Pierwsza jazda: Opel Grandland po liftingu - z dodatkiem Mokki

Opel Grandland doczekał się większego liftingu. Producent chce ujednolicić wygląd swojej gamy, stąd też pojawienie się pasa przedniego znanego z Mokki. Sporo zmieniło się też we wnętrzu - do dyspozycji kierowcy jest nawet kamera termowizyjna!

Zmiany widoczne są od razu.

Zmiany widoczne są od razu. (fot. Mateusz Lubczański)

Opel Grandland po liftingu — zmiany, wyposażenie

Nie ma co ukrywać, że Mokka to jeden z najodważniejszych projektów z Russelheim ostatnich lat. Ciepłe przyjęcie sprawiło, że panel przedni – zwany Visor – znalazł się też w Oplu Grandlandzie. Dzięki temu nawet w bazowej wersji mamy LED-owe oświetlenie, a w topowej – reflektory z 84 segmentami na każdym świetle. Szczerze mówiąc to jedna z lepszych – stylistycznie – decyzji względem Grandlanda.

Opel Grandland - już bez X w nazwie

Jazda w nocy będzie łatwiejsza nie tylko dzięki LED-om, ale kamerze termowizyjnej, która wykrywa ludzi i zwierzęta przed pojazdem z odległości 100 metrów. Obraz z niej prezentowany jest na ekranach, które Opel nazywa Pure Panel. To ukryte w plastiku piano black wyświetlacze panoramiczne. O ile ten zastępujący zegary charakteryzuje się w miarę czystym designem, tak ten od multimediów prezentuje niskiej jakości obraz z kamery cofania czy układu kamer "z góry". Dalej do dyspozycji mamy wygodne fotele z atestem AGR (to niemiecka kampania na rzecz zdrowych pleców).

Pod maską bez zmian – startujemy z poziomu 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,2 l i mocy 130 KM. Alternatywą jest 4-cylindrowa jednostka Diesla o pojemności 1,5 l (ma francuskie korzenie). Generuje 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego. To idealna opcja na dalekie trasy.

Opel Grandland - wnętrze

Nie mogło zabraknąć hybryd, a w Grandlandzie otrzymamy wydanie plug-in, czyli ładowane z gniazdka. Oparte są na silniku benzynowym o pojemności 1,6 l i w zależności od mocy mają jeden motor elektryczny (224 KM) lub dwa, co zapewnia napęd na cztery koła (300 KM). Trzeba jednak wziąć pod uwagę, że moc "na papierze" to jedno, a rzeczywiste zachowanie na drodze – drugie. Bazowa hybryda przyspiesza do setki w 8,9 sekundy, przez co nie jest to mistrz sprintu spod świateł.

Wzrosną oczywiście ceny (wraz z bogatszym wyposażeniem). Przedstawiciele importera wspomnieli, że kwota otwierająca cennik wyniesie ok. 124 tys. zł, a aut z jednostkami hybrydowymi – nawet 180 tys. zł. Nic dziwnego, auta drożeją. Pełny cennik pojawi się w połowie września.

Układ zegarów przejęty został z mniejszej Mokki. Na co dzień sprawują się całkiem nieźle

Opel coraz lepiej radzi sobie zarówno w Niemczech, jak i Zjednoczonym Królestwie, ale to nie koniec! Ma bowiem w planach wejście na rynek chiński jako marka typowo elektryczna, a w 2028 roku będzie sprzedawał w Europie wyłącznie pojazdy na prąd. Można kręcić nosem, ale już wiadomo, że do oferty powróci Manta. Oby tylko nie jako kolejny, elektryczny SUV.

Obserwuj nas na Google News:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Test: Škoda Kodiaq 2.0 TDI vs. Škoda Enyaq iV80 - uprzedzenia na bok! Tu liczy się pragmatyzm Mercedes-Benz CLA 250 4Matic z pakietem AMG - test Test: Peugeot 308 SW – Francuzi potrafią słuchać, ale to kosztuje Lamborghini Huracan Evo: test najnowszego superauta z Sant'Agata Pierwsza jazda nowym Volkswagenem Golfem GTI: inne podejście do klasyka Toyota Corolla Hybrid. Wielka zmiana w japońskim kompakcie Pierwsza jazda: Opel Crossland po liftingu - w cieniu nowej Mokki Renault Clio piątej generacji w pierwszym teście. Słowo klucz to dojrzałość Isuzu D-Max 3,0 TD LS - plan B [test autokult.pl] Peugeot 5008 - van na sterydach Vlog test: Volvo XC40 T5 plug-in - ile zużywa paliwa naprawdę i czy to się opłaca? Test: Hyundai Tucson w wersji plug-in nie wyróżnia się na tle konkurencji

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom VIII series II - gdy 2,5 mln zł to uczciwa cena Test: Ford GT40 oraz GT – stanąłem oko w oko z legendą Le Mans i jego współczesnym odpowiednikiem BMW M3 xDrive vs BMW X3 M: ile dziś zostało z legendy M? Test wideo: Aston Martin DBX707. Tak brzmi 707 KM w SUV-ie! Czy to jeszcze legalne? Test: Volkswagen ID.4 GTX - może i błyszczy, ale nie z tym oprogramowaniem Pierwsza jazda: Citroën C5 Aircross po liftingu. Po pierwsze wygoda Test: Citroën C5 X – bardzo ciekawe auto z wieloma "ale" Pierwsza jazda: Škoda Fabia 1.5 TSI Monte Carlo - szkoda, że zabrakło "manuala", ale problem leży gdzie indziej Test: Volkswagen California T6.1, czyli zima w kampervanie i dziesięć porsche na lodzie Test: Peugeot 408 – tego nikt się nie spodziewał Test: SsangYong Korando z LPG - złoty środek? Z pozoru tak, gdyby nie jedno duże "ale" Pierwsza jazda: Nissan Juke Hybrid – no i mamy silnikowy pomost