Test wideo: Porsche 911 GT3 - poświęcisz bardzo wiele, ale nie będziesz żałował

Zakup niektórych samochodów można porównać do małżeństwa z wymarzoną kobietą. Jesteście skłonni do wielu wyrzeczeń, bo wiecie, że będąc z nią, lepiej być nie może. W świecie motoryzacji 911 GT3 dla wielu motomaniaków jest właśnie taką kobietą. Pytanie tylko, do jak dużych wyrzeczeń w tym związku będzie zmuszeni?

Porsche 911 GT3 — test wideo

Surowy wóz kosztuje 865 tys. zł. W przedniej części samochodu zdjęto wygłuszenie z dolotu, przez co jest głośniejszy. W środku zwykłe fotele zastąpiono — wartymi blisko 30 tys. zł — ultra lekkimi, niewygodnymi kubełkami z włókna węglowego. Zamiast tylnej kanapy macie rusztowanie na pranie, które skutecznie zasłania wam widoczność, a nawet gdy już coś dostrzeżecie przez ten gąszcz rur, to zaraz za nimi jest ogromne skrzydło, które zasłania wam całą resztę. Do tego przednim spliterem będziecie zahaczać o większość progów zwalniających, a do wielu garaży podziemnych w ogóle nie wjedziecie. Nie będziecie mogli zrobić większych zakupów, bo bagażnik prawie nie istnieje. Zawieszenie w mieście wybije wam wszystkie plomby, a po odpaleniu auta wewnątrz jest głośno i na całym ciele czujecie przeszywające wibracje…

Tylko wiecie co? Właśnie po odpaleniu GT3 wszystkie te rzeczy, o których wspomniałem przed chwilą, tracą na znaczeniu, bo gdy usłyszcie rasowe brzmienie godne bolidu GT, generowane przez 4-litrowy silnik, wrzucicie pierwszy bieg i poczujecie ten samochód, to skalę wyrzeczeń zaczniecie mieć w nosie.

Rodzi się więc pytanie. Czy pomimo tego, że wasze życie stanie się jednym wielkim wyrzeczeniem i każdego dnia, podróżując tym samochodem, będziecie musieli stawiać czoła wszelakim wyzwaniom, które przeciętnego Kowalskiego zupełnie nie dotyczą, to nadal Porsche 911 GT3 ma w sobie to coś, że i tak go chcecie? Sprawdziłem to, użytkując ten model przez tydzień.

Obserwuj nas na Instagramie:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

Nissan Qashqai z bazowym silnikiem 1.3 l. To jednostka z Dustera i Klasy A Audi Q8 to nie concept car. To samochód, którym jeździłem już po polskich drogach Nissan Micra 1,2 Tekna - test Mazda 3 MPS – pociąg do adrenaliny [test autokult.pl] Test Porsche 718 Boxstera: burgery bez mięsa i cztery cylindry, czyli dlaczego to auto ma sens Pierwsza jazda Audi SQ8 TDI: sprintem przez Pireneje Nowe Mitsubishi L200 ze słabszym silnikiem, ale i tak lepsze od poprzednika Ferrari California T - test Mini Countryman JCW & Mini Paceman JCW [test autokult.pl] Honda CR-V 1,6 i-DTEC Executive [pierwsza jazda autokult.pl] Peugeot 5008 1,6 HDi Style - test Dacia Sandero 0,9 TCe Laureate - plus i minus [test autokult.pl]

Popularne w tym tygodniu:

Test: Volkswagen ID.3 Pro S - "Don't worry, be happy" Test: Ford Puma ST i Ford Ranger Raptor – łączy je więcej, niż myślisz Pierwsza jazda: Volvo C40 - to coś więcej niż XC40 ze ściętym dachem Porównanie: Ford Puma ST vs Kawasaki Ultra LX - półtora litra na dwa sposoby Test: Hyundai i20 N Performance - zadziorny gałgan, który skradł moje serce w kilka chwil BMW i4 M50 – to tego elektryka powinni się obawiać tradycjonaliści Pierwsza jazda: Porsche Macan GTS po drugim liftingu - to będzie udane pożegnanie Offroad Marcina: Fiat Panda Cross - w terenie dwa cylindry to za mało Test: Renault Express van 1.3 TCe – dobrze przejął rolę dacii Test: Toyota Yaris Cross - podwoić cenę podstawową, nie jest trudno Test: Peugeot 508 SW 1.6 PureTech 180 - rozsądny zestaw, który właśnie zyskał na atrakcyjności Pierwsza jazda: Honda HR-V e:HEV - hybryda "inna niż wszystkie". Wyróżnia ją nie tylko napęd