Test wideo: Porsche 911 GT3 - poświęcisz bardzo wiele, ale nie będziesz żałował

Zakup niektórych samochodów można porównać do małżeństwa z wymarzoną kobietą. Jesteście skłonni do wielu wyrzeczeń, bo wiecie, że będąc z nią, lepiej być nie może. W świecie motoryzacji 911 GT3 dla wielu motomaniaków jest właśnie taką kobietą. Pytanie tylko, do jak dużych wyrzeczeń w tym związku będzie zmuszeni?

Porsche 911 GT3 — test wideo

Surowy wóz kosztuje 865 tys. zł. W przedniej części samochodu zdjęto wygłuszenie z dolotu, przez co jest głośniejszy. W środku zwykłe fotele zastąpiono — wartymi blisko 30 tys. zł — ultra lekkimi, niewygodnymi kubełkami z włókna węglowego. Zamiast tylnej kanapy macie rusztowanie na pranie, które skutecznie zasłania wam widoczność, a nawet gdy już coś dostrzeżecie przez ten gąszcz rur, to zaraz za nimi jest ogromne skrzydło, które zasłania wam całą resztę. Do tego przednim spliterem będziecie zahaczać o większość progów zwalniających, a do wielu garaży podziemnych w ogóle nie wjedziecie. Nie będziecie mogli zrobić większych zakupów, bo bagażnik prawie nie istnieje. Zawieszenie w mieście wybije wam wszystkie plomby, a po odpaleniu auta wewnątrz jest głośno i na całym ciele czujecie przeszywające wibracje…

Tylko wiecie co? Właśnie po odpaleniu GT3 wszystkie te rzeczy, o których wspomniałem przed chwilą, tracą na znaczeniu, bo gdy usłyszcie rasowe brzmienie godne bolidu GT, generowane przez 4-litrowy silnik, wrzucicie pierwszy bieg i poczujecie ten samochód, to skalę wyrzeczeń zaczniecie mieć w nosie.

Rodzi się więc pytanie. Czy pomimo tego, że wasze życie stanie się jednym wielkim wyrzeczeniem i każdego dnia, podróżując tym samochodem, będziecie musieli stawiać czoła wszelakim wyzwaniom, które przeciętnego Kowalskiego zupełnie nie dotyczą, to nadal Porsche 911 GT3 ma w sobie to coś, że i tak go chcecie? Sprawdziłem to, użytkując ten model przez tydzień.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Peugeot 3008 2,0 HDI FAP 150 Allure – dlaczego nie? [test autokult.pl] Citroën DS5 2,0 HDi So Chic - było bardzo blisko [test autokult.pl] Skoda Fabia vRS - rodzinny drapieżnik [test autokult.pl] Test: Audi RS Q3 Sportback - zapomnijcie o aucie, skupcie się na silniku Opel Astra Sedan 1,7 CDTi Executive [test autokult.pl] Citroën C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine - test Test: Suzuki Vitara Strong Hybrid – rozumiem i toleruję, ale nie każdemu się spodoba Nowy Opel Corsa: z tego zauroczenia miłości nie będzie, ale zostaniemy przyjaciółmi Nowe MINI Cooper S - test Test: VW Arteon Shooting Brake - styl nie przyćmił praktyczności. Problemem jest co innego Test Volkswagena Craftera: najwygodniejszy samochód dostawczy pochodzi z Polski Test długodystansowy audi A3 sportback: przedstawiam auto i wycieram piano blacki

Popularne w tym tygodniu:

Test: Rolls-Royce Phantom kosztuje 4 mln zł, ma 6 m długości i ani jednego ekranu (prawie) Test: Dacia Duster 1.5 dCi 4WD - coraz mniej takich aut Test: Mercedes-Benz Klasy S kończy 50 lat. S 580 e pokazuje świetlaną przyszłość modelu Test długodystansowy: Odebrałem Maserati Ghibli Trofeo prosto z fabryki. Teraz rozumiem, czemu powstało to auto Test: Mercedes EQE 350+ – pójście po linii najmniejszego oporu Test: Volkswagen ID.5 Pro Performance - ta słabsza i tańsza wersja Test: Toyota Aygo X – nie jest rewolucyjna, ale i tak budzi nie lada zainteresowanie Test: Seat Arona FR 1.5 TSI - na pozór nieciekawe auto stało się interesujące Pierwsze jazdy nowym Lexusem RX: hybryda na trzy sposoby Volkswagen T-Roc R, 2500 km i cztery osoby na pokładzie. Ta podróż budziła wiele obaw Pierwsza jazda: DS 7 po faceliftingu - miał być komfortowy, jest naprawdę sportowy Test: Hisun Sector 550 – czymś takim jeszcze nie jeździłem!