Waży 22 tony i ma dwa diesle. Monstermax 2 to szokująco wielka terenówka

Waży 22 tony i ma dwa diesle. Monstermax 2 to szokująco wielka terenówka

Monstermax 2 zdecydowanie przewyższa rozmiarami tradycyjne monster trucki
Monstermax 2 zdecydowanie przewyższa rozmiarami tradycyjne monster trucki
Źródło zdjęć: © fot. Youtube / kanał: WhistlinDiesel
Marcin Łobodziński
21.09.2021 11:17, aktualizacja: 14.03.2023 15:04

Zbudowany według pomysłu znanego amerykańskiego youtubera monster truck ma szansę stać się największym tego typu pojazdem świata. Obecnie czeka na potwierdzenie w księdze rekordów Guinnessa, a związane z tym liczby są imponujące.

To co widzicie na zdjęciu, to Monstermax 1 i Monstermax 2. Ten drugi, jak widać, jest znacznie większy. Obecnie wóz, którego pomysł zbudowania wyszedł od znanego youtubera Cody'ego Detwilera (WhistlinDiesel), czeka na oficjalne wyniki pomiarów. Jeśli rozmiarami przebije największego do tej pory monster trucka o nazwie Bigfoot 5, zbudowanego przez Boba Chandlera, to będziemy mieli nowy rekord.

Więcej o aucie dowiecie się z wideo Cody'ego Detwilera:

Introducing Monstermax 2. The Worlds Largest Truck (Twin Engine Duramax)

Jak wielki jest Monstermax 2?

Pojazd waży ok. 22,6 tony, z czego same tylko osie ważą po prawie 6 ton każda. W konstrukcji takiego pojazdu istotne są gigantyczne mosty, a także połączenie ich z resztą układu napędowego, co sprawiło, że przeguby i wały też mają gigantyczne rozmiary.

Tu napęd składa się z dwóch silników Diesla V8 Duramax LBZ o pojemności 6,6 litra każdy oraz mocy ponad 700 KM każdy. Paliwo jest dostarczane z dwóch 75-litrowych zbiorników. To jednostki pochodzące z tej samej rodziny, co silniki stosowane w wojskowych hummerach.

Sumarycznie ponad 1400 KM mocy trafia na równie wielkie koła – największe dostępne ogumienie rolnicze w USA firmy Goodyear – model Optitrac LSW 1400/30R46. Każda opona waży ok. 680 kg, a każde z tych kół ma po trzy amortyzatory o skoku 76 cm.

Na połączenie nadwozia chevroleta z resztą konstrukcji użyto łącznie ok. 450 kg drutu spawalniczego. Samochód oczywiście jeździ i to całkiem sprawnie, ciekawie zmieniając kierunek jazdy, bo obie osie są skrętne niezależnie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)