Test: Volkswagen Grand California 600 - 10 dni, 2500 km i upał obnażyły wady

Volkswagen Grand California 600, to jeden z dwóch największych kamperów oferowanych przez tę markę. Drugim jest odmiana 680, która jest zbudowana na bazie najdłuższej odmiany Craftera, jednak nie ma ona podwyższanego dachu. Jak sprawdzi się ten kamper w jego naturalnym środowisku? Znalazłem wszystkie jego wady.

Volkswagen Grand California 600 — test wideo

W tym roku celem mojej podróży była mała miejscowość w południowej części Chorwacji. Z Krakowa do Omisia, bo właśnie tam postanowiłem dotrzeć, miałem około 1240 km, co oznacza, że w dwie strony pokonałem prawie 2500 km. Taki dystans pozwolił mi dostrzec wszystkie zalety i wady prowadzenia Grand Californii 600.

Pierwszą i chyba najważniejszą wadą jest wysokie i dość wąskie nadwozie, które dodatkowo środek ciężkości ma umieszczony bardzo wysoko. To powoduje, że ten kamper jest wręcz niepokojąco podatny na przechyły boczne i każdy nawet najmniejszy wiatr. Zaletą natomiast jest silnik, który doskonale radzi sobie z tym samochodem i dość sporą wagą. Waga to kolejny element, na który warto zwrócić uwagę, ale nie będę wszystkiego zdradzał, bo mówię o tym w materiale.

A jak się mieszka w tym domu na kołach? W Grand Californii 600 spędziłem 10 dni i początkowo mieszkałem w dwie osoby, co w zupełności wystarczało. Problem pojawił się gdy z powodu upałów przeprowadzili się do nas znajomi. Wtedy okazało się, że ten samochód, krótko mówiąc, jest po prostu ciasny. A to dopiero początek tego co odkryłem przez te 10 dni. Oczywiście Volkswagen ma również sporo zalet, których warto wiedzieć, dlatego zapraszam was na film! Miłego seansu.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 330i: samo cofa i parkuje, a do tego ciągle się świetnie prowadzi Hot B War - porównanie 6 aut sportowych z segmentu B [test] Peugeot 2008 - nie nazywajcie go miejskim SUV-em Volkswagen Golf VI 1,4 TSI Highline - czas poznać prawdę [test autokult.pl] Pierwsza jazda: Ford Explorer - europejski charakter przyćmiewa amerykański rodowód Opel Insignia OPC – test, opinia, spalanie, cena Jeep Wrangler JK 2.8 CRD Rubicon: ostatni test legendy BMW 430i Gran Coupe M Performance: jak ulepszyć klasycznego sedana (i zrobić przy okazji piękne auto) Peugeot 308 1,6 e-HDI Allure - test Lexus GS450h F-Sport - hybrydowy Transformer [test autokult.pl] Test BMW X4 M Competition: pytania egzystencjonalne Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd