Elektryzujący styl jazdy - Nowy Volkswagen Tiguan eHybrid plug-in

Partnerem jest Volkswagen

SUV-y od kilkunastu lat cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a Volkswagen Tiguan, jest jednym z najpopularniejszych na rynku. Teraz możemy poznać jego nową, elektryzującą wersję eHybrid.

Volkswagen Tiguan drugiej generacji jest obecny na rynku już od pewnego czasu, jednak niedawno paleta jednostek napędowych została uzupełniona o zespół napędowy typu plug-in hybrid. Oznacza to, że do jednostki spalinowej TSI dołączył silnik elektryczny z baterią trakcyjną, która pozwala na pokonanie dystansu nawet do 50 kilometrów przy elektrycznym trybie jazdy. Poza jazdą z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego, pojawił się także tryb hybrydowy oraz GTE, który z jazdy zelektryfikowanej tworzy elektryzującą!

Kierowcy, którzy mieli okazje jeździć samochodami hybrydowymi typu plug-in, chwalą przede wszystkim możliwość jazdy w trybie w pełni elektrycznym podczas codziennych tras. W Volkswagenie Tiguanie eHybrid jazda w trybie w pełni elektrycznym jest niezwykle płynna, a przyspieszenie natychmiastowe i niezwykle dynamiczne. W trybie hybrydowym, kiedy za napęd odpowiadają oba silniki (spalinowy i elektryczny) priorytetem jest kompromis pomiędzy dobrymi osiągami a jak najniższym spalaniem.

Jeśli jazda hybrydowym SUVem przyczynia się do zmniejszenia emisji szkodliwych spalin, to jest to dopiero pierwszy punkt z długiej listy korzyści. Kolejnym punktem jest możliwość korzystania z potencjału łącznej mocy zestawu hybrydowego wynoszącej aż 245 KM. Doskonała dynamika zapewnia bardzo satysfakcjonujące osiągi, co potwierdza możliwość przyspieszania od 0 do 100 km/h w czasie 7,5 sekundy. Zarówno dynamikę, jak i niskie spalanie, warto sprawdzić osobiście podczas jazdy testowej w salonie!

Ładowanie hybrydy plug-in może odbywać się nie tylko na stacjach ładowania, ale także w domu. Podpinając do prądu Tiguana eHybrid wieczorem, rano możemy cieszyć się pełnym zasięgiem. A czy w ciągu dnia można doładować samochód szybciej? Oczywiście, jednym z rozwiązań, które umożliwia skrócenie czasu ładowania jest dedykowany system wallbox ID. Charger, który ładując baterię samochodu prądem o mocy 3,6 kW pozwala na uzupełnienie energii od 0 do 100% w 3 godziny i 40 minut.

Volkswagen Tiguan eHybrid posiada trzy główne tryby ustawień układu hybrydowego. Przyciskiem E-MODE możemy wybrać jazdę wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej. Na pełnym akumulatorze realny zasięg wynosi do 50 km. Możemy wybrać także tryb hybrydowy, w którym system idealnie zgra wykorzystanie mocy silnika spalinowego i elektrycznego, minimalizując spalanie. Przycisk GTE pozwala na najbardziej dynamiczną jazdę i wykorzystanie pełni potencjału układu hybrydowego i pełnej mocy 245 KM. Poza doskonałymi osiągami i imponującą mocą Tiguan eHybrid zachwyca także niewiarygodnie niskim spalaniem w cyklu mieszanym, zmierzonym według norm WLTP, wynoszącym od 1,5 do 1,9 litra na 100 kilometrów, oraz niskim zużyciem energii w trybie elektrycznym, wynoszącym od 16,7 do 17,3 kWh na 100 kilometrów. W przypadku emisji CO2, jest ono minimalne w trybie hybrydowym i wynosi średnio w cyklu mieszanym od 36 do 44 gramów na kilometr.

Napęd elektryczny kojarzony jest głównie z jazdą miejską. A jednak — Tiguan eHybrid daje możliwość podróżowania w trybie elektrycznym z prędkością aż do 130 km/h! To umożliwia bezpieczne i płynne poruszanie się np. podczas dojazdów autostradowymi obwodnicami miasta. Jazda z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego jest niezwykle cicha, a każde wciśnięcie pedału gazu owocuje płynnym, liniowym i natychmiastowym przyspieszeniem, co zapewnia bezpieczeństwo ale i przyjemność z jazdy.

Konstrukcja Volkswagena Tiguana powstała z myślą o zastosowaniu układu hybrydowego. Dlatego montaż silnika elektrycznego czy baterii nie spowodował ograniczenia praktyczności wnętrza. Przestronne wnętrze z łatwością pomieści pięcioosobową rodzinę, a w bagażniku do dyspozycji pozostaje przestrzeń o pojemności 476 litrów.

Coraz więcej dostępnych punktów ładowania, własna instalacja fotowoltaiczna, chęć obniżenia spalania, bezemisyjna i bezszelestna jazda w mieście — to raptem kilka argumentów „za”, które przekonują do wyboru hybrydowej odmiany Volkswagen Tiguana. Tiguan eHybrid to prawdziwy SUV i prawdziwa hybryda, a te fakty najlepiej ocenić samemu, umawiając się na indywidualną jazdę testową w salonie Volkswagena. To model, który przygotowuje nas na to, co będzie jutro już dziś. A przyszłość jest zeroemisyjna.
Sprawdź dane o zużyciu paliwa, energii elektrycznej oraz emisji CO2 na stronie: WWW.VOLKSWAGEN.PL

Partnerem jest Volkswagen

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

King of Europe w Poznaniu – driftowa śmietanka Europy w Polsce Przykry dzień dla miłośników wyjątkowych aut. Bezcenna kolekcja poszła z dymem Zmień swoje mini w elektryka. Gotowy zestaw kosztuje 50 tys. zł Triumph - Dni Otwarte Honda i General Motors łączą siły. Powstaną dwa elektryczne modele Pastor Maldonado - kolejny debiutant w F1 Czy to SUV Lamborghini? [aktualizacja] Gumpert Explosion – powrót z zaświatów BMW i8 - rozwiewamy wątpliwości Mitsubishi Eclipse Cross PHEV z gigantycznym rabatem. Trzeba spełnić 4 warunki Brytyjczycy nie przepadają za hybrydami mimo promocji rządu Czytelnicy chwalą się zużyciem paliwa w swoich autach. Oto najciekawsze wyniki

Popularne w tym tygodniu:

Prawo jazdy z paczkomatu za 1,5 tys. zł. Wygląda jak prawdziwe Tygodniowa akcja policji na drogach już trwa. W ruch idzie cały dostępny sprzęt Władze Czech bronią silników spalinowych. "Zieloni fanatycy" w Parlamencie Europejskim Stołeczna drogówka nie będzie się chować w zaroślach. Policjanci powiedzą, gdzie staną Kierowcy stracą pojazd za jazdę po alkoholu. Albo zapłacą jego równowartość Pomnik silnika V8 w Warszawie. To potężny diesel z ciężarówki Kary za brak OC są potężne i znowu mają wzrosnąć. Podpowiadamy, jak ich uniknąć Przejścia z wysepką a pierwszeństwo pieszego. Resort mówi jasno Chcesz być eko? Zrezygnuj z SUV-a. To nowy wróg walczących z globalnym ociepleniem 6020 zł za brak OC w 2022 r. Wzrośnie też kara za brak deklaracji PCC-3 Nowy Jork zakaże sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Dołączy do innych stanów Policjanci przejęli auta przestępców. Teraz nimi jeżdżą