wykończenia wnętrza, a także niesamowitymi osiągami. ENYAQ definiuje na nowo to, jak powinien wyglądać, jeździć ale też co powinien oferować dzisiejszy SUV.

Enyaq zapewnia wszystkie cechy praktycznego i wszechstronnego SUV-a, do których przyzwyczaiła nas Skoda. Jednak po wejściu do wnętrza tego modelu przestronność kabiny oszołamia. Dzięki zastosowaniu platformy MEB i rozstawowi osi wynoszącego 2765 mm udało się wygospodarować naprawdę sporo miejsca w każdym fragmencie samochodu, porównując ten model do SUV-ów z napędem konwencjonalnym. Dodatkowo wiele materiałów wykończeniowych pochodzi z recyklingu, na przykład z przetworzonych butelek PET, co jest wyrazem troski o środowisko naturalne.

Stylistyka Skody Enyaq iV łączy w sobie dynamiczne i geometryczne formy, a także klasyczną sylwetkę SUV-a, która pozwala na osiągnięcie najwyższego poziomu praktyczności wnętrza i ogromnej pojemności bagażnika. Nadwozie zostało zoptymalizowane pod kątem oporów aerodynamicznych, a to pozwala na maksymalizację zasięgu, przyspieszenia, a także komfortu podczas jazdy, między innymi dzięki redukcji szumów powietrza opływającego karoserię w trakcie jazdy.

Jazda samochodem elektrycznym zachwyca płynnością. Natychmiast po wciśnięciu gazu możemy dysponować dynamiką rodem z samochodów sportowych. Jazda z miejskimi prędkościami odbywa się w niemal zupełnej, kojącej ciszy, a dzięki kilku trybom rekuperacji energii osiągnięcie na drodze wartości maksymalnego możliwego zasięgu na jednym ładowaniu nie stanowi problemu. Żeby pozbyć się wątpliwości, czy jazda elektrycznym SUV-em jest zaskakująco przyjemna, najlepiej umówić się na indywidualną jazdę testową Skodą Enyaq.

Niezależnie od wybranej wersji pojemności baterii: 58 kWh czy 77 kWh, obie wersje obsługują szybkie ładowanie. W przypadku ładowania Enyaqa publicznie dostępną szybką ładowarką o mocy 130 kW ładowanie akumulatora od 0 do 80% zajmie jedynie 40 minut. Co ważne, elektrycznego SUV-a Skody możemy ładować także z domowego gniazdka, a wykorzystując system wallbox, jesteśmy w stanie we własnym domu naładować akumulator prądem o mocy 11 kW do pełna podczas jednej nocy. Natomiast podczas jazdy wydajny system rekuperacji sprawia, że ładowanie nie musi odbywać się codziennie!

Skoda Enyaq 60 w standardzie oferuje baterię o pojemności 58 kWH (zasięg WLTP do 412 km w cyklu mieszanym). Wyposażenie standardowe jest bardzo bogate: pełne światła LED Basic, asystent pasa ruchu Lane Assist, tempomat, oświetlenie ambientowe, felgi 19-calowe, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa CLIMATRONIC czy system infotainment z 13-calowym panoramicznym ekranem dotykowym to tylko kilka przykładów z bardzo długiej listy. Aby lepiej poznać wszystko, co może zaoferować Enyaq, warto poprosić o indywidualną ofertę i z pomocą doradcy stworzyć wymarzonego elektrycznego SUV-a.

Choć być może wielu z nas obawiało się zelektryfikowanej przyszłości motoryzacji, która zaczyna się już dziś, to patrząc na samochody takie jak Skoda ENYAQ iV, stanowczo nie mam się czego obawiać. Enyaq jest dowodem, że jazda samochodem to nie konieczność pójścia na kompromis, a wręcz ogrom nowych możliwości w nowej, bardziej przyjaznej dla kierowcy i środowiska odsłonie. To prawdziwy elektryczny SUV, praktyczne auto rodzinne i jednocześnie samochód, który sprawia, że każdy przejechany kilometr za jego kierownicą dostarczy samych pozytywnych emocji.

Partnerem jest Škoda

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowy rekord prędkości salonowej kanapy! [wideo] A1 już w marcu... Obniżka cen na A4 Kraków - Katowice. Tylko na 3 miesiące i dla płatności automatycznych Stellantis staje się faktem. Zyskają na tym polskie fabryki Gigantyczna inwestycja Volkswagena Toyota Prius+ już niedługo w Wielkiej Brytanii ONYX Bentley Continental Platinium GTO Package GDDKiA skontrolowało przejścia dla pieszych. Aż 64 proc. z nich jest do poprawy Honda FCEV Concept zaprezentowana w Los Angeles Alpina B4 Bi-Turbo (2013) Kto zgarnie tytuł WCOTY 2009? Jesteś kierowcą? Skorzystaj z BEZPŁATNYCH szkoleń bezpiecznej jazdy realizowanych na TORZE ŁÓDŹ

Popularne w tym tygodniu:

Nowy wymiar przestrzeni. Lexus ES dla kierowców wymagających komfortu Ford odświeżył Focusa. Dostał nową twarz i największy tablet w klasie Zapomnij o "zimówkach". Prognoza pogody jasno pokazuje, jakie opony wybrać Odebrał lamborghini z salonu. Po kilku godzinach zarekwirowała je duńska policja Użytkownicy kupiliby je ponownie. 9 używanych aut dla rodziny, które nie rozczarują Praca marzeń - zapłacą 1000 funtów za obejrzenie wszystkich odcinków "Top Gear" Diesel jak benzyna. Ceny paliw na stacjach biją kolejne rekordy Toyota Mirai pobiła rekord Toyoty Mirai. Bo 1000 km zasięgu to za mało Nikt nie zgłosił się po auta. Mercedesy i porsche trafią na sprzedaż Hyundai postawi na własne półprzewodniki, by w przyszłości być niezależnym od kryzysów Legenda wraca do Polski. Aston Martin ma nowego dystrybutora Podeptał lamborghini w Warszawie. Właściciel obiecuje 10 tys. zł za wskazanie wandala