Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na szybkiej rundce na Autodromie Słomczyn

Ford Mustang kojarzy się z wieloma rzeczami, ale mimo wszystko tory wyścigowe nie są jedną z nich. Jednak nowa wersja tego modelu, która właśnie debiutuje na polskim rynku, chce udowodnić, że i tutaj przepis Amerykanów na sportowe auto się sprawdza. Nie pozostało mi nic innego, jak wybrać się do Słomczyna.

Ford Mustang Mach 1 to najszybszy i najostrzejszy Mustang, jaki kiedykolwiek oficjalnie dotarł nad Wisłę. Z ceną zaczynającą się od 283 710 zł jest również najdroższy. Takie pozycjonowanie budzi nowe oczekiwania i wymagania. Szczególnie wobec kompetencji w momentach, gdy kończy się prosta droga.

Amerykanie wyposażyli Macha 1 w wiele składników, by i w takich momentach udowodnił on swoją wartość. Obok silnika z Mustanga Bullitta pojawiła się też tutaj sportowa, ręczna skrzynia biegów amerykańskiej firmy Tremec ze sprzęgłem dwutarczowym, wcześniej obecna w Mustangu Shelby GT350.

Pierwsza jazda: Ford Mustang Mach 1 na torze, drodze i w scenie jak z amerykańskiego filmu akcji

Na polskie drogi wjeżdża najmocniejsza, najszybsza i najdroższa wersja Mustanga, jaka kiedykolwiek oficjalnie pojawiła się w naszym kraju. Ulepszenia…

Z tego samego, wycofanego już modelu Mach 1 przejął też większy kolektor dolotowy z przepustnicą o średnicy całych 87 mm, dodatkową chłodnicę oleju silnika i wybrane elementy konstrukcyjne wokół przedniej i tylnej osi. Duży nacisk położono tutaj na sztywność, wytrzymałość i chłodzenie, bo zastosowano tu również rozpórkę wieńczącą kielichy przednich amortyzatorów, dodatkową chłodnicę oleju dla skrzyni biegów (w przypadku drugiej opcji, dziesięciobiegowego automatu) oraz chłodnicę mechanizmu różnicowego z Shelby GT500. Jaki efekt daje taki przepis? Jest tylko jeden sposób, by się o tym przekonać — jedźmy na tor!

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy samochodów:

Hyundai i30 N Project C wygląda świetnie "na papierze", ale wolałbym zwykłego i30 N Audi A5 Coupé 2.0 TFSI vs Infiniti Q60 2.0t – jak Dawid z Goliatem Opel Karl 1,0 EcoTec Cosmo - test, opinia, spalanie, cena Opel Astra GTC – emocje górą [pierwsza jazda autokult.pl] Kia Sportage 2,0 CRDi 184 KM 4WD ATE XL [test autokult.pl] Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu - dokładnie takich zmian było jej trzeba. Szkoda, że dopiero teraz Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic - misja 3,4 [test autokult.pl] BMW X5 z pakietem xOffroad: rzucamy nowego SUV-a w teren Suzuki Vitara S 1.4 Boosterjet Allgrip AT - test, opinia, spalanie, cena Ford Mondeo vs Volkswagen Passat - porównanie katalogowe - test [cz.1] Fiat Freemont 2,0 MultiJet II AWD AT - test Czy na pewno potrzebujesz SUV-a? Test Volkswagena Passata Alltrack 2.0 BiTDI.

Popularne w tym tygodniu:

Test: Nowa Dacia Jogger - 7 miejsc... LPG... brzmi nieźle? Test: BMW Z4 M40i - sportowe składniki, leniwy charakter Pierwsza jazda: Toyota Yaris Cross Hybrid - ma ogromne szanse przedrzeć się na segmentowy szczyt Test: Ford Focus Sedan – niechciane dziecko Forda? 40 lat Porsche 944. Zaczęło się od Le Mans, później było jeszcze lepiej Pierwsza jazda: Peugeot 308 - więcej, lepiej, drożej Pierwsza jazda: Audi Q4 Sportback e-tron - modniejszy, a wcale nie mniej funkcjonalny Pierwsza jazda Porsche 911 Carrera GTS: najmniej znane, a najlepsze 911 Test: Volkswagen Tiguan – hybrydowy koń pociągowy Test: BMW 840d – i po co ci to M8? Test: Porsche Panamera 4S E-Hybrid – tak zielone, że aż boli Test: Volkswagen Golf Variant – niezbyt modny, niezbyt lubiany