Pomóż nam tworzyć Autokult! Co chcesz tu zmienić?

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na szybkiej rundce na Autodromie Słomczyn

Ford Mustang kojarzy się z wieloma rzeczami, ale mimo wszystko tory wyścigowe nie są jedną z nich. Jednak nowa wersja tego modelu, która właśnie debiutuje na polskim rynku, chce udowodnić, że i tutaj przepis Amerykanów na sportowe auto się sprawdza. Nie pozostało mi nic innego, jak wybrać się do Słomczyna.

Ford Mustang Mach 1 to najszybszy i najostrzejszy Mustang, jaki kiedykolwiek oficjalnie dotarł nad Wisłę. Z ceną zaczynającą się od 283 710 zł jest również najdroższy. Takie pozycjonowanie budzi nowe oczekiwania i wymagania. Szczególnie wobec kompetencji w momentach, gdy kończy się prosta droga.

Amerykanie wyposażyli Macha 1 w wiele składników, by i w takich momentach udowodnił on swoją wartość. Obok silnika z Mustanga Bullitta pojawiła się też tutaj sportowa, ręczna skrzynia biegów amerykańskiej firmy Tremec ze sprzęgłem dwutarczowym, wcześniej obecna w Mustangu Shelby GT350.

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji

Na polskie drogi wjeżdża najmocniejsza, najszybsza i najdroższa wersja Mustanga, jaka kiedykolwiek oficjalnie pojawiła się w naszym kraju. Ulepszenia…

Z tego samego, wycofanego już modelu Mach 1 przejął też większy kolektor dolotowy z przepustnicą o średnicy całych 87 mm, dodatkową chłodnicę oleju silnika i wybrane elementy konstrukcyjne wokół przedniej i tylnej osi. Duży nacisk położono tutaj na sztywność, wytrzymałość i chłodzenie, bo zastosowano tu również rozpórkę wieńczącą kielichy przednich amortyzatorów, dodatkową chłodnicę oleju dla skrzyni biegów (w przypadku drugiej opcji, dziesięciobiegowego automatu) oraz chłodnicę mechanizmu różnicowego z Shelby GT500. Jaki efekt daje taki przepis? Jest tylko jeden sposób, by się o tym przekonać — jedźmy na tor!

Pomóż nam tworzyć Autokult!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Toyota C-HR Hybrid Prime - dlaczego w Polsce jest takim hitem? Citroën C4 Picasso (2015) 1.6 THP AT Exclusive - test, opinia, spalanie, cena Test: Jeep Wrangler 4xe – najmocniejszy, najszybszy, najoszczędniejszy Opel Meriva 1,6 CDTi Design Edition – test Škoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition GreenTec - dużo i tanio? [test autokult.pl] Toyota Prius FL Prestige - 7 ekoprzykazań [test autokult.pl] Mercedes-Benz E400 Coupé - test Test długodystansowy audi A3 sportback: przedstawiam auto i wycieram piano blacki Volvo XC60 - szwedzki sposób na każde warunki - test Test: Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé - lot w kosmos Test: Volkswagen Passat W8 - poznałem "króla" w nieoczywistym, ale słusznym wydaniu BMW serii 7 vs BMW X7, czyli pojedynek dwóch rodzajów luksusu

Popularne w tym tygodniu:

Test: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost – kiedy zniknie, to będzie naprawdę wielka strata Test: FSO 125p Pick-up - miał być eksportowym hitem, ale wyszło jak zwykle Test: Audi S8 po liftingu - luksus nie musi iść w parze z niesmaczną ostentacją Test: Porsche 911 (992) Turbo S vs 911 (997) Turbo - dwaj tytani, którzy kończą swoje epoki. Swoją magię odkryli w Beskidach Test: Mercedes-AMG GT 63 S E Performance - tak jeździ i ryczy hybryda jeśli ma 843 KM! Test: Ford Mustang California Special - powrót po 7 latach za kierownicę legendy Test długodystansowy: Ford Mustang Mach-E AWD 98 kWh. Dzień dobry! Test: Mazda CX-5 z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym. Czy pójście wbrew trendom się opłaciło? Test: Alfa Romeo Tonale 1.5 T4 Hybrid nie jest doskonała, ale łatwo jej to wybaczyć Test: Seres 3 - elektryczny i dostępny od ręki Test: Cupra Formentor VZ5 – nowe auto Lewandowskiego Test: Honda Civic Type R - oficjalne dane to jeszcze tajemnica