Mercedes wrzucił Klasę C na szczudła. All-terain przewiezie szafę i chętnie się pobrudzi

Mercedes wrzucił Klasę C na szczudła. All‑terain przewiezie szafę i chętnie się pobrudzi

Odważnie, choć większość klientów raczej nie będzie aż tak szaleć w terenie.
Odważnie, choć większość klientów raczej nie będzie aż tak szaleć w terenie.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mercedes
Aleksander Ruciński
18.08.2021 07:25, aktualizacja: 14.03.2023 15:29

Chcesz czasem pojeździć poza asfaltem, ale nie lubisz SUV-ów? Nie jesteś skazany na Audi Allroad ani Volvo Cross Country. Do gry wkracza również Mercedes z kolejną propozycją w segmencie uterenowionych kombi.

Uterenowione kombi to segment, który zyskuje na znaczeniu także wśród marek premium. Bogatą reprezentacją takich modeli może pochwalić się przede wszystkim Volvo i Audi. Rękawicę tym wyjadaczom rzuca teraz Mercedes, który właśnie zaprezentował nową Klasę C All-Terrain.

To druga taka konstrukcja w gamie niemieckiej marki. Pierwszą była oczywiście Klasa E All-Terrain. Młodsza siostra wydaje się jednak zdecydowanie atrakcyjniejsza. To w dużej mierze kwestia różnicy wieku, ale i zgrabniejszych proporcji. Ubranie Klasy C w terenowe dodatki nie zaburzyło ładnych linii, a moim zdaniem nawet je uatrakcyjniło.

Klasę C All-Terrain poznacie przede wszystkim po dodatkowych, plastikowych osłonach nadkoli, progów i zderzaków. To zabezpieczenie przed uszkodzeniem nadwozia w przypadku, gdyby kierowca zdecydował się zjechać z utwardzonego szlaku. Zadanie ułatwi mu też prześwit zwiększony o 4 cm w stosunku do standardowego wydania i napęd na 4 koła 4MATIC parowany z benzynową 2-litrówką lub dieslem o takiej samej pojemności. Oba silniki są wspomagane miękką hybrydą.

Mercedes Klasy C All Terrain (2021)
Mercedes Klasy C All Terrain (2021)© mat. prasowe / Mercedes

Na pokładzie znajdziemy też system wyboru trybów jazdy z dodatkowymi pozycjami Offroad i Offroad+, które mają ułatwić poruszanie się w terenie. Jest nawet asystent zjazdu. Na tym jednak nie koniec elektronicznych wspomagaczy. Klasa C All-Terrain jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie do 1800 kg, a cały proces może być wspomagany przez asystenta holowania przyczepy. To rozwiązanie znane głównie z SUV-ów, teraz będzie dostępne również w kombi.

Auto ma być jedną z gwiazd wrześniowego salonu w Monachium. Wówczas poznamy dokładniejsze szczegóły wraz z najważniejszym, czyli cenami.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35]
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)