Pierwsza jazda: Opel Grandland po liftingu - z dodatkiem Mokki

Opel Grandland doczekał się większego liftingu. Producent chce ujednolicić wygląd swojej gamy, stąd też pojawienie się pasa przedniego znanego z Mokki. Sporo zmieniło się też we wnętrzu - do dyspozycji kierowcy jest nawet kamera termowizyjna!

Zmiany widoczne są od razu.

Zmiany widoczne są od razu. (fot. Mateusz Lubczański)

Opel Grandland po liftingu — zmiany, wyposażenie

Nie ma co ukrywać, że Mokka to jeden z najodważniejszych projektów z Russelheim ostatnich lat. Ciepłe przyjęcie sprawiło, że panel przedni – zwany Visor – znalazł się też w Oplu Grandlandzie. Dzięki temu nawet w bazowej wersji mamy LED-owe oświetlenie, a w topowej – reflektory z 84 segmentami na każdym świetle. Szczerze mówiąc to jedna z lepszych – stylistycznie – decyzji względem Grandlanda.

Opel Grandland - już bez X w nazwie

Jazda w nocy będzie łatwiejsza nie tylko dzięki LED-om, ale kamerze termowizyjnej, która wykrywa ludzi i zwierzęta przed pojazdem z odległości 100 metrów. Obraz z niej prezentowany jest na ekranach, które Opel nazywa Pure Panel. To ukryte w plastiku piano black wyświetlacze panoramiczne. O ile ten zastępujący zegary charakteryzuje się w miarę czystym designem, tak ten od multimediów prezentuje niskiej jakości obraz z kamery cofania czy układu kamer "z góry". Dalej do dyspozycji mamy wygodne fotele z atestem AGR (to niemiecka kampania na rzecz zdrowych pleców).

Pod maską bez zmian – startujemy z poziomu 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM. Alternatywą jest 4-cylindrowa jednostka Diesla o pojemności 1,5 l (ma francuskie korzenie). Generuje 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego. To idealna opcja na dalekie trasy.

Opel Grandland - wnętrze

Nie mogło zabraknąć hybryd, a w Grandlandzie otrzymamy wydanie plug-in, czyli ładowane z gniazdka. Oparte są na silniku benzynowym o pojemności 1,6 l i w zależności od mocy mają jeden motor elektryczny (224 KM) lub dwa, co zapewnia napęd na cztery koła (300 KM). Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że moc "na papierze" to jedno, a rzeczywiste zachowanie na drodze – drugie. Bazowa hybryda przyspiesza do setki w 8,9 sekundy, przez co nie jest to mistrz sprintu spod świateł.

Wzrosną oczywiście ceny (wraz z bogatszym wyposażeniem). Przedstawiciele importera wspomnieli, że kwota otwierająca cennik wyniesie ok. 124 tys. zł, a aut z jednostkami hybrydowymi – nawet 180 tys. zł. Nic dziwnego, auta drożeją. Pełny cennik pojawi się w połowie września.

Układ zegarów przejęty został z mniejszej Mokki. Na co dzień sprawują się całkiem nieźle

Opel coraz lepiej radzi sobie zarówno w Niemczech, jak i Zjednoczonym Królestwie, ale to nie koniec! Ma bowiem w planach wejście na rynek chiński jako marka typowo elektryczna, a w 2028 roku będzie sprzedawał w Europie wyłącznie pojazdy na prąd. Można kręcić nosem, ale już wiadomo, że do oferty powróci Manta. Oby tylko nie jako kolejny, elektryczny SUV.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Mercedes GLE Coupé - Dla kogo jest ten samochód? Pierwsza jazda nowym BMW Serii 4. Nie patrz na grill. Jak nigdy wcześniej, tu liczy się "wnętrze" BMW M4 Cabrio - test Test: Volvo V60 B4 Momentum Pro - nie będziesz się wstydzić BMW serii 5 (F10) 525d xDrive - apartament z lokajem? [test autokult.pl] Renault Clio piątej generacji w pierwszym teście. Słowo klucz to dojrzałość Nowe Audi A8 4,2 TDI quattro Lang [pierwsza jazda] Renault Master z napędem 4x4 niemieckiej firmy Oberaigner. Zobacz, jak działa Test: Volvo XC90 - już wtyczka, czy nadal diesel, ale z prądem? Nowe BMW Z4 sDrive 30i: ma wszystko czego wymagasz od rasowego roadstera Czy Kia Stinger to prawdziwe GT? Sprawdzamy to na trasie wyścigu górskiego w Siennej Test: Toyota Corolla Hybrid kontra Audi A3 35 TDI - dogrywka w pojedynku "kto jest mistrzem oszczędzania?"

Popularne w tym tygodniu:

Test długodystansowy: VW ID.3 Pure Performance – jak pogoda wpływa na zasięg? Test: Peugeot 308 - pokochasz i znienawidzisz Test: Nowe Suzuki SX4 S-Cross – dwa punkty widzenia Test: Aston Martin DBX to historyczny sukces marki. Brytyjczycy wreszcie mają auto lepsze od Porsche Test: Kia e-Niro - mów o niej: normalny samochód Test: Volkswagen Caddy PanAmericana – kombivan na pokaz Test: Audi Q4 e-tron - zobacz, dokąd zmierza motoryzacja Test: Hyundai Ioniq 5 kontra Tesla Model 3, czyli podróż elektrykiem na dwa sposoby Test: Mercedes-AMG G63 - gdyby absurd miał koła Test: Mercedes-Benz E 300e po liftingu - dobrze, że w ofercie jest alternatywna hybryda plug-in Test: nowy Peugeot 308 Hybrid 225 - Francuzi wreszcie odrobili lekcje. Przynajmniej w dużej części Test: Dacia Sandero z "automatem" - odrobina prestiżu, która stawia ważne pytanie